Profesjonalny Test Flotowy w obiektywie

Profesjonalny Test Flotowy w obiektywie

Kolejna edycja Profesjonalnego Testu Flotowego już za nami. Aktualnie trwa obliczanie wyników, które zostaną ogłoszone w czerwcu. Prezentujemy kilka zdjęć z części praktycznej badania mającego wyłonić najlepsze auta do firm.Badanie organizowane jest przez FlotęAutoBiznes i...

Badanie organizowane jest przez FlotęAutoBiznes i Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych. Przypomnijmy, że najlepsze auta do firm wybierali członkowie SKFS. Rywalizacja odbywała się w pięciu segmentach:

– segment A

– segment B

– segment C

– segment D

– segment małe dostawcze

a o wyniku decydują koszty serwisowe, cena, wartość rezydualna jak i ocena menedżerów flot.

Test składa się z trzech etapów. Kilka miesięcy temu osoby odpowiedzialne za zarządzanie pojazdami w przedsiębiorstwach nominowały poprzez wypełnienie ankiet auta, które ich zdaniem powinny zostać poddane sprawdzianowi analityczno-praktycznemu. Do wyboru było ponad 140 modeli różnych marek.

Pojazdy, które uzyskały najwięcej głosów zakwalifikowano do wzięcia udziału w teście praktycznym i analizie kosztów. Na podstawie danych importerów, weryfikowanych przez opiekunów aut służbowych, samochody zostały poddane dokładnej analizie w aspekcie detalicznej ceny zakupu, cen części eksploatacyjnych, częstotliwości przeglądów, spalania, itp. Wielką pracę wykonali tutaj członkowie SKFS-u, którzy powołali specjalna grupę oddelegowaną do pracy przy teście. Określeniem wartości rezydualnej zajęli się fachowcy z EurotaxGlass’s.

Podczas części praktycznej samochody sprawdzano w warunkach naturalnych – na odcinkach miejskim i pozamiejskim, w sumie trasa liczyła ponad 40 kilometrów. Oceniano między innymi design, komfort dla kierowcy i pasażerów, użyteczność przestrzeni ładunkowej, przyspieszenie, spalanie. Nie zabrakło okazji do sprawdzenia widoczności oraz zwrotności samochodów w trakcie manewru parkowania. Warto podkreślić zaangażowanie ponad 50 testujących menedżerów, wśród których nie brakowało również kobiet.

Dodajmy, że “poza konkursem” sprawdzano również działanie zestawów głośnomówiących marki Parrot, dystrybuowanej przez Amervox. Ich montaż w autach nie wymaga inwazyjności a jakość jest wysoka, o czym zresztą wspominali menedżerowie flot. 

 

Poleć ten artykuł:

Polecamy