Narzędzie Webfleet do raportowania emisji CO2 z certyfikatem TÜV Rheinland

Narzędzie Webfleet do raportowania emisji CO2 z certyfikatem TÜV Rheinland

Webfleet, cieszące się globalnym zaufaniem rozwiązanie Bridgestone do zarządzania flotą, otrzymał dziś certyfikat dla swojego narzędzia do raportowania emisji CO2 od TÜV Rheinland[1], jednej z wiodących na świecie jednostek weryfikujących. Certyfikowany Raport dotyczący emisji CO2 Webfleet umożliwia firmom dokładny pomiar bezpośredniej emisji dwutlenku węgla wytwarzanej przez pojazdy w ich flocie w oparciu o dane dotyczące jazdy. Dzięki Webfleet firma może zobaczyć nie tylko, ile emisji CO2 wytwarzają jej pojazdy, ale także dlaczego i gdzie to się dzieje.

Dostęp do danych historycznych i aktualnych, w czasie rzeczywistym, umożliwia firmom podejmowanie lepszych, ukierunkowanych działań w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Wspiera je również w dokładnym raportowaniu bezpośredniej emisji wytwarzanego CO2 generowanej przez posiadane pojazdy, aby pomóc im spełnić wymagania przepisów, takich jak nowa dyrektywa UE w sprawie sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju (CSRD).

Od wejścia w życie rozporządzenia w przyszłym roku, floty będą w coraz większym stopniu zobowiązane do dostarczania dokładnych danych na ten temat, ustalania celów redukcji emisji dwutlenku węgla i wdrażania skutecznych działań mających na celu zmniejszenie emisji. W pierwszej kolejności do bezpośredniego raportowania danych dotyczących emisji CO2 w UE zobowiązane będą większe przedsiębiorstwa. Jednak liczba firm, które będą musiały spełnić ten wymóg, wzrośnie w nadchodzących latach. Rozporządzenie wymaga również, aby organizacja raportowała nie tylko emisje wytwarzane bezpośrednio przez jej pojazdy, ale także te wytwarzane pośrednio w całym łańcuchu dostaw – na przykład emisje z pojazdów należących do jej dostawców.

Oznacza to, że mniejsze firmy, które nie muszą jeszcze raportować danych dotyczących emisji CO2 bezpośrednio do UE, mogą nadal podlegać CSRD w przyszłym roku, jeśli świadczą usługi na rzecz organizacji, która ma obowiązek raportowania. Większe firmy mogą zażądać od swoich dostawców dokładnych danych dotyczących emisji CO2, a możliwość ich uzyskania i udostępniania może stać się przewagą konkurencyjną.

Z uwagi na fakt, że dekarbonizacja jest priorytetem dla branży, zrównoważony transport jest głównym tematem tegorocznego szczytu Fleet Europe Summit, wiodącej konferencji skupiającej liderów flot i mobilności z całego kontynentu. Podczas dzisiejszego szczytu Fleet Europe Summit w Lizbonie, Taco van der Leij, wiceprezes Webfleet Europe w Bridgestone Mobility Solutions, powiedział: „Nasze narzędzie do raportowania emisji CO2 to certyfikowany, dokładny sposób obliczania bezpośredniej emisji CO2 floty. Dekarbonizacja to jednak znacznie więcej niż tylko raportowanie. Nasze rozwiązania w zakresie mobilności oparte na danych umożliwiają klientom przyjęcie kompleksowego podejścia do zmniejszenia śladu węglowego ich floty. Od doradzania flotom w zakresie elektryfikacji po optymalizację zużycia energii i inteligentne ładowanie, eliminowanie niewłaściwych zachowań kierowców, którzy niepotrzebnie zużywają paliwo, utrzymywanie właściwego ciśnienia w oponach, utrzymywanie kierowców na najlepszych trasach i nie tylko – jesteśmy partnerem dla firm, które chcą podjąć rzeczywiste działania, aby działać w sposób bardziej zrównoważony.”

„Dane są kluczem do osiągnięcia tego celu. Jedynie dzięki dokładnym, rzetelnym danym na temat emisji CO2 firmy będą wiedzieć, że podejmują odpowiednie działania w celu ich ograniczenia. Dzięki połączeniu pojazdów z wiodącym rozwiązaniem telematycznym jak Webfleet, jest możliwość uzyskania takich informacji. Można to podsumować w trzech krokach: Połącz, Zmierz, Zredukuj. W ten sposób można nie tylko osiągnąć cele środowiskowe, ale także zwiększyć wydajność biznesową i rentowność w tym samym czasie.”


[1] Aby spełnić najnowocześniejsze standardy naukowe, wszystkie wbudowane w platformę obliczenia i rozwiązania dekarbonizacyjne są w pełni zgodne z uznanymi na całym świecie metodologiami i standardami naukowymi, takimi jak Protokół Gazów Cieplarnianych i inicjatywa Science Based Targets (SBTi). Naukowa dokładność zastosowanej metodologii obliczania Korporacyjnego Śladu Węglowego (CCF), Zakres 1, jest certyfikowana przez TÜV Rheinland.

Poleć ten artykuł:

Polecamy