Panattoni wchodzi do Holandii
Panattoni zamierza wejść na kolejny rynek na starym kontynencie. Z początkiem grudnia 2019 r. deweloper uruchomi swój pierwszy oddział w Holandii – drugim, największym rynku magazynowym w Europie. Na jego czele stanie Jeroen Gerritsen, Managing Director.
Po sukcesach w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Czechach i Słowacji, Panattoni podjęło decyzję o ekspansji na kolejny rynek. Tym razem postawiło na Holandię – drugi, największy rynek logistyczny w Europie po Niemczech. W połowie bieżącego roku powierzchnia magazynowo-przemysłowa przekroczyła tam 31 mln mkw. (w Niemczech – 69 mln mkw.). – Holandia to niezwykle istotny rynek logistyczny. Rotterdam jest największym na naszym kontynencie portem morskim, obsługującym całą Europę. Rozumiemy, że rynek holenderski jest dojrzały. Jestem jednak przekonany, że znajdziemy w nim swoją lukę. Taką mogą być chociażby inwestycje typu brownfield, a więc te, które powstają na obszarach poprzemysłowych lub przemysłowych – tłumaczy kierunek ekspansji Robert Dobrzycki, Chief Executive Officer Europe.
Holenderski rynek logistyczny to przede wszystkim znakomicie rozwinięta infrastruktura ponad 139 tys. km dróg, z czego aż 2,8 tys. przypada na autostrady. Tak rozbudowana sieć autostrad stawia Holandię na siódmym miejscu w Europie. Do tego dochodzi 6,8 tys. km trakcji kolejowej oraz 5 tys. km dróg wodnych. Obraz uzupełniają 4 porty morskie z Rotterdamem na czele (467 mln ton przeładunku) oraz cztery międzynarodowe lotniska. Obecnie powierzchnia magazynowo-przemysłowa w Holandii przekroczyła 31 mln mkw. Inwestycjom logistycznym sprzyja niski wskaźnik pustostanów, a działalność deweloperska na rynku magazynowym bije rekordy. W pierwszej połowie 2019 r. wybudowano ok. 1,3 mln mkw. powierzchni, w budowie jest kolejne 2,3 mln mkw., a w planach aż 3,4 mln mkw. Większość inwestycji znajduje najemców jeszcze przed ukończeniem budowy.
Na czele holenderskiej filii Panattoni stanie Jeroen Gerritsen, który obejmie stanowisko Managing Director. Z branżą logistyczną związany jest od 2001 roku i ma doskonałe wyczucie rynku. – Chodzi przede wszystkim o kreatywność i wytrzymałość w dążeniu do celu. Będziemy musieli skoncentrować się zwłaszcza na znalezieniu właściwych odpowiedzi na wyzwania związane ze środowiskiem oraz brakiem ziemi, torując tym samym drogę naszym klientom, by mogli się skupić na swoim biznesie. Ne mogę doczekać się podjęcia tych wyzwań wspólnie z ambitnym zespołem Panattoni – mówi Jeroen Gerritsen. Panattoni Holandia otworzy swoje biuro w Amsterdamie 1 grudnia 2019 r.
(Panattoni Europe)