Conti EcoPlus od Continental

Wraz z wprowadzeniem nowej serii opon Conti EcoPlus, firma Continental, niemiecki producent opon klasy premium, chce wyznaczać nowe wzorce w transporcie towarów handlowych.

Maksymalne ograniczenie oporów toczenia bez uszczerbku dla trwałości to najważniejsza cecha najnowszej gamy opon dla transportu dalekobieżnego i regionalnego autostradami oraz innymi drogami szybkiego ruchu. Po styczniowym debiucie nowej opony do przyczep Conti EcoPlus HT3, teraz tę rodzinę uzupełniają opona na oś kierowaną Conti EcoPlus HS3 oraz opona na oś napędzaną Conti EcoPlus HD3.

Seria opon Conti EcoPlus została przystosowana pod kątem redukcji oporów toczenia i tym samym znacznego obniżenia zużycia paliwa. Ograniczenie oporów toczenia nawet o 26 proc. w porównaniu z poprzedniczką oznacza, że dzięki nowo opracowanej mieszance gumowej na bieżnik i ściany boczne, dwuwarstwowej strukturze bieżnika (koncepcja cap base) oraz jego specjalnemu profilowi udało się – jak zapewnia producent – osiągnąć mniejsze zużycie paliwa.

Struktura nowej opony Conti EcoPlus HS3 na oś kierowaną opracowana z myślą o wyższej nośności odpowiada większemu obciążeniu osi wymaganemu przez nową technologię silników spełniających normę Euro 6. Wszystkie opony na oś kierowaną Conti EcoPlus posiadają system VAI (Visual Alignment Indicator) do wczesnego wykrywania nieprawidłowej zbieżności. Jej partnerem na osi napędzanej jest opona Conti EcoPlus HD3 – opracowana specjalnie do użytku trakcyjnego. Trzecim członkiem tej rodziny nowoczesnych opon jest model Conti EcoPlus HT3 do naczep i przyczep.

Wszystkie opony Continental trzeciej generacji bazują na nadającej się do pogłębiania i bieżnikowania osnowie ze wzmocnioną drutówką stalowego kordu i opatentowanej wkładce AirKeep® zapobiegającej stopniowej utracie powietrza.

Nowa rodzina opon Conti EcoPlus przeznaczona do transportu długodystansowego i regionalnego, który często odbywa się po autostradach bierze na cel potrzeby dzisiejszych klientów, a więc ograniczenie zużycia paliwa o nawet 1,9 l na 100 kilometrów w stosunku do poprzedniej generacji opon firmy Continental.

Poleć ten artykuł:

Polecamy