HIAB: Unifaun TMS to dla nas wielka wartość za rozsądną cenę
HIAB to skrót od Hydrauliska Industrier AB (Hydraulic Industries Ltd.), firma została założona w 1944 roku przez producenta nart Erica Sundina, który potrzebował usprawnić przeładunek drewna z pobliskich lasów do swojej fabryki nart w Hudiksvall. Doprowadziło to do narodzin „metody Hiaba”, która stała się pionierską metodą mechaniczną transportu ładunków. Z biegiem czasu firma rozwijała się organicznie i poprzez przejęcia, a obecnie jest jednym z trzech obszarów biznesowych firmy Cargotec.
– Pracuję w Hiabie już 26 lat i przez ten cały czas firma szybko się rozwija. Obecnie jesteśmy liderem na światowym rynku urządzeń do transportu ładunków w pojazdach drogowych, a sprzęt ten jest obsługiwany przez coraz bardziej inteligentne oprogramowanie i inteligentne, połączone rozwiązania – mówi Bert van den Berg, dyrektor ds. usług logistycznych w Hiabie.
Opisuje, w jaki sposób w wielu częściach świata marka stała się synonimem żurawia montowanego na ciężarówce, do tego stopnia, że klienci mówią: „zamierzam kupić Hiaba.” Oprócz marki Hiab, portfolio produktów firmy obejmuje obecnie marki Argos, Loglift, Jonsered, Moffett, Princeton, Multilift, Zepro, Del i Waltco. Klientów Hiaba można znaleźć w wielu branżach, od prywatnych posiadaczy samochodów ciężarowych po międzynarodowe podmioty z dużymi flotami pojazdów.
Serwis posprzedażowy na najwyższym poziomie
Globalny rynek z coraz ostrzejszą konkurencją i coraz bardziej wymagającymi klientami wymaga, aby dostępność produktów, szybka dostawa i pierwszorzędny serwis były czymś oczywistym. Dla klientów Hiaba przestoje pojazdów kosztują dużo pieniędzy, dlatego ważne jest, aby części zamienne były dostarczane szybko i z dużą precyzją.
– Z każdym rokiem zwiększa się zapotrzebowanie na usprawnienia, w tym także na zmniejszenie zaangażowania kapitałowego. Jednocześnie mamy długie terminy realizacji, co wiąże się z wymaganiem posiadania zapasów buforowych i dobrze zaopatrzonych magazynów. W tym przypadku inwestujemy w różne programy, które pomagają nam maksymalnie zwiększyć wydajność naszego łańcucha dostaw. Jednym z przykładów jest Unifaun TMS, który wdrożyliśmy w naszych europejskich centralnych magazynach dystrybucyjnych już w 2013 r. – mówi Bert i zauważa, że potrzeba dobrego TMS jest oczywista dla wszystkich firm, które chcą monitorować, w jaki sposób zlecenia transportowe są realizowane i zmieniają się w czasie.
Sprawny magazyn części zamiennych w USA
W 2015 roku Bert van den Berg pracował w USA i miał za zadanie stworzenia centralnego magazynu dystrybucyjnego części zamiennych w USA i pozostałych krajach obu Ameryk. Określonym celem była optymalizacja i usprawnienie dostaw części zamiennych.
Miałem trzyletni kontrakt w USA; doszliśmy do wniosku, że wybudowanie i uruchomienie nowego magazynu zajmie około roku. Przeprowadziliśmy analizę środka ciężkości i doszliśmy do wniosku, że idealnym miejscem byłoby Plainfield w stanie Indiana. Istotnym czynnikiem leżącym u podstaw decyzji o lokalizacji było to, że zarówno FedEx, jak i UPS miały kilka centralnych węzłów zlokalizowanych w pobliżu.
Zbudowaliśmy dość tradycyjny magazyn części zamiennych, z dużą ilością ręcznej obsługi i dużymi zapasami buforowymi, aby zapewnić wysoką dostępność najbardziej poszukiwanych części zamiennych.
Mamy ogromną różnorodność części zamiennych, dlatego w magazynie jest tylko ich część. Jako uzupełnienie potrzebujemy zatem niezwykle elastycznego i szybkiego łańcucha dostaw, który poradzi sobie ze wszystkim innym. W samych Stanach Zjednoczonych mamy prawie pięćdziesiąt centrów serwisowych, które potrzebują szybkiego i precyzyjnego przepływu części zamiennych. Aby odnieść sukces, potrzebujemy różnych programów do planowania, inwentaryzacji, zamówień i transportu – wyjaśnia Bert.
