RFID w sieci Reserved

RFID w sieci Reserved

Polski producent odzieży – firma LPP ogłosiła strategię zrównoważonego rozwoju. Gdańska firma kontynuuje również inwestycje w nowe technologie – właśnie zakończyła najszybsze na świecie wdrożenie elektronicznych metek (tzw. RFID) w sieci Reserved w Polsce.

Strategia zrównoważonego rozwoju LPP na lata 2020-2025 uwzględnia szereg zmian, nad których realizacją czuwać będzie nowo utworzony Dział Zrównoważonego Rozwoju. Najbardziej znaczące i szeroko zakrojone działania będą obejmowały produkcję przyjazną środowisku. Równocześnie spółka zamierza zainwestować milion złotych w technologie pozwalające w przyszłości utylizować odpady tekstylne. Producent położy także między innymi nacisk na bezpieczeństwo chemiczne produkcji, a już w 2020 roku – jako pierwsza polska firma – dołączy do programu ZDHC (Zero Discharge of Hazardous Chemicals), czym zobowiąże się do wypełnienia rygorystycznych standardów w zakresie eliminacji niebezpiecznych chemikaliów w tekstylnym łańcuchu dostaw.

Przykładem stosowania zasad zrównoważonego rozwoju w łańcuchu dostaw LPP może być znajdujący się w fazie projektowania park logistyczny w Brześciu Kujawskim. Flagowy projekt gdańskiej spółki będzie pierwszym w Polsce obiektem magazynowym posiadającym międzynarodowy certyfikat WELL. Certyfikacja ta potwierdza pozytywny wpływ miejsca pracy na zdrowie i samopoczucie ludzi i do tej pory była stosowana jedynie w budynkach biurowych. Inwestycja o wartości 860 mln zł zostanie zakończona w 2022 roku.

W ostatnich kilku latach LPP zainicjowało wiele działań proekologicznych. W swoich kolekcjach wykorzystuje bawełnę organiczną, a dostawy e-commerce marek Reserved i Mohito realizowane są tylko w opakowaniach wykonanych z makulatury. W kilkudziesięciu salonach Reserved, Mohito i House prowadzona jest zbiórka odzieży używanej, która trafia do osób potrzebujących. Firma kontroluje także bezpieczeństwo i wpływ na otoczenie w łańcuchu dostaw – od 2013 roku gdańska spółka przeznaczyła na ten cel ponad 20,5 mln zł.

Równolegle do realizacji nowej strategii, LPP zamierza utrzymać dynamikę rozwoju biznesowego, głównie za sprawą inwestycji w nowe technologie. Polski producent zakończył proces wdrażania RFID w marce Reserved w Polsce.

– Możemy śmiało powiedzieć, że to najszybsze wdrożenie RFID na świecie. W podobnej skali taki proces zajmuje zazwyczaj około 2-3 lata. Ten krok milowy stawia nas w pozycji lidera branży Fashion Tech w Polsce – komentuje Jacek Kujawa, wiceprezes LPP ds. IT. – Przed nami czas na pierwszy bilans korzyści – możemy dokładnie kontrolować to, co jest na sali sprzedaży i osiągamy blisko 100% zgodności z naszymi założeniami. To oznacza poprawę dostępności towaru dla klientów o około 15%. Elektroniczne metki usprawniają także procesy w salonie i mają korzystny wpływ na doświadczenia zakupowe naszych klientów – proces inwentaryzacji skrócił się około 100-krotnie, a czas rejestracji towaru przy kasie zmniejszył o około 70% – dodaje Jacek Kujawa.

W kolejnych latach spółka planuje wdrożenie RFID w pozostałych markach i będzie analizować kolejne możliwości, jakie stwarza wykorzystanie elektronicznych metek. Z perspektywy strategii omnichannelowej istotną funkcjonalnością będzie potencjalne wykorzystanie przestrzeni magazynowej w sklepach i realizacja dostaw online bezpośrednio z salonu. To wpłynie na szybkość realizacji zamówień, ale także redukcję emisji CO2 wynikającą z ograniczenia transportu.

Poleć ten artykuł:

Polecamy