GKN Driveline zbuduje drugą fabrykę

GKN Driveline zbuduje drugą fabrykę

400 nowych miejsc pracy powstanie w wyniku nowej inwestycji w Oleśnicy. Firma GKN Driveline otrzymała kolejne już zezwolenie na budowę drugiego zakładu produkcyjnego na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Prace nad projektem potrwają do kwietnia 2016 r.

Nowy projekt inwestycji w Oleśnicy zakłada budowę hali produkcyjnej o powierzchni 15 tys. metrów kwadratowych, gdzie docelowo mają być produkowane wały napędowe oraz innowacyjne jednostki przeniesienia napędu. Nowy zakład poszerzy zdolności produkcyjne istniejącej już fabryki oraz wprowadzi do oferty nowe podzespoły. Firma planuje w ciągu 4 lat zatrudnić kolejnych 400 osób, w tym ponad 20 inżynierów.

 

GKN Driveline od lat współpracuje z polskimi uczelniami – Politechniką Wrocławską i Wyższą Szkołą Bankową. Wspiera swoich pracowników w podwyższaniu kwalifikacji dofinansowując naukę na uczelniach wyższych. Jest aktywnym partnerem Klastra Edukacyjnego „INVEST in EDU” powołanego w 2015 r. przez Wałbrzyską SSE. Ponadto firma utworzyła klasę patronacką w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Oleśnicy. W roku szkolnym 2015/2016 na kierunku „operator obrabiarek skrawających” uczyć się będzie w niej 16 osób. Przedsiębiorstwo zapewniło młodzieży płatne staże wakacyjne oraz praktykę w zakładzie.

 

Brytyjska firma GKN Driveline to światowy lider w produkcji systemów układu napędowego. Jest dostawcą największych koncernów samochodowych, m.in. Volkswagena, Toyoty, Porsche, Volvo i Audi. Koncern GKN posiada 56 zakładów w 22 krajach i zatrudnia 22 tys. osób.

 

Firma działa w Polsce od 1996 r. Ze względu na wzrost zamówień, zakład już czterokrotnie zwiększał swoją powierzchnię i możliwości produkcyjne. Przedsiębiorstwo prowadzi swoją działalność na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej od 2012 r. GKN Driveline w Oleśnicy produkuje całą gamę rozwiązań przeniesienia napędu do samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych. Fabryka produkuje na terenie ponad 6 milionów półosi i 300 tysięcy wałów napędowych rocznie.

Poleć ten artykuł:

Polecamy