Od aplikacji do cyfrowego ekosystemu

Od aplikacji do cyfrowego ekosystemu

Mercedes-Benz przedstawił nową generację aplikacji oraz własną platformę dla programistów.

W ten sposób aplikacja Mercedes me, która od 2015 r. pozwala zdalnie połączyć samochód ze smartfonem, zamienia się w cyfrowy ekosystem. Platforma dla programistów pozwala rozwijać w przyszłości nowe usługi. Początkowo oferta obejmuje trzy aplikacje: Mercedes me, Mercedes me Store i Mercedes me Service.

Każdą z tych aplikacji można już pobrać ze sklepów App Store (iPhone’y)
i Google Play Store (urządzenia z Androidem). Łączą one udoskonalone funkcje z jeszcze atrakcyjniejszym interfejsem. Pozwalają np. skrócić cykle aktualizacji.

– Użytkownicy mogą zarezerwować na przykład wizytę w serwisie u preferowanego dealera lub wysłać cel swojej podróży bezpośrednio do samochodu. Do tego dochodzą takie funkcje jak zdalne otwieranie i zamykanie okien i panoramicznego dachu – mówi Britta Seeger, członek zarządów Daimler AG i Mercedes-Benz AG odpowiedzialna za sprzedaż.

Wszystkie trzy aplikacje Mercedes me będą w przyszłości ściśle ze sobą powiązane. Wymagają tylko jednego logowania. Aplikacja Mercedes me łączy smartfon z samochodem właściciela. Oferuje m.in. wyświetlanie na ekranie urządzenia mobilnego kluczowych informacji o statusie auta – takich jak przebieg, zasięg czy ciśnienie w oponach. Dodatkowo umożliwia zdalną obsługę ogrzewania postojowego, składanego dachu lub otwierania i zamykania szyb; nowością jest funkcja włączania przednich świateł, tak aby np. łatwiej odszukać wóz na ciemnym parkingu.

Mercedes me Store zapewnia wygodny dostęp do cyfrowych produktów Mercedes-Benz, szybki przegląd subskrypcji wszystkich usług Mercedes me connect oraz używanych funkcji na żądanie. Można je zamówić za pomocą smartfona. Aplikacja Mercedes me Service w odpowiednim czasie przypomina o terminach przeglądów w serwisie. Wskazuje aktywne lampki ostrzegawcze i zaleca podjęcie odpowiednich działań, takich jak sprawdzenie ciśnienia w oponach. Pozwala też na rezerwację spotkania w serwisie bezpośrednio przez smartfon i oferuje praktyczne filmy instruktażowe z informacjami na temat obsługi auta.

Poleć ten artykuł:

Polecamy