Dostawcze na przegląd cz. 2

Dostawcze na przegląd cz. 2

Segment aut dostawczych standardowo dzielimy na małe, średnie i duże. W niniejszym, krótkim przeglądzie zajmiemy się głównie tymi największymi pojazdami, czyli segmentem, w którym występują między innymi wspomniane Ducato czy Boxer. Równocześnie jednak pozwolimy sobie na krótkie...

Citroën 

Berlingo, Jumpy i największy Jumper to oferta marki należącej wspólnie z Peugeotem do Grupy PSA. Już to powinno uczulić zakupowca na fakt podobieństwa samochodów z bratnią marką przy ewentualnych porównaniach. Swoją drogą, losy podziału działów w polskim oddziale koncernu przechodziły różne losy i w ostatnich latach ulegały częstym zmianom. Flagowym modelem użytkowym Citroena jest najmniejsze Berlingo, aczkolwiek Jumper też sobie nieźle radzi. Silniki o pojemności 2.0 litra osiągają moc 110, 130 i 150 KM a 3.0 moc 180 KM. Ceny tego modelu zaczynają się od 91 250 zł netto. Dodajmy, że permanentnemu rozwojowi podlega specjalna komórka dla klientów flotowych: Citroën Business Center. Pojazd dostępny jest w pięciu długościach (L1, L2, L3, L4 oraz L2S dla wersji podwozie-niekompletne), trzech rozstawach osi (3 m, 3,45 m, 4,04 m), trzech wysokościach (H1, H2, H3). W sumie – 8 rodzajów nadwozia o objętości użytkowej od 8 do 17 m3

– Niedawno wygraliśmy kolejny duży przetarg na pojazdy użytkowe do Poczty Polskiej. W sumie w barwach tej firmy jeździ ponad 2500 naszych aut Jumper jest ceniony między innymi ze względu na dużą elastyczność, jeśli chodzi o zabudowy – powiedział Tomasz Mucha, PR Manager Citroëna.

Dacia

Niska cena przy zachowaniu dobrej jakości – taka idea przyświeca nie tylko użytkowym modelom Dacii. Dzięki bliskim związkom z Renault pojazdy nie są już traktowane jako tani produkt z Bałkanów, tylko coraz częściej znajdują się w rozważaniach zakupowych przedsiębiorstw. Niestety, w gamie znajduje się tylko kombivan Dokker Van, zwycięzca organizowanego przez czasopismo FlotęAutoBiznes Profesjonalnego Testu Flotowego 2013. Najtańsza wersja kosztuje 31 500 zł netto.

Fiat 

Stanowi swego rodzaju fenomen na rynku, bowiem mając w ofercie wiele pojazdów osobowych i dostawczych, to użytkowe wiodą prym w sprzedaży pojazdów włoskiej marki. Inna sprawa to polityka koncernu wobec aut typowo pasażerskich obracająca się wokół magii Fiata 500, w pozostałych segmentach widać mocne zaniedbania. Do obsługi klientów dostawczaków wydzielono specjalnie przygotowaną komórkę o nazwie Fiat Professional. Oferta jest szeroka. Największy Ducato służy do przewozu towarów, osób, adaptacji pod zabudowy, do tego gama obejmuje nieco mniejsze Talento, kombivana Doblo a do tego dochodzi małe Fiorino, a nawet Panda Van.

Ducato od lat jest liderem wśród wszystkich pojazdów użytkowych. Można z niego zrobić między innymi wywrotkę oraz kabinę ze skrzynią. Furgon to 3 rozstawy osi, 4 długości, 3 wysokości dachu, 8 pojemności (8-17 m3), 3 wymiary drzwi bocznych przesuwnych i drzwi tylnych, DMC od 3000 do 4250 kg, ładowność 1000-2200 kg. Do tego posiada wiele rozwiązań pozwalających na indywidualne zabudowy. Silniki to nowe Multijety spełniające normę EURO 6, o mocy 115-180 KM, ale można także zamówić jednostkę wspomaganą instalacją gazową CNG o mocy 136 KM.

Ford 

Przez wiele lat istniał tylko jeden model o nazwie Transit, bo drogiego kombivana dającego słabe wyniki sprzedaży nawet sprzedawcy nie zawsze polecali. Jednak włodarze Forda doszli do wniosku, że warto rozszerzyć gamę o kilka mniejszych modeli i namieszać na rynku. Mamy więc… kolejne Transity: Transit Custom, Transit Courier, Transit Tourneo, Transit Podwozia i… „zwykły” Transit. Do tego dochodzą liczne auta osobowe wywodzące się z tego zestawu. Flagowy i największy model Forda można kupić już za 93 150 zł netto. Gama jednostek zdominowana jest przez dwulitrowe Ecoblue o mocy 105-170 KM. Jak w przypadku innych czołowych marek, klient ma duże możliwości dopasowania szerokiej oferty do potrzeb również jeśli chodzi o wymiary, DMC, ładowność, napędy (przód, tył, 4×4).

