Coraz krótsza kolejka do zakupu DB Schenker

Coraz krótsza kolejka do zakupu DB Schenker

Transakcja sprzedaży DB Schenker, która zapowiada się na największą tego typu operację w branży TSL od początku wieku, co kilka tygodni trafia na łamy światowej prasy biznesowej. Na tym etapie zamiast informacji o nowych chętnych, pojawiają się już komunikaty firm rezygnujących z zakupu DB Schenker.

A.P. Moller – Maersk, od początku wskazywany jako mocny kandydat do przejęcia DB Schenker, wczoraj poinformował swoich inwestorów, że rezygnuje z tego planu. W ostatnich tygodniach zainteresowane podmioty mogły wziąć udział w zaawansowanym badaniu due diligence. Po przeanalizowaniu jego wyników Maersk podjął decyzję o wycofaniu się z procesu zakupowego.

– Powiedzieliśmy, że przyjrzymy się tej możliwości i tak zrobiliśmy – mówi Vincent Clerc, dyrektor generalny Maersk.- Nasze badanie potwierdziło, że DB Schenker jest interesującą firmą z kompleksowym portfolio na rynku logistycznym i z dalszym potencjałem do odblokowania w przyszłości. Jednak zidentyfikowaliśmy również obszary wyzwań z perspektywy integracji naszych biznesów i ostatecznie doszliśmy do wniosku, że przejęcie DB Schenker nie byłoby właściwym rozwiązaniem dla naszej działalności w tym momencie.

– To był dobry proces, który zapewnił nam możliwość podjęcia najbardziej przemyślanej decyzji. Nasz strategiczny cel pozostaje niezmieniony; przejęcia nadal stanowią ważną dźwignię do skalowania naszej działalności logistycznej. Jesteśmy zaangażowani w dalszy rozwój w Europie, w tym w Niemczech, i widzimy, że nasz organiczny wzrost w logistyce nabiera tempa. Realizujemy nasze plany rozwoju w branży terminali i wdrażamy nową sieć oceaniczną. Na tym się koncentrujemy i jesteśmy w pełni zaangażowani w dalsze rozwijanie całego potencjału, który widzimy – dodaje.

Niemiecka prasa spekuluje, iż główne obawy budziła kwestia systemów IT używanych przez DB Schenker, wymagających dodatkowych inwestycji. Kolejka do zakupu DB Schenker znowu się skróciła – kilka tygodni temu DHL poinformowało, że nie przejmie rynkowego rywala.

Aktualnie jako faworyt do zakupu wskazywany jest DSV, wśród chętnych są też narodowy saudyjski armator Barhi oraz fundusze inwestycyjne – CVC, ADIA i GIC. Rzecznik Deutsche Bahn pytany o postępy informuje, że proces postępuje zgodnie z planem i trwają rozmowy z kilkoma strona zainteresowanymi przejęciem niemieckiej spółki.

Poleć ten artykuł:

Polecamy