InPost na targach IntraLog
Rozmowa z Hubertem Walczakiem, dyrektorem Działu Fulfillment z firmy Inpost, która zaprezentuje swoją nową usługę na targach IntraLog Poland już w marcu 2020 roku.
Jakie nowoczesne narzędzia wykorzystywane są do usługi Fullfilment?
Fulfillment to jedna z trzech usług InPost – wraz z Paczkomatami oraz usługą kurierską tworzy pełną synergię. InPost to firma technologiczna w obszarze logistyki, dlatego w naszych szeregach powstają rozwiązania z zakresu nowoczesnych technologii, które następnie są szybko wdrażane. Fulfillment opiera się na autorskich rozwiązaniach w zakresie systemu WMS. W naszym magazynie wykorzystujemy terminale, skanery, systemy do wymiarowania, kody kreskowe i wiele innych rozwiązań automatycznych – wszystko po to, by być możliwe jak najbardziej skuteczni w operacjach logistycznych. Infrastruktura IT wdrożona w naszym FF Centre jest zorientowana na naszych kontrahentów, dzięki czemu klienci końcowi informowani są na bieżąco o statusie realizacji zamówień, czyli od momentu przyjęcia zamówienia w magazynie do odebrania paczki np. w Paczkomacie.
Co wyróżnia firmę InPost w porównaniu z innymi firmami zajmującymi się podobną usługą?
Naszą firmę wyróżnia przede wszystkim to, że tworzymy przyjazny ekosystem logistyczny. Klienci doceniają nasze usługi, o czym świadczy choćby status najlepszej firmy kurierskiej 2019 roku. Fulfillment, Paczkomaty i Kurier tworzą bardzo skuteczny łańcuch logistyczny zorientowany na klienta. Cały czas rozwijamy naszą infrastrukturę: mamy już ponad 6000 paczkomatów i wciąż powstają kolejne. Rynek e-commerce prężnie się rozwija, a my razem z nim. Jesteśmy w stanie tego samego dnia wysłać zamówienia otrzymane do godziny 20:00 z dostawą na następny dzień roboczy, a to wszystko dzięki synergii z usługami Paczkomaty i Kurier.
Jaki wpływ na działania firmy ma rozwój branży e-commerce oraz rynku magazynowego?
Dynamiczny rozwój handlu internetowego to niewątpliwie największa siła napędowa rynku logistycznego. E-commerce w Polsce prężnie się rozwija, codziennie powstaje kilkadziesiąt nowych sklepów internetowych. Polacy dokonują zakupów przez Internet coraz więcej i częściej. Z roku na rok rosną wolumeny obsługiwanych paczek w sektorze KEP. To wpływa przede wszystkim na wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych zarówno w sferze technicznej, jak i informatycznej, co przekłada się na optymalizację wszystkich procesów logistycznych. Niewątpliwie, dużym wyzwaniem jest obsługa transgranicznych przesyłek e-commerce. Coraz częściej klienci dokonują zakupów na zagranicznych platformach. Mam na myśli najbardziej popularną platformę zakupową wśród klientów e-commerce, czyli AliExpress. Tu pojawiają się problemy związane z czasem dostawy, formą płatności, możliwościami zwrotów czy z jakością dostaw. Od listopada klienci AliExpress mogą zamawiać paczki z Chin bezpośrednio do Paczkomatów w całej Polsce. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu zakupy na AliExpress będą jeszcze wygodniejsze i prostsze. A to dopiero początek…
Jakie działania planuje firma InPost w kwestii rozwoju usługi Fulfillment?
Nasza usługa, mimo że na rynku zaledwie od kilku miesięcy, cieszy się coraz większym zainteresowaniem. To dla nas powód do radości i jeszcze większa mobilizacja. Naszą uwagę skupiamy na małych i średnich przedsiębiorcach działających w e-handlu. Nie ma dla nas znaczenia, czy sklep ma obrót 50 zamówień miesięcznie, czy więcej. Do każdego podchodzimy indywidualnie. Naszą ofertę i procesy szyjemy na miarę. Potrafimy być bardzo elastyczni. Działamy w kanałach B2C oraz B2B. Inwestujemy w nowe technologie. Specjalizujemy się także w operacjach niestandardowych, takich jak: przepakowania, etykietowanie, akcje promocyjne, budowanie zestawów, cross-docking i wiele innych. Prowadzimy w chwili obecnie rozmowy także z dużymi graczami na rynku e-commerce, którzy zainteresowali się naszą usługą.
W jaki sposób planują Państwo wykorzystać udział firmy w targach IntraLog Poland do promocji swojej nowej usługi?
Chcemy wykorzystać tą możliwość do promocji naszej usługi, spotkać się i porozmawiać z tymi wszystkimi, którzy stoją przed dylematem, czy warto wejść we współpracę z operatorem logistycznym, który zajmie się stroną operacyjną, a oni sami będą mogli skupić się na rozwoju swoich biznesów i odpowiedzieć wszystkim, jakie korzyści biznesowe wynikają z korzystania z usługi Fulfillment.
(IntraLog)