IVECO Tech Lab – prezentacja Euro VI [Zdjęcia]

IVECO Tech Lab – prezentacja Euro VI [Zdjęcia]

We wrześniu i październiku br., pod hasłem „IVECO Tech Lab”, odbył się cykl imprez o najnowszych technologiach dla pojazdów ciężarowych IVECO. W 13 punktach dilerskich na terenie Polski klienci uczestniczyli w prezentacjach dotyczących optymalizacji całkowitych kosztów użytkowania modelu Stralis.

Uczestnicy mieli też okazję zapoznać się z budową nowych jednostek napędowych Euro VI oraz odbyć jazdy testowe zestawami ciągniętymi przez IVECO Stralis Hi-Way Euro VI. W cyklu prezentacji „IVECO Tech Lab” brali udział również eksperci mogący na miejscu udzielić fachowych porad z zakresu usług telematycznych IVECONNECT FLEET, doskonalenia techniki jazdy w ramach Akademii Jazdy IVECO, a także finansowania pojazdów przez IVECO CAPITAL.

W spotkaniach o charakterze warsztatowym wzięło udział kilkuset gości z poszczególnych rejonów kraju. Uwagę klientów – przedstawicieli firm transportowych – zwróciła przestronna kabina Hi-Way, cicha praca silnika oraz niskie zużycie paliwa.

– Pomysł wykorzystania samego układu SCR, w jednostkach napędowych Euro VI, pozwolił na maksymalne uproszczenie konstrukcji silnika i obniżenie masy własnej pojazdu – mówi Michał Fersten Marketing & Product Manager Iveco Poland. – Iveco Stralis Hi-Way to obecnie jedna z najoszczędniejszych ciężarówek na rynku – potwierdziły to liczne testy organizowane przez magazyny branżowe w całej Europie.

IVECO Stralis Hi-Way, które zostały udostępnione klientom do jazd testowych, to pojazdy wyposażone w 460-konny silnik Cursor 11 Euro VI. Te 11-litrowe 6-cylindrowe jednostki napędowe mają układ Electronic Commonrail o ciśnieniu wtrysku do 2200 barów oraz sterowany elektronicznie system EDC. Wysoki moment obrotowy dostępny już od najniższych obrotów silnika jest osiągalny dzięki zastosowaniu sterowanej elektronicznie turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek (EVGT). Dzięki technologii Hi-eSCR (wysoko efektywnej selektywnej redukcji katalitycznej poprzez wtrysk mocznika w układzie wydechowym poza silnikiem) możliwe było osiągnięcie normy emisji spalin Euro VI. Iveco. Mniejsza masa pojazdu pozwala bardziej efektywnie wykorzystać jego możliwości transportowe.

Poleć ten artykuł:

Polecamy