Forterro Polska zamiast BPSC
Biuro Projektowania Systemów Cyfrowych, producent rozwijanego od niemal 40 lat systemu ERP dla produkcji, zmienia nazwę oraz wprowadza wersję swojego rozwiązania, dostosowaną do aktualnych światowych standardów technologicznych i graficznych. Spółka funkcjonuje teraz jako Forterro Polska, co jest efektem unifikacji podmiotów z Grupy Forterro, do której śląska firma należy od 2017 roku.
BPSC powstało w 1988 roku. Od tej pory rozwija system ERP, który jest przeznaczony przede wszystkim dla firm produkcyjnych z różnych branż, w tym metalowej, maszynowej, spożywczej czy meblarskiej. W 2017 roku firma stała się częścią międzynarodowej grupy Forterro, oferującej technologie dla przemysłu.
Zmiana nazwy na Forterro Polska jest jednym z etapów procesu unifikacji firm należących do grupy Forterro i podkreśla ich współdziałanie i współpracę na rzecz rozwoju przedsiębiorstw produkcyjnych na całym świecie.
Zmianie uległa także nazwa systemu oferowanego przez Forterro Polska. Impuls EVO funkcjonuje teraz jako BPSC ERP i to pod taką nazwą wprowadzona została pod koniec 2024 roku nowa wersja tego rozwiązania.
BPSC ERP. Unowocześniony interfejs, lepsza komunikacja
Nowa wersja wprowadza szereg istotnych zmian w produkcie. Najwidoczniejszą jest nowoczesny, intuicyjny interfejs, dostosowany nie tylko do nowego logo i identyfikacji wizualnej Forterro Polska, ale przede wszystkim do wymogów technologii i rynku oraz oczekiwań klientów.
– Wszystkie zmiany funkcjonalne, które wprowadzamy do systemu, są wcześniej konsultowane z naszymi klientami. Wiemy, jak bardzo zależało im na bardziej nowoczesnym wyglądzie naszego rozwiązania – tak w wersji desktopowej, jak i webowej oraz mobilnej. Dlatego zaproponowaliśmy naszym użytkownikom bardzo intuicyjną nawigację w nowoczesnej oprawie graficznej. Dzięki temu otrzymują oni nową jakość, komfort i przyjemność z pracy z systemem – mówi Bartosz Michalczyk, dyrektor ds. produktu w Forterro Polska.
Nowa kolorystyka, style graficzne w formatkach czy odświeżone okienko logowania to tylko początek zmian. Ważną modyfikacją jest też umożliwienie procedowania różnego rodzaju dokumentów w systemie na podstawie korespondencji e-mail. Pozwala na przykład na szybkie tworzenie zapytań ofertowych bazujących na danych zawartych w wiadomościach e-mail, bez konieczności ręcznego przepisywania tych danych do systemu ERP.
Użytkownicy dostali też do dyspozycji nową bazę wiedzy z treściami o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, możliwość wizualizacji powiązań między dokumentami w formie czytelnych grafów oraz konfigurację, która pozwala na integrację systemu z dowolnym marketplacem.
Integracje z Baselinkerem, firmami kurierskimi oraz Krajowym Systemem e-Faktur
Zespół Forterro Polska przygotował dedykowaną, dostępną w systemie integrację z Baselinkerem, czyli narzędziem umożliwiającym automatyzację i centralizację zarządzania sprzedażą online. Dzięki temu użytkownicy BPSC ERP mogą korzystać z jednej platformy, która zarządza wszystkimi aukcjami internetowymi, bazując na danych z systemu ERP i rozliczając transakcje także w ERP.
To nie koniec nowych integracji. We wprowadzonej na rynek wersji systemu rozbudowane zostały struktury API, żeby lepiej łączyć się z dedykowanymi rozwiązaniami produkcyjnymi. Pojawiły się także integracje z kolejnymi firmami kurierskimi, w tym z InPostem.
Jedną z najistotniejszych funkcjonalności systemu, ważną szczególnie teraz, jest przystosowanie do współpracy z Krajowym Systemem e-Faktur. Korzystanie z KSeF będzie obligatoryjne dla firm już w 2026 roku.
– Prace nad nową wersją naszego systemu były wspierane przez generatywną sztuczną inteligencję. Zastosowaliśmy też najnowocześniejsze technologie Microsoft. To wszystko pozwoliło nam działać efektywniej i szybciej, a także odkrywać ewentualne błędy na bardzo wczesnym etapie prac rozwojowych. Dlatego dziś oddajemy w ręce naszych użytkowników rozwiązanie sprawdzone, bezpieczne i nowoczesne – wyjaśnia Paweł Rutkowski, dyrektor ds. produkcji oprogramowania w Forterro Polska.
Moduł SysWag w nowej odsłonie
Dużo zmian czeka także użytkowników modułu SysWag. Jest to narzędzie do rejestracji produkcji, działające w hali produkcyjnej, w firmach o charakterze produkcji procesowej, przede wszystkim spożywczych. SysWag w BPSC ERP ma całkowicie zmieniony interfejs i ergonomię. Bazuje na nowej technologii przesyłania danych do ERP, działa szybko i wydajnie, także w modelu offline. Jest przystosowany do obsługiwania go przez osoby pracujące w rękawicach.
W BPSC ERP pojawiły się także kolejne usprawnienia obszaru planowania produkcji w modelu make to order (MTO – produkcja na zamówienie) z wykorzystaniem tzw. indeksów reprezentantów. Dodatkowo użytkownicy mogą korzystać już z obsługi WMS w standardzie GS1, a także tworzyć swoje własne aplikacje mobilne w narzędziu BPSC Konstruktor.
– Jestem przekonany, że nowa wersja naszego systemu otwiera przed nami nowe możliwości sprzedażowe. Do tej pory naszą główną przewagą i bardzo mocną stroną były funkcjonalności, także te specyficzne dla firm produkcyjnych. Teraz dodatkowo możemy z sukcesem konkurować z dużymi, zachodnimi systemami z intuicyjnymi interfejsami oraz z nowoczesnymi, graficznie dopracowanymi narzędziami webowymi – komentuje Robert Banisz, dyrektor sprzedaży w Forterro Polska.
Nowa wersja systemu BPSC ERP jest już dostępna dla wszystkich użytkowników.