BTS dla Phoenix Contact E-Mobility

BTS dla Phoenix Contact E-Mobility

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie oraz Phoenix Contact E-Mobility, działający w obszarze elektromobilności, wspólnie świętowały 16 września zakończenie pierwszego etapu budowy fabryki na terenie Parku Naukowego-Technologicznego Rzeszów-Dworzysko.

Konstrukcję hali i pokrycie jej dachem wykonano zaledwie w dwa miesiące. Od pierwszego kwartału przyszłego roku Phoenix Contact E-Mobility będzie tu produkować i testować różne kable do ładowania AC i DC, dostarczając je między innymi wiodącym producentom samochodów. Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) pomogła w sprawnej realizacji budowy, a w podpisaniu umowy doradzała firma Colliers International.

Zakończenie pierwszego etapu budowy uczczono poprzez umieszczenie znaku firmowego na murze nowego zakładu. Zaproszonych gości przywitali i opowiedzieli o całym projekcie przedstawiciele Phoenix Contact E-Mobility – CEO Michael Heinemann i COO Ralf Döhre – oraz Michał Chodecki, Panattoni. Głos zabrał także Paweł Baj, Burmistrz Głogowa Małopolskiego, wskazując na dobre perspektywy rozwoju regionu rzeszowskiego.
Jak przyznaje Michał Chodecki, BTS Development Director w Panattoni, termin wybudowania i uruchomienia fabryki był wyzwaniem. – Ze względu na pandemię czas potrzebny na uzyskanie niezbędnych zezwoleń znacząco wydłużył się przez co budowa ruszyła z miesięcznym opóźnieniem. W ciągu następnych dwóch miesięcy udało nam się jednak postawić konstrukcję hali i pokryć ją dachem. W sumie zainstalowaliśmy 108 prefabrykowanych słupów, zużyliśmy 170 ton stali, 10 000 mkw. blachy na pokrycie dachu oraz 2000 mkw. wełny mineralnej na jego izolację. Obecnie trwają prace nad siecią gazową, wodną i elektryczną, systemem odzysku ciepła, wentylacją. Rozpoczął się również montaż paneli elewacyjnych. W kolejnym etapie zostanie wykonana posadzka przemysłowa. Klient uzyska wczesny dostęp do obiektu już na początku grudnia, aby rozpocząć montaż linii technologicznych w hali produkcyjnej. Zakończenie inwestycji planowane jest trzy tygodnie później. Data ta, mimo początkowego opóźnienia, nie uległa zmianie – mówi Chodecki.

Nowa fabryka w Polsce zajmie łączną powierzchnię 15 000 mkw. Z tego 14 000 mkw. to powierzchnia produkcyjno-magazynowa, a 1000 – biurowa. Plan zakłada rozpoczęcie produkcji już na początku 2021 roku, a w ciągu najbliższych kilku lat w fabryce znajdzie pracę ponad 250 pracowników.
Zespół zarządzający nową fabryką Phoenix Contact E-Mobility pod kierownictwem Dominika Mazura został już zatrudniony i obecnie pracuje w wynajmowanym biurze w centrum Rzeszowa. Kierownik projektu Christoph Paetzold wskazuje na zalety lokalizacji nowej fabryki: – Rzeszów to dynamiczne i szybko rozwijające się miasto z uniwersytetami i siedzibami wielu przedsiębiorstw. Region jest również znany jako „Dolina Lotnicza” ze względu na liczne firmy z tej branży ulokowane w okolicy. Mamy nadzieję, że to środowisko zapewni nam długoterminowy sukces produkcyjny.
Wątpliwości co do tego nie ma Grzegorz Słomkowski, wiceprezes zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu: – Branża motoryzacyjna w Polsce od kilku lat przeżywa dynamiczny rozwój i przyciąga znaczących inwestorów. Bardzo się cieszę, że mogę powitać nowego gracza, firmę Phoenix Contact E-Mobility, w naszym wyjątkowym ekosystemie producentów i poddostawców dla branży elektromobilności. Dziś po raz kolejny wybrano Polskę na lokalizację ważnej inwestycji w globalną sieć produkcyjną przemysłu motoryzacyjnego – mówi.

Park Naukowo-Technologiczny Rzeszów-Dworzysko, położony blisko lotniska (15 minut jazdy) i korzystający z dobrze rozwiniętej infrastruktury drogowej, oferuje wiele korzyści logistycznych. Obiekt położony jest przy trasie S-19, będącej częścią „Via Carpathia”, która docelowo połączy Kłajpedę na Litwie z Salonikami w Grecji. Ponadto w pobliżu znajduje się autostrada A4, łącząca południowo-wschodnią i południowo-zachodnią granicę Polski, a której przedłużenia biegną przez Niemcy na zachodzie i Ukrainę na wschodzie.

(Panattoni)

Poleć ten artykuł:

Polecamy