Jak jeździ się na Białorusi? Zadzwoń do BelToll

Białoruś od 1 czerwca 2013 roku wprowadza elektroniczny system poboru opłat (ETC), ale już teraz każdy zainteresowany może wejść na stronę internetową lub zadzwonić do konsultanta, żeby dowiedzieć się, jak działa BelToll.

Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta Narodowego Elektronicznego Systemu Poboru Opłat BelToll uruchomiono wraz z oficjalną stronę internetową systemu: www.beltoll.by. Infolinia dostępna pod numerem +375 (172) 798 798 jest czynna w dni powszednie w godzinach od 8 do 18 i udziela informacji w językach białoruskim, rosyjskim, polskim i angielskim.

Za jej pośrednictwem konsultanci odpowiadają na pytania dotyczące funkcjonowania systemu BelToll, kategorii pojazdów podlegających opłacie za przejazd, a także aktualnych stawek opłat elektronicznych. Dodatkowo udzielają także informacji odnośnie urządzeń pokładowych OBU, ich montażu i postępowania w przypadku ewentualnej utraty bądź kradzieży. Od 1 czerwca infolinia wydłuży godziny swojego funkcjonowania i będzie czynna przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.

Z kolei oficjalna strona BelToll dostarcza aktualnych informacji na temat funkcjonowania systemu, w tym odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane przez klientów. W najbliższym czasie witryna ma zostać dodatkowo wzbogacona o możliwość rejestracji w systemie (od 3 czerwca 2013 roku), a także specjalny kalkulator opłat, umożliwiający obliczenie orientacyjnej wysokości stawki opłaty elektronicznej w zależności od typu drogi.

Znajdzie się tu również wyszukiwarka punktów obsługi klienta z podaniem ich adresów, godzin otwarcia oraz świadczonych usług. Ponadto, na stronie do pobrania dostępne będą wzory umów, potrzebnych do rejestracji w systemie BelToll.

Poleć ten artykuł:

Polecamy