DAKO ruszyło z rozbudową zakładu

DAKO ruszyło z rozbudową zakładu

Rosnąca liczba odbiorców kompleksowej oferty produktów marki DAKO oraz stale powiększający się udział sprzedaży eksportowej to główne czynniki wpływające na decyzję o rozbudowie firmy i powiększeniu jej powierzchni użytkowej.

Realizacja planowanego od dłuższego czasu przedsięwzięcia została rozpoczęta w marcu, jak wyjaśnia prezes zarządu DAKO, Jerzy Studziński: – Długo zastanawialiśmy się nad wyborem najlepszego dla tej inwestycji momentu – głównie z uwagi na niepewną i ciągle zmieniającą się sytuację związaną z pandemią COVID-19, braliśmy pod uwagę różne scenariusze działania. Mimo utrudnień wynikających z obostrzeń i ograniczeń, branża budowlana radzi sobie jednak całkiem nieźle, co przekłada się bezpośrednio na zapotrzebowanie na stolarkę otworową. Biorąc pod uwagę dalsze plany rozwoju firmy i chcąc zapewnić sobie możliwość obsługi coraz większej ilości zamówień zdecydowaliśmy się więc na odważny krok i inwestycję w dalszą rozbudowę infrastruktury.

Pierwszy etap rozbudowy powierzchni produkcyjno-magazynowych zrealizowany został w 2017 r. i pozwolił na zwiększenie mocy produkcyjnych zakładu, przede wszystkim w zakresie stolarki PVC i ślusarki aluminiowej. Bieżąca inwestycja zapewni DAKO ponad 10tys. m2 dodatkowej powierzchni, a jej realizacja ma na celu podniesienie wydajności obsługi transportowo – magazynowej i możliwości produkcyjnych oraz zwiększenie i rozbudowę zaplecza administracyjno – biurowego.

Rozwój sprzedaży i wzrost produkcji wiąże się  bezpośrednio z koniecznością zapewnienia odpowiedniego poziomu obsługi oraz infrastruktury umożliwiającej profesjonalne działanie w różnych obszarach. To właśnie z uwagi na rosnący poziom zatrudnienia kadr i działania związane z rozwijaniem zagranicznych rynków sprzedaży, w ramach inwestycji rozbudowany zostanie także biurowiec oraz powstanie nowoczesna przestrzeń ekspozycyjna.

Jak tłumaczy dyrektor marketingu DAKO, Anna Studzińska: – Nowy budynek biurowy zaprojektowany został z uwzględnieniem jego funkcji wystawienniczej – na ok. 1000 m2 powstanie tu showroom produktów DAKO, a dodatkowa przestrzeń zostanie zaadoptowana na potrzeby szkoleń, konferencji i spotkań. Nasze wieloletnie doświadczenia m.in. z imprez targowych oraz kontaktów z klientami jednoznacznie wskazują, że  bezpośredni kontakt oraz profesjonalna i pełnowymiarowa prezentacja oferty produktowej w formie umożliwiającej klientom ocenę jakości „ na żywo” to klucz do skutecznej sprzedaży.

W ramach projektu powstaje również infrastruktura towarzysząca wraz z zagospodarowaniem terenu wokół hali, czyli budową parkingów, dróg dojazdowych i placu manewrowego. Zakończenie prac budowlanych przewidziane jest na koniec bieżącego roku.

Poleć ten artykuł:

Polecamy