Fuso eCanter w Holandii
Daimler Trucks dostarcza w Holandii kolejne egzemplarze swojego elektrycznego Fuso eCantera. W roku 2020 PostNL – jeden z pierwszych klientów nabywających ten pojazd – rozszerzył flotę bezemisyjnych lekkich ciężarówek o kolejne cztery egzemplarze.
Trafią one do eksploatacji w śródmiejskim transporcie dystrybucyjnym, w ramach Stadslogistiek – miejskiej inicjatywy dostawczej PostNL. Łącznie już sześć elektrycznych Fuso eCanterów obsługiwać będzie Stadslogistiek w holenderskich miastach – Hadze (2 pojazdy), Nijmegen, Tilburgu, Amersfoort i Maastricht.
Stadslogistiek to wspólna inicjatywa PostNL i jej partnerów, mająca uczynić miejski transport dostawczy bardziej inteligentnym i ekologicznym. Partnerami są przedsiębiorstwa spedycyjne zlokalizowane na obrzeżach miast, gdzie w ramach kooperacji stworzono centra logistyczne, nazwane Green City Hubs. Klientami Stadslogistiek są najczęściej firmy śródmiejskie. Ich dostawcy zgodzili się na dostarczanie wszelkich towarów do centrów logistycznych, a nie bezpośrednio pod adresy docelowe w śródmieściu. Stadslogistiek odbiera je tam, łącząc dostawy do klientów zlokalizowanych w centrum miasta.
Fuso eCanter łączy centra logistyczne ze śródmieściem. Te lekkie ciężarówki o masie 7,49 t przewożą różnorodne ładunki połączone w cięższe pakiety paletowe w zabudowach kufrowych o ładowności do 3,5 t. Typowe dostawy obejmują m.in. papier do drukarek, zapasy kawy czy świeże ręczniki, dla klientów, wśród których są sklepy, urzędy miejskie, ministerstwa czy biura ubezpieczeniowe. Zasięg – 100 km. Wieczorami eCantery wracają do swoich Green City Hubs, z których po nocnym naładowaniu akumulatorów znów nad ranem mogą wyruszyć ze zleconymi dostawami do śródmieścia.