Bauhaus i FM Logistic rozszerzają współpracę

Bauhaus i FM Logistic rozszerzają współpracę

W październiku Bauhaus, znana niemiecka sieć handlowa z branży DIY oraz FM Logistic, globalny operator logistyczny, oficjalnie otworzyły dodatkowe 30 000 mkw. powierzchni magazynowej w Lovosicach. Firmy rozpoczęły współpracę w 2018 roku, a w tym roku podpisały nową, długoterminową umowę. FM Logistic zapewnia Bauhaus usługi magazynowe w kanale e-commerce B2C. Nowa umowa zakłada m.in. rozszerzenie asortymentu obsługiwanych w magazynie produktów oraz inwestycje w automatyzację.

FM Logistic od maja 2018 roku zarządza centrum dystrybucyjnym przesyłek B2C dla swojego klienta Bauhaus w Lovosicach, na terenie Czech. Operator obsługuje tam zamówienia dla niemieckich i austriackich konsumentów. Ze względu na szybko rosnący biznes i dalsze plany rozwoju, obie firmy zdecydowały się na rozszerzenie współpracy i podwojenie powierzchni magazynowej do 60 000 mkw. Nowy moduł magazynowy, dostarczony przez P3 Logistic Parks, został oficjalnie otwarty w październiku przez pana Wechslera, Vice President Digital Commerce firmy Bauhaus oraz Jean Christophe Machet, CEO FM Logistic.

Rozszerzenie współpracy z tak wymagającym klientem, jakim jest firma BAUHAUS, to dla FM Logistic prawdziwy powód do dumy.  Tylko w 2020 roku odnotowaliśmy o 66% więcej zamówień niż rok wcześniej. W 2021 roku spodziewamy się wzrostu o kolejne 34%, co oznacza ponad 1 mln zamówień rocznie. Aby sprostać tym wyzwaniom ściśle współpracujemy z naszym klientem i wspólnie projektujemy procesy logistyczne stale inwestując w automatyzację i optymalizację powierzchni magazynowej. Mogę śmiało powiedzieć, że jesteśmy gotowi na jeszcze więcej wyzwań – powiedział Guilhem Vicaire, Business Solutions Central Europe & Czech and Slovakia Operations Director, FM Logistic.

Do 2030 roku Bauhaus zamierza rozszerzyć asortyment produktów składowanych w Lovosicach z 30 000 SKU do ponad 100 000, aby niemal podwoić liczbę realizowanych rocznie zamówień, a jednocześnie wejść na nowe rynki. Obie firmy zainwestują w różne innowacyjne rozwiązania w celu dostosowania operacji magazynowych i optymalizacji powierzchni do realizacji tych ambitnych celów.  Będą to między innymi rozwiązania, takie jak:  automatyczne maszyny do formatowania i zamykania kartonów, powiększanie floty  maszyny pakujące na żądanie dla towarów niesortowalnych (gabarytowych), linie do załadunku z wieloma automatycznymi sorterami oraz rozwiązania usprawniające kompletację dzięki zastosowaniu robotów Goods to person.

– Na współpracę z FM Logistic zdecydowaliśmy się już 3 lata temu. Wspólnie udało nam się stworzyć ważne ogniwo w naszej strategii logistyki e-commerce. Uważamy FM Logistic za naszego partnera strategicznego i dlatego zdecydowaliśmy się rozszerzyć nasze partnerstwo inwestując w ten magazyn. W ten sposób zwiększamy powierzchnię z 30 000 mkw. na 60 000 mkw. ze znaczącym projektem inwestycyjnym, który wesprze nasz rozwój – powiedział Jerome Biencourt, szef logistyki e-commerce Bauhaus.

Poleć ten artykuł:

Galeria zdjęć do artykułu

Polecamy