Ford Transit

Iveco 

Specjalizuje się w pojazdach o DMC powyżej 3,5 tony. Jedynym, ale za to całkiem nieźle postrzeganym modelem dla kierowców posiadających prawo jazdy kategorii B są niektóre wersje Daily. Klienci mogą wybrać silnik o pojemności skokowej 2.3 litra i 3.0 litra w wersji furgon lub pod zabudowy, także z automatyczną skrzynią biegów Hi-Matic. Zakres mocy wynosi 116-205 KM.

Hyundai 

Marka kojarzona głównie z osobowymi i30 czy Santa Fe, skąd inąd pojazdami bardzo dobrej jakości. W swojej gamie użytkowej ma jedynie model H350. W 2016 roku sprzedano 222 sztuki. Katarzyna Kaszubkiewicz z działu PR poleca go ze względu na mocne, oszczędne, posiadające wysoki moment obrotowy silniki (poj. 2,5 litra, moc 150 i 170 KM). Na uwagę zwraca świetna gwarancja – 3 lata bez limitu kilometrów lub 5 lat z limitem do 200 000 kilometrów. Do tego dochodzi bogate seryjne wyposażenie najbardziej popularnej wersji Access (tempomat, tylne czujniki parkowania, światła przeciwmgielne, okablowanie przyczepy, odmrażanie wycieraczek) i coraz bogatsza oferta zabudów specjalnych. Do wyboru dwie długości: 5,5-6,2 metra w przypadku furgona, 5,7-6,2 przy podwoziu z kabiną. H350 nie ma niestety rodzeństwa, co świadczy o tym, że nie stanowi priorytetu w strategiach sprzedaży handlowców. Cena: od 99 900 zł (podwozie z kabiną i 104 900 zł (furgon).

Mercedes 

O walorach Sprintera i Vito klienci wiedzą od wielu lat, nieco młodszym modelem jest mniejszy Citan, stanowiący konkurencję między innymi dla Caddy’ego czy Partnera. Jakość użytkowych Mercedesów pozwala marce plasować się w czołówkach rankingów sprzedażowych. Dodatkowy atut stanowi gama aut osobowych i ciężarowych – można więc wyposażyć całą flotę w pojazdy spod znaku gwiazdy. Szczególnie zadowoleni mogą być tutaj szefowie, którzy zapewne chętnie zasiądą za kierownicą E lub S klasy. Na klientów samochodów użytkowych czekają specjalne Van ProCenter.

Wracając do Sprintera, jest on dostępny zarówno z DMC powyżej jak i poniżej 3,5t. Najtańszy furgon można kupić za 90 200 netto, silniki o różnych pojemnościach skokowych osiągają moc od 114 do 190 KM. Oprócz furgona dostępne są także wersje do zabudowy i ze skrzynią ładunkową. Zdaniem przedstawicieli Mercedesa, największymi zaletami Sprintera są niezawodność, trwałość, ekonomika eksploatacji i bezpieczeństwo.

Nissan 

Auta użytkowe japońskiej marki posiadają pięcioletnią gwarancję z maksymalnym przebiegiem 160 000 kilometrów. Mimo współpracy z Renault, pojazdy dostawcze wciąż nie stanowią ważnej osi zainteresowania japońskiego koncernu. Główny atut to model NV 200 zaliczający się do średniej wielkości pojazdów dostawczych, dostępny od 62 841 zł netto mający w gamie silnik benzynowy o pojemności skokowej 1.6 litra (moc 110 KM) i dwa Diesle (pojemność skokowa 1.4, moc 90-110 KM). Można go nabyć także w wersji na prąd. Klienci mogą również zakupić małą ciężarówkę dającą możliwości dołączenia zabudów – NT400, dostępną w wersji DMC 3,5t i 4,5t.

Opel 

Odnosimy wrażenie, że Opel mógłby zająć jeszcze lepsze miejsca w rankingach sprzedaży. Największe Vivaro, Movano oraz Combo Van powinny stanowić wystarczającą broń w orężu General Motors do walki o firmowego klienta. –

– Opel Movano Furgon to duży samochód dostawczy, który można dostosować do zróżnicowanych potrzeb przewozowych, nawet tych bardzo specjalistycznych, dzięki szerokiej gamie wersji, oferującej trzy warianty wysokości dachu, cztery długości nadwozia oraz napęd na przednią lub tylną oś. W zależności od wersji Movano ma od 2 800 do 4 500 kg dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu. Pojemność ładunkowa wynosi od 8 do nawet 17 m3 z przestrzenią umożliwiającą przewóz nawet 5 europalet. Ponadto Opel we współpracy z certyfikowanymi partnerami umożliwia dostosowanie Movano do indywidualnych potrzeb użytkownika, jeszcze na etapie produkcji pojazdu. Produkt wyróżnia najwyższy stopień trwałości. W raporcie usterkowości aut używanych Niemieckiego Stowarzyszenia Nadzoru Technicznego Samochodów DEKRA 2015 model ten zajął pierwsze miejsce pod względem niezawodności – mówi Wojciech Osoś, dyrektor PR Opel Poland.

