Dobre wyniki finansowe ROHLIG SUUS Logistics

ROHLIG SUUS Logistics podsumował 2014 rok. Firma osiągnęła przychód w wysokości 574 mln zł, co stanowi wzrost o blisko 13% względem roku 2013. Pierwszy kwartał 2015 roku to kontynuacja wzrostu sprzedaży o 11,3% wobec analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Dobre wyniki to efekt konsekwentnie realizowanej strategii zrównoważonego rozwoju kompletnego portfela usług logistycznych. Takie podejście umożliwia obsługę wszystkich ogniw łańcuchów dostaw, a co za tym idzie lepszą kontrolę nad jakością i konkurencyjnością usług.

 

– Ostatnie inwestycje w podniesienie konkurencyjności naszych centrów logistycznych oraz rozwiązań informatycznych, to czynniki które wpływają nie tylko na regularny rozwój logistyki kontraktowej i dystrybucji, ale zwiększają naszą skuteczność w pozyskiwaniu globalnych kontraktów i tzw. obsługi end-to-end. Jako jedna z nielicznych firm na polskim rynku dostarczamy bardzo konkurencyjne i kompletne usługi, poczynając od równoczesnego podjęcia towaru nawet w kilkudziesięciu miejscach na świecie, na kompletacji i dostawie do finalnego odbiorcy kończąc. I to bez względu na to czy chodzi o dostarczenie komponentów na taśmę produkcyjną do fabryki na Wschodzie, czy też dystrybucję do finalnych odbiorców w Polsce i w Europie – mówi Andrzej Kozłowski, członek zarządu ROHLIG SUUS Logistics odpowiedzialny za fracht globalny.

 

W 2015 roku jednym z celów ROHLIG SUUS Logistics jest dalsze zwiększanie udziału w sektorze e-commerce. Operator kieruje swoją ofertę w szczególności do firm generujących przesyłki niepaczkowe, o niestandardowych gabarytach, m.in. z branży RTV/AGD i meblarskiej, których dostawa wykracza poza kompetencje kurierów. Według przedstawicieli firmy – możliwość jednoczesnej obsługi wielu kanałów sprzedaży przez jednego operatora jest dziś jednym z głównych oczekiwań klientów.

 

– Dla wielu klientów, którzy prowadzą, albo rozpoczynają sprzedaż internetową, szczególnie istotne jest skonsolidowanie w rękach jednego dostawcy logistycznego obu kanałów sprzedaży – tradycyjnego i internetowego – mówi Daniel Franke. – Operator logistyczny, którzy sprawnie łączy usługi na powierzchni magazynowej z dostawą zarówno standardowych, jak i ponadgabarytowych przesyłek kierowanych do zróżnicowanych odbiorców (sklepy, hurtownie, klienci indywidualni), ma w tym obszarze znaczącą przewagę nad firmami kurierskimi – wyjaśnia Daniel Franke, członek zarządu ROHLIG SUUS Logistics.

 

Odpowiadając na zainteresowanie rynku, ROHLIG SUUS w 2015 roku postanowił również wzmocnić usługę, od której rozpoczynał swoją działalność, czyli Project Cargo, wyodrębniając dział złożony z ekspertów w tej dziedzinie, dedykowany wyłącznie obsłudze logistyki projektów inwestycyjnych i przesyłek ponadgabarytowych.

Poleć ten artykuł:

Polecamy