Gliwice – najlepszy adres w Polsce
Dziennikarze z najważniejszych europejskich mediów gospodarczych odwiedzają Gliwice. Przyjechali na zaproszenie prezydenta Zygmunta Frankiewicza.
W czasie wizyty zapoznają się z potencjałem inwestycyjnym miasta, które systematycznie wzmacnia swoją pozycję na mapie najatrakcyjniejszych lokalizacji, m.in. dla inwestycji logistycznych, budowlanych oraz motoryzacyjnych.
Dziennikarze z Niemiec, Francji, Belgii, Austrii oraz Wielkiej Brytanii, reprezentujący takie tytuły, jak “Property Week”, “Deutsche Welle”, “Automotive Logistics”, “Wiener Zeitung”, “Property Finance Europe” przyjechali dzisiaj do Gliwic w ramach Gliwice International Business Press Tour.
– Przyjazd dziennikarzy do Gliwic to element naszej strategii promocyjnej, który poprzedza i stanowi uzupełnienie udziału miasta w międzynarodowych targach inwestycyjnych Expo Real w Monachium – wyjaśnia Katarzyna Kobierska, naczelnik Biura Rozwoju Miasta.
Głównym punktem wizyty dziennikarzy będzie zwiedzanie gliwickiej podstrefy Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz spotkanie z firmami tam działającymi, m.in. z General Motors, Śląskim Centrum Logistyki i Aiut. Ponadto goście zapoznają się z prezentacjami dotyczącymi możliwości inwestycji, gospodarki oraz rynku nieruchomości, wezmą też udział w jednym z paneli dyskusyjnych podczas konferencji World Technopolis Association. W planach są również rozmowy z gliwickimi firmami z branży nowych technologii (m.in. i3D oraz Flytronic) i zwiedzanie placu budowy centrum handlowego Europa Centralna.
– Zamierzamy tę wizytę wykorzystać bardzo efektywnie, tak aby nasi goście wyjechali bogaci w wiedzę dotyczącą zalet i potencjału naszego miasta, a przede wszystkim z przekonaniem, że tę wiedzę warto upowszechniać – mówi Zygmunt Frankiewicz, prezydent Gliwic.
Partnerami wizyty zagranicznych dziennikarzy w Polsce są firmy: Colliers International, Grant Thornton Frąckowiak, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Śląskie Centrum Logistyki, Segro, Helical Poland, General Motors Manufacturing Poland, Aiut, Müller – Die lila Logistik Polska oraz Technopark i Agencja Rozwoju Lokalnego w Gliwicach. Współorganizatorem jest firma Bluevine Consulting.