ZF dołącza do Open Manufacturing Platform
Friedrichshafen. ZF Friedrichshafen AG dołącza do Open Manufacturing Platform (OMP), uruchomionej w kwietniu 2019 r. przez Grupę BMW i Microsoft. Celem tej inicjatywy jest umożliwienie szybszego i efektywniejszego kosztowo wprowadzania innowacji w przemyśle produkcyjnym.
Platforma OMP ma na celu wspieranie rozwoju inteligentnych fabryk w całym sektorze. Dzieląc się wiedzą i wykorzystując różne zastosowania przemysłowe oraz przykładowy kod, członkowie społeczności OMP będą mogli uprościć i przyspieszyć rozwój własnych usług i rozwiązań.
Łatwe udostępnianie danych to wciąż wizja przyszłości, ponieważ wiele źródeł danych wymaga wcześniejszej integracji w ramach firmy, aby móc być udostępnionych dalej partnerom i organizacjom zewnętrznym. ZF aktywnie działa na rzecz rozwoju Przemysłu 4.0 w kierunku inteligentnych fabryk, gdzie jednym z głównych aspektów jest płynna integracja danych za pośrednictwem otwartych i współpracujących ze sobą platform i procesów. Celem OMP jest zapewnienie jej członkom referencyjnej architektury z komponentami open source opartymi na otwartych standardach przemysłowych. Podejście to ma na celu standaryzację przemysłowych modeli danych, aby przyspieszyć analizy i scenariusze uczenia się maszynowego poprzez odblokowanie dostępu do danych, które wcześniej były przechowywane w zastrzeżonych systemach. Platforma OMP będzie zgodna z istniejącą architekturą referencyjną Industry 4.0, wykorzystującą przemysłowy standard interoperacyjności OPC UA. Jednocześnie członkowie społeczności zachowują pełną kontrolę nad swoimi danymi.
– OMP jest dla nas kluczowym czynnikiem umożliwiającym w ZF dalszy rozwój naszych cyfrowych możliwości produkcyjnych. Chcemy tym samym odpowiedzieć na obecne i przyszłe wymagania umożliwiające osiągnięcie następnego poziomu rozwoju Przemysłu 4.0 – mówi dr Jürgen Sturm, Head of IT w ZF.
OMP odpowiada na oczekiwania całej branży – na przykład w odniesieniu do połączenia danych maszyn i systemów lub integracji systemów. Oznacza to, że producenci, dostawcy i ich firmy partnerskie nie muszą wprowadzać na rynek całkowicie nowego oprogramowania, lecz mogą korzystać z istniejących modułów. Jednym z przykładów jest integracja funkcji, dających możliwość koordynacji autonomicznych systemów transportowych, niezależnie od ich producenta.