Dwanaście kolejnych bezemisyjnych stref dostaw w Europie

Dwanaście kolejnych bezemisyjnych stref dostaw w Europie

Dachser znacznie rozszerza bezemisyjną dostawę niechłodzonych przesyłek drobnicowych do określonych stref śródmiejskich. Do końca 2025 roku dostawca usług logistycznych planuje uruchomić usługę DACHSER Emission-Free Delivery w kolejnych dwunastu europejskich miastach: Amsterdamie, Barcelonie, Dublinie, Hamburgu, Kolonii, Londynie, Maladze, Rotterdamie, Sztokholmie, Tuluzie, Warszawie i Wiedniu. Ponadto firma rozszerzy obecnie funkcjonujący obszar dostaw bezemisyjnych w Paryżu.

Dzięki modułowemu systemowi, usługa DACHSER Emission-Free Delivery jest możliwa do wdrożenia przez każde europejskie miasto. Jest już dostępna w dwunastu strefach dostaw wytyczonych w centrach miast w Berlinie, Kopenhadze, Dortmundzie, Freiburgu, Madrycie, Monachium, Oslo, Paryżu, Porto, Pradze, Strasburgu i Stuttgarcie.

Dwanaście kolejnych stref zostanie dodanych do końca 2025 roku. Korzystając z modułowego systemu dostosowanego do lokalnych wymagań, oddziały Dachser wdrażają furgonetki i ciężarówki z napędem elektrycznym, a także wspomagane elektrycznie rowery cargo. Rowery zostały zaprojektowane specjalnie do transportu drobnicowego i ciężkich towarów na paletach.

W zależności od specyficznych wymagań danej lokalizacji, koncepcja ta obejmuje również wykorzystanie małych terminali tranzytowych – zwanych mikrohubami – w pobliżu centrów miast. W takich przypadkach rowery cargo rozpoczynają swoje trasy w mikrohubie i przewożą towary do ruchliwych stref dla pieszych. Z kolei ciężarówki elektryczne dostarczają towary do mikrohubów lub, w przypadku paczek i palet, które są zbyt duże lub zbyt ciężkie do transportu rowerowego, dostarczają towary bezpośrednio do odbiorców.

– Świadomie postawiliśmy sobie ambitny cel podwojenia liczby miast obsługiwanych przez DACHSER Emission-Free Delivery do końca 2025 roku. Osiągnięcie tego celu opiera się na założeniach, że lekkie pojazdy ciężarowe z napędem elektrycznym będą znacznie łatwiej dostępne, a rozbudowa infrastruktury ładowania nabierze tempa w całej Europie. Nasze oddziały są bardzo zmotywowane, aby sprostać oczekiwaniom klientów w zakresie bardziej zrównoważonych dostaw do miast – mówi  Alexander Tonn, COO Road Logistics w Dachser.

Pozytywny wpływ na środowisko i kierowców

Dostawy Dachser do centrów miast z zerową lokalną emisją pomagają władzom poprawić jakość powietrza i zmniejszyć hałas uliczny. Ponieważ elektryczne ciężarówki i rowery cargo nie emitują żadnych zanieczyszczeń, odgrywają one ważną rolę w utrzymaniu czystego powietrza. Do ładowania swojej floty Dachser kupuje energię elektryczną wytwarzaną wyłącznie ze źródeł odnawialnych. Dzięki temu emisja gazów cieplarnianych na ostatniej mili spada do zera.

Znacznie zmniejsza to również emisję hałasu, a korzystanie z rowerów cargo oznacza mniejsze korki związane z ruchem ciężarówek. Pojazdy akumulatorowo-elektryczne to także dobra wiadomość dla ich kierowców, którzy nie będą już narażeni na wibracje silnika w kabinie.

– Geografia, struktura społeczna, administracja: każde miasto ma swój unikalny profil, który bierzemy pod uwagę przy planowaniu i wdrażaniu obszaru dostaw bezemisyjnych. Jednocześnie możemy czerpać z naszego doświadczenia zdobytego w dwunastu europejskich miastach, aby zidentyfikować synergie i potencjał optymalizacji – dodaje Tara Li, Project Manager DACHSER Emission-Free Delivery.

Część długoterminowej strategii ochrony klimatu

DACHSER Emission-Free Delivery wspiera długoterminową strategię ochrony klimatu dostawcy usług logistycznych. Promując zrównoważony rozwój biznesu i koncentrując się na efektywności procesowej i energetycznej, innowacjach i odpowiedzialności, ta rodzinna firma wraz ze swoimi klientami i partnerami przeciera szlaki dla zrównoważonej logistyki.

Poleć ten artykuł:

Polecamy