Webfleet Solutions oraz Bridgestone przyspieszają rozwój elektrycznych flot dostawczych w Europie
Webfleet Solutions i Bridgestone podpisały umowę z hiszpańską firmą Scoobic oferującą lekkie pojazdy dostawcze z napędem elektrycznym, dostarczające przesyłki z magazynu bezpośrednio do klienta. Umowa obejmuje m.in. wyposażenie flot w opony Bridgestone oraz w rozwiązania telematyczne służące poprawie efektywności zarządzania flotami. Hiszpańska firma Scoobic planuje poszerzyć obsługiwany rynek i rozpocząć działalność także w Polsce. Według ekspertów Webfleet Solutions to doskonały rynek dla rozwoju flot dostawczych EV.
Bridgestone, światowy lider w produkcji opon i wyrobów z gumy, dostarczający rozwiązania dla bezpiecznej i zrównoważonej mobilności oraz jego spółka zależna Webfleet Solutions, wiodący dostawca rozwiązań telematycznych w Europie, podpisały umowę z Scoobic Urban Mobility, hiszpańską firmą projektującą i produkującą w pełni elektryczne pojazdy dostawcze, działające w obszarze „ostatniej mili”.
– Cieszymy się, że możemy współpracować ze Scoobic. Przyczyniamy się w ten sposób do rozwoju bezpiecznej, bardziej zrównoważonej i przyjaznej dla środowiska mobilności. Dzięki uproszczonemu zarządzaniu pojazdami elektrycznymi, w tym w zakresie ich ładowania i konserwacji, pomagamy firmom eksploatować je w inteligentny i bardziej opłacalny sposób – mówi Daniel Giroud, CSO Bridgestone EMIA.
– Webfleet Solutions jest liderem na rynku rozwiązań do zarządzaniami flotami EV w Europie – w zeszłym roku podwoiliśmy liczbę pojazdów elektrycznych podpiętych do naszej platformy. Umowa ze Scoobic – prężnie rozwijającym się startupem, którego klientami są m.in. Amazon, Carrefour i Heineken – jest kolejnym krokiem potwierdzającym naszą silną pozycję w tym obszarze – mówi Dariusz Terlecki, Regional Director Poland & EE, Webfleet Solutions.
Umowa obejmuje swoim zasięgiem wszystkie kraje, w których działa zarówno Scoobic, jak i Webfleet Solution i Bridgestone. Chociaż obecnie usługa jest świadczona w trzech krajach – Hiszpanii, Francji i we Włoszech – to wkrótce zostanie również udostępniona na innych rynkach, takich jak Niemcy, Wielka Brytania oraz Polska.
– W Polsce rynek e-commerce gwałtownie rośnie, przez co zwiększa się zapotrzebowanie na tani i sprawny transport bezpośrednio do domu klienta. Co więcej, coraz częściej klient będzie oczekiwał wykorzystywania we flotach pojazdów elektrycznych, ze względu na rosnącą świadomość ekologiczną i zbliżające się obostrzenia w poruszaniu się pojazdami spalinowymi w miastach – mówi Dariusz Terlecki. Warto zauważyć, że według Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, tylko w 2021 r. przybyło w Polsce ponad 2,2 tys. nowych punktów ładowania dla pojazdów EV, a w 2022 r. ich liczba wzrośnie do ponad 11,2 tys., co jest potwierdzeniem wzrostowego trendu polskiego rynku „elektryków”.
Rozwiązania Webfleet Solutions dla flot dostawczych EV
Zgodnie z podpisaną umową wszystkie nowe pojazdy Scoobic będą wyposażone w platformę WEBFLEET od Webfleet Solutions, która umożliwia efektywne zarządzanie flotą. Dostarcza ona informacji o poziomie i pozostałym czasie ładowania baterii oraz najbliższych punktach ładowania, co pozwala na optymalne zaplanowanie trasy. Platforma WEBFLEET informuje również kierowców i menedżerów flot o potrzebie przeprowadzenia kontroli technicznej pojazdów, co z kolei zwiększa bezpieczeństwo floty i skraca czas przestoju pojazdów.
– Rozwiązanie Webfleet Solutions pozwala flotom dostawczym poprawić obsługę klienta, co jest niezmiernie istotne w dobie rosnącego rynku e-commerce i coraz większych oczekiwań klientów. Dodatkowo zwiększa efektywność zarządzania flotą, co oznacza poprawę płynności realizacji usług i efektywne wykorzystanie floty oraz wpływa na redukcję kosztów – mówi Dariusz Terlecki.
Techniczna obsługa pojazdów elektrycznych dzięki sieci detalicznej Bridgestone
W krajach, których dotyczy umowa, Bridgestone odda do dyspozycji Scoobic całą swoją sieć detaliczną, w skład której wchodzą warsztaty Speedy i First Stop. Dzięki temu Scoobic będzie mieć dostęp do stałej obsługi technicznej floty i najwyższej jakości opon. W Polsce do sieci First Stop należy blisko 80 warsztatów, dzięki czemu firma ma dogodną pozycję do rozwoju. Bridgestone zapewnia wyjątkową jakość obsługi flot EV, między innymi dzięki bogatemu doświadczeniu we współpracy z producentami pojazdów elektrycznych, takimi jak Fisker i Astral.
Umowa ze Scoobic jest kolejnym kamieniem milowym dla Bridgestone EMIA w obszarze dotyczącym mobilności. Co więcej, jej zawarcie zbiega się z niedawnym ogłoszeniem partnerstwa z EV Box w celu rozbudowy europejskiej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych.
– Ta umowa ma wiele zalet dla klientów Scoobic. Daje im możliwość zwiększenia wydajności pracowników nawet o 30 proc., przy jednoczesnym zmniejszeniu ich śladu węglowego. Ponadto będą oni mogli korzystać z najnowocześniejszych systemów do zarządzania flotą, oferowanych przez Webfleet Solutions, a także z rozległej sieci punktów serwisowych, zajmujących się obsługą techniczną pojazdów – mówi Jose Maria Gómez, CEO w Scoobic.