IVECO umacnia pozycję na rynku

IVECO umacnia pozycję na rynku

IVECO podsumowuje wyniki sprzedaży za 2013 rok, który upłynął pod hasłem umacniania pozycji na rynku polskim w sprzedaży nowych pojazdów dostawczych i ciężarowych. Firma przedstawia też plany na bieżący rok.

W segmencie pojazdów lekkich (3,5 – 6 t) IVECO utrzymało pozycję rynkową z 11,8 proc. z udziałem w segmencie (2123 sprzedane pojazdy). IVECO Daily nadal zalicza się do pierwszej trójki najlepiej sprzedających się modeli w segmencie.

Z kolei segment średni pojazdów użytkowych (6-16 t) w 2013 roku przyniósł wynik sprzedaży na poziomie ponad tysiąca sztuk pojazdów tej klasy (wzrost udziału w segmencie o ponad 2 proc. w porównaniu z rokiem 2012 i prawie 40 proc. udziału w segmencie), zarówno najcięższej wersji Daily, jak i Eurocargo. Istotnym czynnikiem uzyskania takiego wyniku była realizacja kilku dużych dostaw m.in. dla największego operatora usług pocztowych – Poczty Polskiej SA, która wybrała dla swojej floty kilkaset pojazdów.

W segmencie ciężkim (powyżej 16 t) IVECO zwiększyła udział w segmencie o ponad 2 proc. (1243 sprzedane pojazdy) w porównaniu z rokiem ubiegłym. Stralis Hi-Way, flagowy produkt firmy, w ubiegłym roku zdobył tytuł „Truck of the Year 2013”.

– W 2014 roku chcemy ugruntować naszą pozycję na rynku samochodów dostawczych i zaatakować segmenty, w których aktualnie mamy słabszą pozycję, w szczególności segment VAN – mówi Massimiliano Perri, dyrektor generalny IVECO Poland. – Natomiast gamy pojazdów średnich i ciężkich (Eurocargo, Trakker, Stralis) wyposażone w silniki Euro 6, technologię Hi-eSCR (bez konieczności stosowania EGR) oraz telematykę IVECONNECT sprawią, że wszystkie nasze pojazdy będą mogły konkurować w poszczególnych segmentach o miano najoszczędniejszych pojazdów na rynku, nie tylko w zużyciu paliwa, ale w całkowitych kosztach posiadania i użytkowania pojazdu.

Poleć ten artykuł:

Polecamy