GEFCO wprowadza innowacyjne usługi phygitalowe

GEFCO wprowadza innowacyjne usługi phygitalowe

Grupa GEFCO ogłosiła wprowadzenie na rynek dwóch rozwiązań phygitalowych, łączących usługi fizyczne i technologie cyfrowe: Chronotruck i Moveecar.

Innowacje usługi wykorzystują 70-letnie doświadczenie i wiedzę Grupy w zakresie logistyki oraz cyfrowe możliwości partnerów. Chronotruck – niedawno przejęty przez GEFCO – to innowacyjna platforma cyfrowa łączącą przewoźników drogowych i spedytorów przy wsparciu zaawansowanych algorytmów dopasowujących zapotrzebowanie na transport i podaż. Z kolei Moveecar jest cyfrową platformą stworzoną przez GEFCO i zewnętrznych ekspertów IT, która oferuje logistykę pojazdów na każdym etapie ich eksploatacji dla klientów z branży motoryzacyjnej i podmiotów działających w obszarze mobilności.

– Cyfrowe zachowania konsumentów wyraźnie wpływają na naszą strategię w zakresie obsługi rynków B2B (business-to-business) i B2B2C (business-to-business-to-consumer). Łączymy naszą wiedzę z zakresu tradycyjnego łańcucha dostaw z umiejętnościami cyfrowymi, aby rozwijać nowe usługi phygitalowe. Chronotruck i Moveecar wykorzystują sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe i potężne algorytmy, aby zmieniać doświadczenia klientów – powiedział Emmanuel Arnaud, Executive Vice President, Sales and Marketing, GEFCO.

Innowacje poprzez cyfryzację i przejęcia są podstawą strategii rozwoju GEFCO. Moveecar i Chronotruck to dwa konkretne przykłady pokazujące, jak GEFCO zmienia sektor logistyczny i oferuje wartość dodaną dla klientów. – Moveecar opiera się na doświadczeniu GEFCO w logistyce pojazdów gotowych i kompleksowych rozwiązań, których odpowiednie połączenie uwalnia ogromny potencjał dla rynku samochodów używanych. Dodatkowo, elastyczna i dostępna platforma cyfrowa Chronotruck zapewnia klientom GEFCO terminowe odpowiedzi na ich bieżące potrzeby – powiedział Luc Nadal, prezes zarządu Grupy GEFCO.

Chronotruck: dostęp do najlepszych przewoźników w dowolnym momencie

– Chronotruck jest cyfrową platformą przewozu towarów. Spedytorzy i przewoźnicy są kontaktowani ze sobą za pomocą platformy cyfrowej opartej na zaawansowanych algorytmach. Opracowaliśmy to bardzo wydajne rozwiązanie dla spedytorów i przewoźników, którzy oczekują terminowych i efektywnych kosztowo rozwiązań. Nasza usługa redukuje puste przebiegi i ogranicza emisję CO2 przez transport drogowy, jednocześnie umożliwiając mniejszym przewoźnikom pracę dla większych klientów – wyjaśnia Rodolphe Allard, prezes Chronotruck.

Spedytorzy mogą wybrać przewoźnika dla każdego ładunku o wadze od 50 kg do 28 ton w konkretnej cenie i czasie. Chronotruck oferuje im dostęp do pobliskich przewoźników i szereg usług cyfrowych, w tym natychmiastowe oferty cenowe, geo-tracking, potwierdzenie dostawy i e-fakturowanie. Z kolei dla przewoźników platforma cyfrowa oferuje możliwość optymalizacji przepływów i uzyskania pełnych przebiegów dzięki przyjmowaniu zleceń na transport blisko zlokalizowanych ładunków.
W dzisiejszych czasach zwiększanie zdolności przewozowych oraz znalezienie kierowców stanowią coraz większe wyzwanie. Kiedy spedytorzy składają zapytanie przez platformę Chronotruck, przewoźnicy są geolokalizowani i odpowiadają w formie natychmiastowych ofert kwotowych. Chronotruck umożliwia wybór przewoźnika w cenie i w odpowiednim czasie. 95% zapytań składanych przez klientów znajduje odpowiedź.

