CLIP Group instaluje pierwszy w Polsce Lohr Railway System

CLIP Group instaluje pierwszy w Polsce Lohr Railway System

Lohr Railway System to nowoczesna technologia, opatentowana i sprawdzona w eksploatacji, pozwalająca na poziomy załadunek standardowych naczep drogowych na wagony kolejowe, bez konieczności użycia dźwigu. Od kilkunastu lat stosowana jest w transporcie intermodalnym, głównie pomiędzy Francją a Włochami. Teraz dostępna jest również w Polsce.

System został zainstalowany w Swarzędzu, na Terminalu Intermodalnym CLIP. Jest to pierwsza tego typu instalacja nie tylko w Polsce ale również w jakimkolwiek kraju europejskim na wschód od osi Bettembourg – Orbassano k. Turynu. Do prawidłowego działania wymaga użycia wyspecjalizowanych wagonów wyposażonych w obrotową platformę, na którą wjeżdża ciągnik z naczepą. Po właściwym umiejscowieniu zestaw jest rozłączany, a platforma wraz z naczepą obraca się i ustawia równolegle do osi wagonu.

Co istotne, system umożliwia załadunek na wagony naczep, które ze względu na swoje parametry konstrukcyjne nie mogą być unoszone pionowo z wykorzystaniem dźwigu (reachstackera) bądź suwnicy. Naczepy tego typu stanowią wciąż znakomitą większość wśród naczep eksploatowanych przez przewoźników drogowych w całej Europie.

Zalety systemu Lohr Railway to przede wszystkim:

  • krótki czas załadunku i rozładunku,
  • możliwość załadunku/rozładunku wielu wagonów jednocześnie,
  • brak konieczności korzystania z dodatkowych urządzeń przeładunkowych.

Instalacja innowacyjnego systemu Lohr Railway to kolejny krok w modernizacji Terminalu Intermodalnego CLIP; krok mający istotny wpływ na rozwój całego sektora transportu intermodalnego. Dzięki niemu CLIP Intermodal Sp. z o.o. rozszerzy zdolności ładunkowe pociągu do Luksemburga tworząc ofertę również dla klientów posiadających w swojej flocie jedynie naczepy standardowe. W przyszłości możliwe będzie poprowadzenie pociągów do kolejnych europejskich destynacji wyposażonych w Lohr Railway System, np. do Calais i Barcelony. Połączenie Swarzędza z Luksemburgiem i dalej z Hiszpanią umożliwi stworzenie jednego z najdłuższych szlaków intermodalnych w całej Europie. Z uwagi zarówno na rachunek ekonomiczny jak i na aspekty ekologiczne, transport intermodalny staje się akceleratorem dla rozwoju gospodarek europejskich i w niebagatelny sposób kształtuje przyszłość naszego kontynentu.

Poleć ten artykuł:

Galeria zdjęć do artykułu

Polecamy