FM Logistic – w kierunku  platform multiklienckich

FM Logistic – w kierunku platform multiklienckich

Ekspansja w Niemczech, Indiach i na Bałkany oraz rozwój transportu w tym drobnicy międzynarodowej to główne założenia nowej globalnej strategii Grupy FM. Operator zapowiada także dalsze inwestycje w innowacyjne rozwiązania optymalizujące łańcuchy dostaw.

W Polsce priorytetem wciąż będzie rozwój platform multiklienckich i projektów e-commerce, a także dynamiczny wzrost usług transportowych. W związku z wyzwaniami, jakie rodzą zmiany dotykające branżę, FM Logistic planuje także kolejne inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie.

 

Firma FM Logistic obecna jest na rynku polskiej logistyki od ponad 21 lat. W strukturze FM Logistic ,Polska jest trzecim największym krajem pod względem obrotów, a w transporcie międzynarodowym czwartym krajem. – Naszym celem jest bycie numerem 1. w obsłudze sieci handlowych mówi Piotr Sukiennik, dyrektor generalny FM Logistic w Polsce. – Cel ten będziemy realizować poprzez kompleksowość oferty i ciągłą poprawę wskaźników terminowości dostaw. W strategii rozwoju firmy do 2019 roku, FM Logistic nakreślił sobie ambitny plan 13 % wzrost sprzedaży, głównie usług transportowych.

 

W skali globalnej FM Logistic zamierza rozpocząć konkurowanie o rynek niemiecki, bałkański i indyjski. Pierwszym krokiem na nowej drodze ekspansji było przejęcie w 2016 roku przez FM Logistic w Indiach firmy Spear Logistics. Kolejnym będzie otwarcie w roku 2017 nowych platform w okolicach Katowic, Łodzi i Poznania. Powierzchnia lokalizacji w Psarach k. Katowic wyniesie 30 tys. metrów kwadratowych (z możliwością rozbudowy do 100 tys. M2).

 

W Polsce operator stawia głównie na rozwój usług transportowych. Docelowo tego typu projekty mają generować około 50% obrotów w każdym z krajów Grupy. FM Logistic wciąż konsekwentnie buduje swoją przewagę rynkową na wysokiej specjalizacji oraz doskonałej jakości usług. Dlatego na najbliższe trzy lata firma za kluczowe dla Polski uznała usługi dla branży health, e-commerce i drobnicy krajowej, gdzie już dzisiaj obroty stanowią 45%.

 

W obszarze e-commerce, FM Logistic także planuje dynamiczny rozwój. Większość zleceń w chwili obecnej pochodzi od graczy wielokanałowych. FM Logistic w tym obszarze wspiera także własne know–how, nabywane od 2009 roku na zachodnich rynkach oraz doświadczenie ekspertów z przejętego niedawno Spear Logistics, które obsługuje w Indiach ponad milion przesyłek miesięcznie. Usługi e-commerce w FM Logistic tworzone są w oparciu o kooperację z wiodącymi firmami kurierskimi w Polsce.

 

FM Logistic inwestuje również w usługi dla firm farmaceutycznych. Trwa rozbudowa centrum dystrybucyjnego w Błoniu o kolejne 13 tys. metrów kwadratowych, dające lokalizacji w sumie 38 tysięcy M2 w pełni dedykowane temu sektorowi. Prace mają być zakończone do października 2017 r.

 

Wypełnienie magazynów skutkuje wzrostem zapotrzebowania na usługi transportowe i tu właśnie FM Logistic upatruje szansy na wzrosty. Wg operatora usługą, w którą warto inwestować jest GoDirect, czyli bezpośrednie dostawy do aptek i szpitali.

 

Ważnym obszarem w FM Logistic są inwestycje w innowacje. Główną motywacją do ich wdrożenia jest zmieniający się rynek oraz chęć optymalizacji łańcuchów dostaw. Jednym z projektów z tego obszaru, który niebawem zaistnieje w Polsce jest Citylogin. W pełni ekologiczne auta z napędem elektrycznym obsługują już dostawy w wybranych miastach europejskich, takich jak Rzym, Madryt, Mediolan czy Praga. W przyszłym roku te nowoczesne samochody będą realizować dostawy dla klientów w Krakowie.

 

Poza inwestycjami w platformy i innowacje, FM Logistic zapowiada sukcesywne zwiększanie floty o 20% rocznie, co oznacza regularny zakup 100 nowych naczep. W tym roku do dyspozycji pracowników oddany został nowy gmach siedziby głównej o powierzchni 4,5 tys. m2, zlokalizowany w Mszczonowie koło Warszawy.

 

Jako jeden z największych pracodawców w branży TSL operator zatrudnia ponad 3 tysiące osób w Polsce. Średni staż pracowników wynosi 6,5 roku. Do dyspozycji klientów jest 9 platform logistycznych i 17 hubów przeładunkowych. FM Logistic to partner na lata. W portfolio firmy znajduje się 60 stałych klientów. Blisko 45% partnerów transportowych to firmy współpracujące z firmą od 4 – 6 lat.

 

Utrzymanie dotychczasowych kontraktów, zwiększenie powierzchni magazynowych i ich wypełnienia, inwestycje w infrastrukturę oraz zdobycie nowych kontraktów w obszarze transportu to główne filary strategii FM Logistic na najbliższe trzy lata. Firma liczy, że pozwoli jej to osiągnąć cel jakim jest obrót w wysokości 2 miliardów euro w skali grupy do 2022 roku.

Poleć ten artykuł:

Polecamy