Dobry rok Spiżarni
Ponad 110 tysięcy palet, przewiezionych przez blisko 3,5 tysiąca tirów. Rozbudowa Centrum Dystrybucyjnego w Lublinie do 25 tysięcy mkw. Blisko 1100 sklepów za granicą, do których trafia towar z Polski. Dalszy rozwój programu sieci placówek na zasadach franczyzy &market. Wreszcie obroty spółek wchodzących w skład grupy Spiżarnia sięgające blisko 1 mld złotych. Spiżarnia
Sp. z o.o., jedna z największych polskich firm zajmująca się dystrybucją rodzimych produktów spożywczych i artykułów chemiczno-kosmetycznych za granicę, podsumowała 2023 rok.
– Założyliśmy, że najważniejsza w naszym biznesie jest jakość świadczonych usług i satysfakcja naszych klientów. Dlatego stawiamy na ciągły rozwój i wprowadzamy innowacyjne rozwiązania na każdym etapie łańcucha dostaw. Należy przy tym dodać, że magazynowanie i transport artykułów spożywczych jest jedną z najbardziej wymagających usług w naszej branży. Wiąże się to z dużym zróżnicowaniem produktów, koniecznością spełnienia niezbędnych warunków przechowywania, regulacji i przepisów międzynarodowych. – mówi Karol Wroński, współwłaściciel Spiżarni Sp. z o.o.
Spółka ma wieloletnie doświadczenie związane z dostarczaniem wysokiej jakości artykułów do Polaków mieszkających za granicą, którzy chcą wciąż kupować i spożywać produkty, które znają i pamiętają
z czasów gdy mieszkali w kraju. Już od 19 lat eksportuje żywność do Europy Zachodniej, głównie do Wielkiej Brytanii i Irlandii, gdzie posiada cztery magazyny cross-dock oraz do Holandii, gdzie znajduje się piąty cross-dock, skąd obsługuje klientów także w Belgii, Niemczech, Austrii i Francji. Z tych magazynów przeładunkowych, przywiezione z Polski produkty, trafiają na sklepowe półki.
Spiżarnia współpracuje z ponad 1100 sklepami, wśród których są placówki &market, prowadzone na zasadzie franczyzy. Spółka gwarantuje im wsparcie marketingowe, organizacyjne i preferencyjne warunki zakupowe. Wszyscy klienci mogą korzystać z nowoczesnej i wygodnej platformy sprzedażowej Spizarnia24.com, w ofercie której znajduje się ponad 13 tys. artykułów, m.in. wędliny, nabiał, artykuły sypkie, słodycze oraz chemia. Lubelska firma w każdym roku poszerza asortyment o pozycje, które są wyczekiwane przez konsumentów za granicą. Tak jest m.in. z produktami, które wchodzą do sprzedaży na rynku polskim jako nowości. Od 2022 roku Spiżarnia wprowadziła do oferty marki własne.
– Przywiązanie do smaku i zapachu produktów wyniesione z domów to jedno, ale trzeba podkreślić,
że polska żywność to przede wszystkim towar o wysokiej jakości. Dlatego zauważamy, że coraz częściej kupują ją obcokrajowcy, właśnie ze względu na ich wysokie wartości smakowe i zdrowotne – podkreśla Dariusz Jeleniewski, współwłaściciel Spiżarni Sp. z o.o.
W Centrum Dystrybucyjnym w Lublinie znajduje się główny magazyn, liczący blisko 25 tys. m² w tym
8 tys. m² chłodni. Spiżarnia zatrudnia obecnie ponad 450 osób i z roku na rok powiększa ilość pracowników, zarówno w Polsce jak i w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Holandii.
W 2023 r. firma uruchomiła Fundację – Spiżarnia dla pokoleń, która wspiera młode talenty oraz współpracuje z lokalnymi instytucjami pomocowymi.
W październiku ubiegłego roku Spiżarnia została także sponsorem strategicznym występującego
w pierwszej lidze klubu piłkarskiego Motor Lublin. Umowa obowiązywać będzie do 30 czerwca 2025 roku, czyli do końca sezonu 2024/2025.