Flexitanki w transporcie towarów płynnych

Flexitanki w transporcie towarów płynnych

Hillebrand, operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku beverage, wprowadził na rynek innowacyjne rozwiązanie – flexitanki montowane w kontenerach 40-stopowych do masowego transportu napojów i substancji płynnych w warunkach chłodniczych oraz temperaturze otoczenia.

Przy projektowaniu zastosowano unikalną i opatentowaną technologię zapobiegającą nadmiernym ruchom płynu wewnątrz zbiornika.

Najnowszym produktem firmy, przygotowanym przy współpracy z ekspertami branżowymi, jest specjalistyczny zbiornik – flexitank do 40-stopowego kontenera do masowego przewozu produktów płynnych w określonych warunkach termicznych. Może być stosowany w transporcie morskim, drogowym oraz kolejowym. Nowe flexitanki podnoszą wydajność łańcucha dostaw, tym samym ograniczając emisję CO2 i zapewniają bezpieczny przewóz płynów w kontrolowanych warunkach termicznych.

Nowy flexitank firmy Hillebrand, o pojemności od 18 do 25 tys. litrów, umożliwia przewożenie płynów wymagających podczas transportu zachowania odpowiedniej temperatury, takich jak soki czy zimne piwo. W zależności od wrażliwości na temperaturę danego produktu oraz wymagań podczas załadunku i rozładunku, flexitank umożliwi utrzymanie odpowiednich warunków zgodnie ze specyfiką przewożonego towaru.

Zespół techniczny Hillebrand zaprojektował nowe flexitanki tak, aby korzystając z jednego wlewu, można je było w prosty sposób wypełniać i opróżniać, ograniczając do minimum wszelkie osady. Co więcej, została tu zastosowana unikalna i opatentowana technologia, która zmniejszając możliwe ruchy płynów w czasie przewozu, tym samym zapobiega wyciekom i wybrzuszaniu kontenera.

– Nowy flexitank Hillebrand jest wynikiem starannych badań oraz zobowiązania do tworzenia najlepszych rozwiązań w odpowiedzi na potrzeby klientów. Po raz pierwszy przygotowaliśmy go na prośbę klienta produkującego soki owocowe, któremu mieliśmy zapewnić transport w warunkach chłodniczych oraz producenta lateksu, do transportu ładunku w temperaturze dodatniej. Tak więc ten zbiornik został zaprojektowany tak, aby przewozić w nim każdą substancję płynną, z wyjątkiem niebezpiecznych. Niezależnie od transportu w temperaturze ujemnej, dodatniej czy otoczenia, to zrównoważone rozwiązanie jest ofertą dla klientów, którzy chcą przewozić duże ilości produktu we flexitanku w 100 proc. poddawanemu recyklingowi – mówi Jacob Moe, COO działu transportu masowego, Hillebrand.

Transport w kontenerach chłodniczych, z wykorzystaniem zamontowanych w środku flexitanków, został już zorganizowany przez polski oddział Hillebrand. Przewożonym ładunkiem był koncentrat owocowy. Takie rozwiązanie zapewnia polskim producentom możliwość załadunku maksymalnej ilości płynnego produktu do jednego kontenera, obniżając przy tym wagę i koszt związany z dotychczasowo stosowanym opakowaniem – produktem transportowanym w beczkach lub zbiornikach IBC.

(Hillebrand)

Poleć ten artykuł:

Polecamy