– Platforma jest otwarta dla wszystkich przewoźników, dając tym mniejszym możliwość dostępu do dużych klientów. Nie ma żadnych barier wejścia. Nie wykorzystujemy ponownie danych o przewoźnikach gromadzonych na platformie. Informacje, których wymagamy od przewoźnika, są takie same jak w przypadku tradycyjnych transakcji logistycznych – podkreśla Rodolphe Allard.

Chronotruck obecnie obsługuje ponad 9000 klientów we Francji i planuje wkrótce rozszerzyć swoją obecność na kolejne kraje europejskie. Platforma jest dostępna w siedmiu językach: polskim, angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim, portugalskim i hiszpańskim. Rozwiązanie zawita do Polski w 2020 roku.

Moveecar: logistyka samochodów używanych dostępna dowolnym miejscu i czasie poprzez jedno kliknięcie

Platforma cyfrowa Moveecar umożliwia podmiotom działającym w branży usług samochodowych (Car as a Service), takim jak producenci samochodów, dealerzy, zarządcy flot, wypożyczalnie i firmy leasingowe czy komisy, organizację efektywnej logistyki niezależnie od wieku pojazdu.

– Jeszcze niedawno samochody używane kupowano dzięki ogłoszeniom w gazetach. Obecnie sprzedaż odbywa się za pośrednictwem internetu, a usługi Moveecar pomagają uczestnikom rynku motoryzacyjnego spełnić oczekiwania klientów, jak również wygenerować wyższe marże – mówi Dominque Masutti, Prezes Moveecar.

Emmanuel Arnaud, Vice President of Sales and Marketing z GEFCO dodał: – Istnieje fascynujący, niezagospodarowany rynek dla usług Moveecar. Każdego roku w Europie sprzedaje się 15 milionów nowych samochodów, a właściciela zmienia 45 milionów aut używanych. Transport tego typu pojazdów odbywa się często w małych grupach lub w ramach pojedynczych dostaw, co znacznie komplikuje sprawę. Moveecar wykorzystuje doświadczenie GEFCO w logistyce nowych pojazdów gotowych, aby bezproblemowo przewozić je w obrębie danego kraju jak i poza granicami.

Oprócz transportu samochodów używanych, Moveecar wprowadzi usługi dodatkowe, które mogą być świadczone przez cały cykl życia pojazdu. Pakiet Moveecar STAART obejmuje magazynowanie, transport, administrację, ekspertyzy i naprawę. Klienci mogą korzystać z tych usług w dowolnym miejscu i czasie. Moveecar buduje sieć lokalnych partnerów, którzy będą oferować usługi STAART. Mogą być one dostosowywane i oferowane pod marką Moveecar lub marką klienta.

Dzięki aplikacji Moveecar klienci otrzymują powiadomienie, że ich leasing samochodu wygasa. Wówczas mogą skorzystać z aplikacji, aby zamówić naprawę, zanim samochód zostanie zwrócony do firmy leasingowej. Leasingobiorca może zaplanować i przeprowadzić kontrolę również za pomocą aplikacji. Jeśli klient chce sprzedać samochód, Moveecar może odnowić pojazd przed transakcją, a później przetransportować do nowego właściciela. Usługa “key-to-key” już niedługo zadebiutuje, pokazując szeroki wachlarz rozwiązań oferowanych przez Moveecar w okresie całego życia samochodu.
Rozwój usług wspólnego użytkowania samochodów i innych rozwiązań w zakresie mobilności pozwoli Moveecar na rozszerzenie oferty. – W niedalekiej przyszłości Moveecar dostarczy czysty i zatankowany do pełna samochód pod dom klienta o dowolnej wybranej przez niego porze, a później ponownie od niego go odbierze. Możemy zarządzać wszystkimi tego typu zadaniami poprzez naszą aplikację. Przyszłość jest ekscytująca – podsumował Dominique Masutti.

Najwięksi internetowi kupcy i sprzedawcy pojazdów w Europie korzystają już z usług Moveecar w zakresie pojedynczych i wielokrotnych transgranicznych dostaw samochodów we Francji, Portugalii i Wielkiej Brytanii. Do końca 2019 r. usługi w zakresie kontroli i napraw pojazdów będą oferowane w wielu krajach, a inne usługi STAART będą stopniowo wprowadzane na rynek. W 2020 r. uruchomione zostaną usługi typu key-to-key oraz usługi concierge dla klientów indywidualnych.

(GEFCO)

Poleć ten artykuł:

Polecamy