Actros: ponad 30 tys. egzemplarzy w ciągu dwóch lat w Europie

Actros: ponad 30 tys. egzemplarzy w ciągu dwóch lat w Europie

Te zdjęcia niedawno obiegły świat: kolumna 11 nowych Actrosów przewozi 300 palet z artykułami pierwszej potrzeby o wartości 4 mln euro z Frankfurtu do Gaziantep przy granicy z Syrią. Po europejskich trasach jeździ już ponad 30 tysięcy modeli tego pojazdu.

Pokonanie liczącej 4000 kilometrów trasy, wiodącej przez sześć krajów, z wieloma godzinami oczekiwania przy przekraczaniu kolejnych granic, zajęło sześć długich dni.

Operatorzy flot z Europy doświadczają tego codziennie, i to już od dawna – od chwili premiery pod koniec 2011 roku do klientów trafiło już 30 tys. nowych Actrosów. Niektóre z nich zdążyły przejechać w tym czasie 600 tys. kilometrów, a nawet więcej. Rezultat: nowe, wyśrubowane standardy w zakresie zużycia paliwa i całkowitych kosztów posiadania (TCO). Nowego Actrosa docenili także kierowcy nad Wisłą. Na naszych drogach jeździ już ponad 2300 egzemplarzy tego modelu, co czyni Polskę jednym z jego ważniejszych rynków zbytu.

Nawet wariant Euro 6, mimo zastosowania technologii oczyszczania spalin, uzyskał w jeździe testowej “Record Run” – zorganizowanej przez Daimlera pod okiem specjalistów z DEKRY – o 4,5 proc. niższe zużycie paliwa od Actrosa poprzedniej generacji. W badaniach konsumenckich nabywcy wersji Euro 6 z 12 europejskich krajów zgłosili oszczędności sięgające od 5 do 15 proc., zależnie od trybu eksploatacji. Odnotowano także znaczące obniżenie zapotrzebowania na czynnik AdBlue (do 40 proc.).

Obecnie po europejskich drogach porusza się już ponad 11 tys. Actrosów Euro 6. Ich udział w liczbie zamówień stale rośnie – w Niemczech od wiosny br. utrzymuje się na poziomie około 80 proc. Zaawansowany układ kontroli spalin bazuje na technologii sprawdzonej na dystansie ponad 25 mld kilometrów w USA – tamtejsze ciężarówki Daimlera są w nią wyposażane od ponad czterech lat.

Poleć ten artykuł:

Polecamy