Ekonomiczne zdalne wdrożenie
Utworzenie magazynu w USA było możliwe dzięki temu, że kilka lat wcześniej w europejskim magazynie części zamiennych w Metz we Francji opracowano procesy, zasady integracji systemów i wiele więcej istotnych elementów.
– Korzystanie z dobrych, dobrze funkcjonujących procesów i oprogramowania w całym przedsiębiorstwie to filozofia, którą kierujemy się w firmie. W świetle powyższego decyzja o zastosowaniu Unifaun TMS również w USA była łatwa do podjęcia. Unifaun pomógł nam w bardzo wydajnym skopiowaniu naszej europejskiej konfiguracji, a także dodaniu nowych regionalnych usług transportowych do systemu, co pozwoliło nam obniżyć koszty i uniknąć nowych kosztownych integracji i adaptacji do naszego systemu biznesowego SAP. Ponadto pracownicy Unifaun obsługiwali wszystko zdalnie, dzięki czemu proces był niezwykle wydajny i szybki – powiedział Bert van den Berg.
Niezawodna współpraca
Bert van den Berg zdradza, że istniały pewne obawy, że mogą wystąpić problemy z powodu różnicy czasu między Europą a USA, ale zauważa, że wdrożenie było bezbolesne, ponieważ wszystkie zamówienia są rejestrowane w SAP, co zapewnia pełną identyfikowalność i informacje zwrotne na temat sprawności przewoźnika. Podkreśla, że TMS firmy Unifaun jest ważnym narzędziem do rezerwacji transportu, ale wielka wartość polega na możliwości śledzenia pracy przewoźnika, aby mieć pewność, że dana usługa transportowa jest realizowana po odpowiedniej cenie, a korzystanie z TMS stanowi podstawę do doskonalenia i negocjacji warunków.
– Korzystając z naszego TMS, możemy zapewnić zarówno lepszą jakość, jak i niższe koszty w naszym łańcuchu dostaw. Unifaun TMS to stabilny, niezawodny i elastyczny system, który daje nam wielką wartość za rozsądną cenę. Dzięki niezawodnej współpracy z Unifaun opracowaliśmy również dobrze zdefiniowany proces, w którym, przy szybkim wdrożeniu, możemy łatwo dodawać nowe usługi i przewoźników – podsumował Bert Van den Berg.
Kim jest Bert van den Berg
Bert van den Berg pracuje w Hiabie od 26 lat. Karierę rozpoczął w 1994 roku w dziale logistyki i zakupów Hiaba. Następnie został m.in. menadżerem logistyki, kierownikiem fabryki i dyrektorem ds. planowania logistyki. Od 2019 roku jest Dyrektorem ds. Usług Logistycznych w Hiabie. Bert mieszka z rodziną w malowniczej wiosce Ruinen w Drenthe w Holandii.
Program HIAB
W 1944 r. HIAB opracował pierwszy na świecie żuraw cargo, a obecnie produkuje żurawie do prawie wszystkich zastosowań i zadań związanych z podnoszeniem. Hiab jest wiodącym na świecie dostawcą sprzętu, inteligentnych usług i rozwiązań cyfrowych do przeładunku drogowego. Oferta Hiab obejmuje najlepsze w swojej klasie żurawie cargo HIAB, żurawie leśne i recyklingowe LOGLIFT i JONSERED, podwieszane wózki widłowe MOFFETT, urządzenia demontowalne MULTILIFT, jak również platformy załadunkowe marek ZEPRO, DEL i WALTCO. Jako pionier w swojej branży firma Hiab koncentruje się na zwiększaniu wydajności naszych klientów i kształtowaniu przyszłości inteligentnego przeładunku. www.hiab.com
Dlaczego zdaniem Berta van den Berga warto wybrać Unifaun TMS
- Świetny stosunek wartości do ceny
- Stabilny, niezawodny i elastyczny system TMS
- Ustalone procesy, łatwe i wydajne kosztowo wdrożenia w różnych częściach świata
- Dobra współpraca oparta na wzajemnym zaufaniu
- Dostarcza jakościowe dane jako podstawę do dalszego rozwoju, negocjacji i ciągłego doskonalenia