Grupa Asmet z rozwiązaniem Unifaun TMS zintegrowanym z IFS Polska

Grupa Asmet z rozwiązaniem Unifaun TMS zintegrowanym z IFS Polska

Grupa Asmet z rozwiązaniem Unifaun TMS zintegrowanym z IFS Polska to szybkie reagowanie na zamiany na rynku i dopasowanie współpracy z przewoźnikami do aktualnych realiów i potrzeb.

Firma Asmet jest jednym z największych w Polsce przedsiębiorstw oferujących kompleksową obsługę w zakresie dostaw elementów złącznych do budowy maszyn i urządzeń dla budownictwa, energetyki, petrochemii, rolnictwa i motoryzacji. Asmet jest zarówno producentem jak i dystrybutorem. W ofercie firmy obok elementów złącznych standardowych firma posiada wyroby śrubowe specjalne, wykonywane wg indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów (niestandardowe wymiary, kształt, materiały, pokrycia ochronne, itp.). Powoduje to konieczność utrzymywania na stanie magazynowym 40.000 pozycji asortymentowych, dalszych 50.000 dostępnych jest na zamówienie.  Zarządzanie tak rozbudowaną gamą produktów i zapewnienie najwyższej jakości obsługi pociąga za sobą konieczność zapewnienia sprawnej logistyki w pętli: Dostawca-Asmet-Klient.

Dlatego, aby zapewnić sprawnie funkcjonowanie łańcucha dostaw zarówno surowców jak i gotowych produktów firma zdecydowała się zainwestować w innowacyjne rozwiązanie Unifaun TMS zintegrowane z systemem ERP firmy IFS Polska.

Współpraca Unifaun i Asmet 

Argumentem, który przemówił za wyborem rozwiązania Unifaun były posiadane już referencje w Polsce, duży wolumen dostępnych przewoźników oraz uniknięcie rozwoju i kosztownych modyfikacji systemu ERP, a w przyszłości łatwe przepięcie do systemu WMS.

Zdecydowaliśmy się na wdrożenie rozwiązania Unifaun, po pierwsze, po warsztatach i prezentacji działania systemu w firmie Thule, po drugie, po wstępnej rozmowie na temat integracji z systemem ERP firmy IFS Polska oraz po weryfikacji dostępnych poprzez Unifaun przewoźników. Kolejnym ważnym elementem były czas dostawy produktu oraz oczywiście koszt rozwiązania – powiedział Tomasz Dębicki Logistic Manager, Dział Obsługi Klientów OEM/OEM (Kanban, JIT)

Na czym bardzo zależało firmie?

Firmie Asmet zależało na czasie wdrożenia oraz uniknięciu modyfikacji i rozwoju systemu ERP, a w przyszłości na szybkim i bezproblemowym przepięciu do systemu WMS. Korzyścią dla ASMET jest też szybkie reagowanie na zamiany na rynku i dopasowanie współpracy z przewoźnikami do aktualnych realiów i potrzeb. 

Co zyskał Asmet?

Dodatkową korzyścią ze współpracy z Unifaun, która jako  jedna z nielicznych firm implementuje i generuje etykiety i dokumenty transportowe w standardzie przewoźników. To zabezpiecza Grupę Asmet przed przerwami w dostępie systemów transportowych,  pozwala na generowanie etykiet i nieprzerwaną pracę z wysyłkami. Dzięki temu możliwe jest też szybkie podłączenie nowych przewoźników Grupy Asmet. System pomaga dostosować się do rosnących wymagań klientów, szczególnie w rozwoju usługi kompleksowych dostaw elementów złącznych bezpośrednio na linie montażowe (dostawy elementów złącznych w systemie Just-In-Time).

W podejściu Asmet czuję się, że budujemy długotrwałą relacje z partnerami logistycznymi z którymi wspólnie się doskonalimy, oraz rozwijamy biznes, zawsze w oparciu o wzajemny szacunek – podsumował Tomasz Dębicki Logistic Manager, Dział Obsługi Klientów OEM/OEM (Kanban, JIT).-

Poleć ten artykuł:

Polecamy