Peugeot 

Stosując kolejność od największego do najmniejszego: Boxer, Expert, Partner tak się nazywają auta oferowane przez markę spod znaku lwa. Warto zwrócić uwagę na program Peugeot Professional dedykowany samochodom użytkowym. W przypadku Boksera mamy do wyboru cztery silniki. Trzy mają pojemność skokową 2.2 litra z mocą 110 KM, 130 KM, 150 KM, jeden 3.0 litra (moc 180 KM). Jeśli chodzi o nadwozia w ofercie są furgony blaszane i przeszklone, platformy z kabiną oraz podwozia z pojedynczą lub podwójną kabiną. Potencjalny nabywca ma sporo możliwości, jeśli chodzi o wybór wymiarów samochodu. Marka daje oczywiście możliwości ciekawego sfinansowania zakupu. Przeszkodą w poszukiwaniu informacji o pojazdach dla potencjalnego klienta są olbrzymie braki na stronie internetowej. Cena od 91 250 zł netto, czyli podobnie jak w przypadku Citroena Jumpera.

Renault

Kangoo, Trafic i największy Master to dostawcze atuty marki Renault. Co ciekawe, pierwsze z wspomnianych aut ma także wersje na prąd. Warto wspomnieć, że marka prowadzi Centrum Obsługi Firm Renault Pro + mający na celu jak najlepszą obsługę sprzedażową i posprzedażną. Koncern zachwala możliwości zabudowy swoich pojazdów. Na przykład Master może mieć zamontowaną zabudowę do przewozów gabarytowych dzięki powierzchni ładunkowej 18, 20, 22, 30m3, z wnęką lub bez wnęki nad kabiną. Do tego chodzą Chłodnia na furgonie, izoterma, platforma z opuszczanymi burtami, wywrotka tylnozsypowa i z wywrotem trójstronnym, przewóz zwierząt, itp. Zmodyfikować można podwozie, osie, zawieszenie. Silniki o pojemności skokowej 2.3 litra posiadają od 110 do 170 KM mocy. Ceny katalogowe netto – od 96 800 zł netto za furgona z napędem przednim (są także z tylnym).

Toyota 

Japońska marka znacznie bardziej znana jest z pojazdów osobowych i podobnie jak Hyundai posiada jeden model – o nazwie Proace. Do wyboru aż pięć silników: o pojemności skokowej 1.6 (95 KM i 115 KM) i 2.0 (120 KM, 150 KM, 180 KM). Ceny zaczynają się od 73 000 zł netto. Jest to jednak mniejszy pojazd niż prezentowane tutaj z większą szczegółowością Crafter czy Boxer i segmentowo przynależny Expertowi i Jumpy. Zresztą nie ma co ukrywać, że auto stanowi owoc japońskiej współpracy z francuskim koncernem, mającym znacznie większe doświadczenie w samochodach użytkowych niż koncern azjatycki.

Volkswagen 

Transporter przeszedł już do legendy aut użytkowych, a każda jego wersja jest jakościowo lepsza – między innymi ze względu na ekonomiczne silniki, ale nie tylko. Crafter to coś dla wielbicieli wagi ciężkiej, z kolei Caddy z manualną skrzynią biegów to naszym zdaniem najlepszy w prowadzeniu kombivan na rynku. Silne wsparcie stanowi Volkswagen Bank Leasing i zaplecze serwisowe. Dodajmy do tego aspekt lokalny, wszak dostawcze Volkswageny powstają w Wielkopolsce.

Crafter posiada cztery modele bazowe, trzy długości i trzy wysokości nadwozia. Maksymalna przestrzeń ładunkowa wynosi 18,4 m3. Silnik 2.0 ma moc 102 KM, 140 KM lub 177 KM. Istnieje możliwość zamówienia wersji z napędem na cztery koła szczególnie przydająca się do pracy w specyficznych warunkach. Przedstawicieli marki z Wolfsburga można odwiedzać w dedykowanych salonach marki Volkswagen Użytkowe. Ceny netto od 87 027 zł.

Poleć ten artykuł:

Polecamy