Geopost rozszerza przesyłki w standardzie Day Definite na całą Europę
Obecnie, ulepszona usługa DPD Classic zapewnia przewidywalność czasu realizacji dostawy od kodu pocztowego wysyłki do kodu pocztowego miejsca docelowego, aby wspierać rozwój Klientów w całej Europie.
W lutym Geopost wprowadził ulepszoną wersję swojej standardowej usługi DPD w pierwszej grupie krajów europejskich, z precyzyjną informacją o dniu nadejścia paczki, aby lepiej wspierać swoich klientów w ich transgranicznych procesach logistycznych. Po udanej fazie wdrożenia obejmującej 10 krajów, usługa DPD Classic udoskonalona do wersji Day Definite została teraz wdrożona w całej europejskiej sieci Geopost, umożliwiając klientom DPD wzmocnienie swojej działalności na 30 europejskich rynkach dzięki niezawodnym czasom realizacji i atrakcyjnej cenie
Dziś, w globalnym, pełnym wyzwań kontekście ekonomicznym, firmy muszą znaleźć nowe sposoby, aby wzmocnić zarówno swoją działalność B2B, jak i B2C i dopasować je do oczekiwań swoich Klientów. Firmy kurierskie należące do grupy Geopost, poprzez rozległą europejską sieć marek (DPD, SEUR, BRT), codziennie towarzyszą Klientom w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku rynkowym i w szerokim zakresie segmentów: e-commerce, moda, uroda i odzież sportowa, produkcja i produkty konsumenckie, zaawansowane technologie, żywność i opieka zdrowotna.
W tym kontekście operacje transgraniczne mają kluczowe znaczenie dla efektywności biznesowej. Bazując na bogatym doświadczeniu w handlu elektronicznym i usługach kurierskich w Europie, eksperci Geopost znacząco ulepszyli standardową usługę przesyłek międzynarodowych: DPD Classic.
Obecna oferta zapewnia firmom możliwość szerokiego zasięgu prowadzenia działalności eksportowej i dostęp do najgęstszej sieci połączeń drogowych w Europie poprzez DPD Classic:
– z 24 krajów: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Francja (Chronopost), Francja (DPD), Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Węgry, Wielka Brytania, Włochy
– do 30 krajów: Austria, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja (Chronopost), Francja (DPD), Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.
Od teraz udoskonalona wersja usługi DPD Classic zapewnia również:
- Precyzyjny czas realizacji od kodu pocztowego miejsca nadania do kodu pocztowego miejsca przeznaczenia (przy zastrzeżeniu granicznej godziny odbioru/nadania)
- Narzędzia cyfrowe zapewniające Klientom przewidywalność dostaw i zachęcające konsumentów do podejmowania decyzji o zakupie:
– Mapa czasu dostawy: interaktywny widok czasu dostawy od drzwi do drzwi.
– Kalkulator czasu dostawy: pozwala Klientom sprawdzić czas dostawy paczek między dwoma kodami pocztowymi w całej Europie.
- System interaktywnego powiadamiania Predict, będący integralnym elementem usługi DPD Classic od ponad 10 lat. System oferuje Klientom elastyczność w zakresie zmiany opcji dostawy i możliwość przekierowania przesyłki do ponad 84 000 punktów DPD Pickup w całej Europie, a także kompleksowe śledzenie trasy dostawy w czasie rzeczywistym.
– Pierwsza faza Day Definite wzbudziła prawdziwe zainteresowanie wśród naszych klientów – powiedział Eric Dietz, dyrektor generalny Geopost na Europę – To, co jest najbardziej doceniane, to połączenie kluczowych elementów związanych z handlem w Europie: stabilny i wysokiej jakości poziom usług z niezawodnymi terminami realizacji w przystępnej cenie. Rozszerzenie tej oferty na całą naszą sieć jest zatem znaczącym krokiem. Strategicznie uzupełnia naszą ofertę usług obejmujących: niezawodność – dzięki standardowi Day Definite, przewidywalność – dzięki systemowi powiadomień Predict oraz zrównoważony rozwój – dzięki naszemu planowi dekarbonizacji i niskoemisyjnym flotom.
Zaufanie, przewidywalność i niezawodność są kluczowymi czynnikami, które doceniają europejscy e-klienci, w kontekście pozytywnych doświadczeń związanych z dostawą.
Nasz Barometr E-shopper* pokazuje, że regularni klienci e-sklepów są coraz bardziej wymagający, jeśli chodzi o bezproblemowe zakupy online. Zapytani o swoje najważniejsze oczekiwania, na pierwszym miejscu wymieniają zarządzanie czasem, a także posiadanie opartej na zaufaniu relacji z dostawcą usług logistycznych. Te dwa czynniki podkreślają znaczenie wysokojakościowej usługi dostawy dla polepszenia doświadczeń Klientów i zdobycia ich lojalności.
W związku z tym zaufanie do firmy kurierskiej staje się coraz ważniejsze, zwłaszcza ze względu na zapewnienie spokoju ducha, dobrych wrażeń użytkownika i dopasowania się do preferencji e-klientów.
71% regularnych e-klientów (+3 pkt w porównaniu z 2021 r.) uważa, że ważne jest, aby znać firmę kurierską podczas składania zamówienia i twierdzi, że wiedza o tym, kto dostarczy ich paczkę, jest istotnym kryterium podczas zakupów internetowych.
*Barometr E-shopper Geopost 2022-23: 23 974 wywiadów przeprowadzonych od 30 maja do 26 lipca 2022 r. w 22 krajach europejskich (Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Francja, Niemcy, Węgry, Irlandia, Włochy, Łotwa, Litwa, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania). Więcej informacji na temat barometru e-zakupów można znaleźć tutaj.