Ambasador USA z wizytą w fabryce Mars

Ambasador USA z wizytą w fabryce Mars

Mark Brzeziński, ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce odwiedził kompleks fabryczny firmy Mars w Sochaczewie, producenta m.in. znanych i lubianych na całym świecie produktów czekoladowych, bezcukrowych gum do żucia i jedzenia dla zwierząt. Jednym z ważniejszych tematów rozmów były najnowsze inwestycje amerykańskiej firmy w Polsce oraz globalne zobowiązanie Marsa do osiągnięcie neutralności emisyjnej do 2050 roku.

Świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj – ta myśl przyświeca działaniu Mars w Polsce już od 1992 roku. Amerykańska, rodzinna firma z ponad 100-letnią tradycją, regularnie inwestuje w naszym kraju, przyczyniając się do rozwoju gospodarki i wprowadzania pozytywnych zmian na rzecz ludzi, zwierząt i naszej planety.

Jeden z kompleksów fabrycznych firmy Mars znajdujący się w Sochaczewie-Janaszówku odwiedził w poniedziałek 11 grudnia br. ambasador USA w Polsce. – W ramach wizyty Mark Brzeziński spotkał się z przedstawicielami firmy: Sławomirem Niżałowskim, Prezesem Zarządu Mars Polska, Mariuszem Makowskim, Dyrektorem Finansowym pełniącym obowiązki Dyrektora Generalnego Mars Wrigley w Polsce, a także Dyrektorem fabryki wyrobów czekoladowych Mars Wrigley w Janaszówku – Maximem Limpens oraz dyrektorem fabryki Mars Petcare w Sochaczewie – Andrzejem Pirogiem. Głównymi tematami rozmów były najnowsze inwestycje firmy w Polsce oraz jej zobowiązania wobec zrównoważonej przyszłości. Wizyta była również dobrą okazją, aby ambasador mógł na własne oczy zobaczyć, jak powstają znane na całym świecie marki m.in. czekoladowych draży M&Ms, czy batonów Snickers, Twix i Mars.

– Ponad 30-letnia działalność Marsa w Polsce to historia przedsiębiorstwa, które obecnie tworzy ponad 3 tysiące Współpracowników: w działach sprzedaży, w 5 fabrykach – w Janaszówku, Poznaniu, Sochaczewie, Błoniu, Niepołomicach, w biurach usług wspólnych Mars Global Services w Poznaniu i w Warszawie, a od niedawna w klinikach weterynaryjnych wielu miast w Polsce. Fabryka w Błoniu to nasza najnowsza inwestycja, o wartości przekraczającej 600 mln PLN. W Błoniu powstało ponad 350 nowych miejsc pracy – mówi Sławomir Niżałowski. – Jednocześnie, modernizujemy i inwestujemy we wszystkie pozostałe fabryki i biura.  Mars w Polsce wciąż rośnie, inwestuje, ewoluuje i wprowadza innowacje. To, co się nie zmienia, to ambicje i realne działania wywierające pozytywny wpływ na otaczający nas świat  – dodaje Prezes Zarządu Mars Polska.

W październiku firma Mars, Inc. opublikowała globalną Mapę Drogową do Neutralności Emisyjnej (The Mars Net Zero Roadmap), czyli plan działania mający na celu osiągnięcie neutralności emisyjnej w zakresie gazów cieplarnianych (GHG) w całym łańcuchu wartości do 2050 roku. Mapa Drogowa Marsa obejmuje nowy cel, zweryfikowany przez organizację Science Based Targets Initiative, aby do 2030 roku ograniczyć emisję CO2 o 50% w całym łańcuchu wartości.

– Od gospodarstw rolnych, z których pochodzi żywność dla ludzi i zwierząt domowych, aż po kliniki weterynaryjne, Mars podejmuje bezpośrednie działania na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych we wszystkich swoich jednostkach biznesowych, aby pomóc w budowaniu lepszej, bardziej zrównoważonej przyszłości. W ciągu trzech najbliższych lat, Mars zainwestuje 1 mld USD w działania na rzecz klimatu – podkreślił Sławomir Niżałowski.

Fabryka czekolady, którą odwiedził Mark Brzeziński jest jednym z kluczowych zakładów produkcyjnych Mars w Europie. Dziennie produkuje miliony sztuk wyborów czekoladowych m.in. draży M&Ms, batonów Snickers, Mars i Twix oraz gwiazdek Magic Stars, które są eksportowane na 40 rynków. Fabryka jest w przededniu znaczącej inwestycji, która pomoże odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na wyroby czekoladowe firmy.

 – W Mars dobrze wiemy, że Misja nie jest wrogiem zysku. Inwestowanie w klimat nie oznacza, że zwalniamy tempo rozwoju biznesu. Fabryka Mars w Janaszówku k. Sochaczewa dalej się rozwija. W najbliższym czasie planujemy zainwestować kilkadziesiąt milionów USD w uruchomienie trzeciej linii produkcyjnej draży M&Ms. Jednocześnie jesteśmy zdeterminowani, aby kontynuować naszą zrównoważoną podróż. Co więcej, nasze zakłady produkcyjne w 100% pokrywają zapotrzebowania swojej bezpośredniej działalności operacyjnej energią elektryczną ze źródeł odnawialnych. Żadne z odpadów powstałych w naszych zakładach nie trafiają na składowiska – mówi Maxime Limpens, Dyrektor Fabryki Mars Wrigley w Janaszówku.

