Amica stawia na globalną transformację cyfrową

Amica stawia na globalną transformację cyfrową

Grupa Amica od lat stawia na innowacje i cyfryzację. Najnowszym projektem było zakończenie migracji do SAP S/4HANA w skandynawskiej spółce Gram A/S, będącej częścią Grupy Amica. To ważny krok w procesie transformacji cyfrowej i sposób na adaptację w dynamicznym środowisku biznesowym.

Transformacja cyfrowa w Grupie Amica obejmie w sumie 10 spółek w Europie. Wymaga ona skoordynowania wielu systemów, w tym kluczowych rozwiązań SAP (oprogramowanie do zarządzania procesami biznesowymi), takich jak SAP ECC i CRM. Proces przygotowania polegał na wyborze optymalnych rozwiązań nowej generacji poprzez połączenie analiz rynkowych z wewnętrznymi testami prototypu (Proof of Concept), co umożliwiło maksymalizację korzyści biznesowych. Wdrożenie SAP S/4HANA i SAP Service Cloud w Gram A/S to kolejny krok w tym strategicznym procesie.

– Od lat inwestujemy w nowoczesne i wydajne technologie. Strategia firmy opiera się na wyborze optymalnych kosztowo rozwiązań i wprowadzeniu najnowszych technologii. Zakończenie migracji do SAP S/4HANA w Gram A/S stanowi istotny etap naszego programu transformacji cyfrowej. To nie tylko potwierdzenie naszego zaangażowania w innowacje, ale także dowód na naszą zdolność do adaptacji i dążenia do wyższej efektywności operacyjnej – mówi Paweł Biel, Wiceprezes Zarządu ds. Digitalizacji w Grupie Amica.

To wdrożenie jest pierwszym z szeregu projektów, które zaowocują przeniesieniem do S/4HANA najstarszego w Polsce systemu SAP ECC. Przejście na SAP S/4HANA nie tylko umożliwi poprawę jakości danych i dalszą optymalizację procesów, ale także otworzy drzwi do wykorzystania nowych możliwości, takich jak PP/DS i nowa księga materiałowa, które będą realizowane w ramach kolejnych projektów. Systemy SAP  w GRAM obejmują wszystkie aspekty działania spółki komercyjnej, włączając w to obsługę serwisu produktowego, co zapewnia kompleksowe wsparcie dla kluczowych procesów biznesowych.

Projekt w Gram A/S został przeprowadzony zgodnie z standardowymi metodykami, przy zaangażowaniu zasobów biznesowych oraz pracowników Pionu Digitalizacji Amica S.A. Istotną rolę odegrało zaangażowanie zarządu Gram oraz Grupy Amica.

Transformacja cyfrowa w Grupie Amica została zaplanowana na kilka lat do przodu. Obejmuje nie tylko migrację do najnowszych rozwiązań ERP i CRM firmy  SAP  (czyli S/4HANA i Service Cloud), ale także wdrożenie i ciągły rozwój innych systemów, takich jak SAP IBP, SAP SAC, SAP FSM i SAP H4S4. Wszystko to jest wspierane przez elastyczną kulturę organizacyjną, inwestycje w talenty i umiejętności, oraz ciągłe dążenie do doskonałości operacyjnej.

Zakończenie migracji do SAP S/4HANA w Gram A/S to dowód na to, że Amica jest przedsiębiorstwem gotowym na wyzwania współczesnego rynku.

–  Amica to jedna z pierwszych firm na polskim rynku, która zdecydowała się na implementację oprogramowania SAP. Przez blisko 30 lat obserwowałem, jak nie tylko wykorzystuje dane do podejmowania świadomych decyzji biznesowych, ale również jak efektywnie inwestuje w integrację nowoczesnych technologii i praktyk z procesami, systemami oraz kulturą organizacyjną. To, co wyróżnia Amica to odwaga w patrzeniu w przyszłość – to jest właśnie klucz do utrzymania przewagi konkurencyjnej.  Zakończona właśnie w skandynawskiej spółce Grupy Amica migracja do SAP S/4HANA nie tylko stanowi ważny etap w procesie transformacji cyfrowej, ale też jest świadectwem nieprzerwanego dążenia do innowacji, wyższej efektywności operacyjnej i lepszego doświadczenia dla klientów – mówi Michał Ciuraszkiewicz, Dyrektor Sprzedaży w SAP Polska.

Poleć ten artykuł:

Polecamy