Zgodnie z celami opisanymi w Mapie Drogowej do Neutralności Emisyjnej, Mars, Inc. jeszcze bardziej skupi się na przechodzeniu na energię w 100% odnawialną, przeprojektowaniu łańcuchów dostaw, aby powstrzymać proces wylesiania, skalowaniu inicjatyw w zakresie rolnictwa regeneratywnego, optymalizacji receptur, usprawnieniu i optymalizacji logistyki oraz włączaniu działań klimatycznych do działalności biznesowej.

– Bardzo się cieszę, że mogłem z bliska zobaczyć, jak przebiega proces produkcyjny w fabryce Mars oraz usłyszeć tyle powodów do dumy z wieloletnich efektów współpracy pomiędzy Polską a Stanami Zjednoczonymi w zakresie nie tylko rozwoju gospodarczego, ale także inwestowania w zieloną przyszłość naszej planety. To niezwykle budujące widzieć, jak firma Mars podejmuje realne kroki, aby prowadzić biznes drogą, która umożliwi osiągnięcie neutralności emisyjnej do 2050 roku  – mówi Mark Brzeziński, ambasador USA w Polsce.

Działania firmy w imię zrównoważonego rozwoju to tylko jeden ze sposobów, w jaki Mars pozytywnie wpływa na kształtowanie świata, jakiego pragnie jutro. Jako odpowiedzialny producent m.in. jedzenia dla psów i kotów, od lat realizuje też szereg inicjatyw, aby tworzyć lepszy świat dla zwierząt. Regularnie wspiera schroniska i fundacje pomagające zwierzętom w potrzebie, przekazując ok. 300 ton jedzenia rocznie. Od 2017 roku, wraz z Fundacją Dr Clown, Mars prowadzi ogólnopolski program dogoterapii w szpitalach dla dzieci i młodzieży oraz Domach Pomocy Społecznej. Od początku trwania programu ponad 20 000 osób mogło odczuć dobroczynny wpływ wyjątkowej relacji łączącej człowieka z psem. Dzięki wieloletniej współpracy firmy Mars z Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami w Polsce, udało się zrealizować wiele działań w imię tworzenia lepszego świata dla zwierząt m.in. zajęcia edukacyjne w szkołach i przedszkolach na temat odpowiedzialnej opieki i adopcji psów i kotów. Natomiast w 2023 roku przeprowadzono program PEDIGREE® Relief Fund, którego ideą jest pomoc opiekunom w potrzebie, tak aby w obliczu trudnej sytuacji ekonomicznej nie musieli podejmować dramatycznych decyzji o rozstaniu z psem. Kompletne i zbilansowane jedzenie, które przekazano opiekunom zwierząt pozwoliło napełnić łącznie 1 milion psich misek.

Jednocześnie Mars chce inspirować chwile codziennego szczęścia. Będąc producentem również m.in. bezcukrowych gum do życia, firma we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, Polskim Towarzystwem Stomatologicznym oraz Polskim Towarzystwem Stomatologii Dziecięcej od ponad dekady prowadzi program edukacyjny Orbit® „Dziel się Uśmiechem”. Dzięki lekcjom prowadzonym w ramach inicjatywy już blisko 900 000 uczniów mogło dowiedzieć się, jak dbać o higienę jamy ustnej i poznać 4 kroki do zdrowych zębów. W duchu społecznej odpowiedzialności biznesu, Mars we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności, co roku wdraża działania zgodne z ideami niemarnowania żywności i zapobiegania niedożywieniu, przekazując miliony sztuk przekąsek osobom, które znalazły się w sytuacjach kryzysowych.

– Kształtowanie świata, jakiego chcemy jutro jest przywilejem i jednocześnie zobowiązaniem firmy Mars wobec ludzi, zwierząt i planety. W świecie, jakiego pragniemy jutro mamy jeszcze jeden cel do osiągnięcia – społeczeństwo, w którym panuje wzajemny szacunek, otwartość i poczucie bezpieczeństwa. Mars Polska jako pracodawca słucha swoich Współpracowników i wspiera realizację ich potrzeb zawodowych tak, aby tworzyć jak najbardziej różnorodne miejsce pracy, w którym każda osoba może czuć się sobą, a dzięki temu w pełni rozwijać swój potencjał – dodaje Sławomir Niżałowski.

Mars od 2018 roku należy do Klubu Champions of Change, którego celem jest inicjowanie zmian poprzez inspirowanie rozwoju kultury różnorodności i równości płci w innych firmach. W ramach wewnętrznych działań firmy Współpracownicy tworzą lokalne, regionalne i globalne grupy skoncentrowane na wybranym zjawisku z obszaru Inkluzywności i Różnorodności (Associates Resource Groups), aby wspierać społeczności, w których funkcjonują i dzielić się swoim doświadczeniem.

Poleć ten artykuł:

Polecamy