Jak oszukać przeznaczenie
W obecnych realiach rynkowych żadne firmy, mniejsze czy większe – a nawet te bardzo duże – nie są w stanie zapanować nad ogromną i gwałtowną eskalacją cen surowców, transportu, paliw i innych elementów mających wpływ na koszty oraz formę prowadzonych przez nie działalności.
Czyli jak obniżyć koszty w czasach podwyżek i być super eko
Cała sytuacja spowodowana jest globalną pandemią oraz niepokojącym rozwojem konfliktu zbrojnego w naszej części świata. Czynniki te są niezależne od postawy firm, ale wpływają na ich funkcjonowanie w sposób dominujący, poprzez lawinowe wzrosty cen i opłat.
W okresie przedpandemicznym jedną z najważniejszych obaw, z jaką zmagał się świat, była nadmierna ilość opakowań plastikowych produkowanych i negatywnie oddziałujących po użyciu na środowisko, oraz brak jakichkolwiek alternatywy dla narastającego z tego tytułu zagrożenia. Sytuacja ta nie zmieniła się. Wiele firm i instytucji aktywnie bierze udział we wspieraniu i wdrażaniu wszelkich działań związanych z innowacjami, mogącymi mieć wpływ na zmianę zarówno świadomości konsumentów, jak i na promowanie nowych nawyków.
Lubelska spółka Glopack, działająca od 2008 roku w sektorze opakowań i recyklingu, przez bardzo długi okres czasu prowadziła intensywne badania naukowe, mające na celu stworzenie nowego typu folii stretch, który łączyłaby w sobie walory ekonomiczne i ekologiczne przy jednoczesnym podniesieniu atrakcyjności produktu. Długoletnie prace i badania zaowocowały stworzeniem nowego produktu, który uzyskał krajowe i międzynarodowe zgłoszenia patentowe przy jednoczesnej aprobacie odbiorców zarówno krajowych jak i zagranicznych.
Stworzona przez spółkę Glopack innowacyjna folia stretch charakteryzuje się trzykrotnie wyższą wytrzymałością przy jednocześnie trzykrotnie niższej
masie 1 metra bieżącego produktu. Pozwala to na 2-3 krotne zredukowanie wagi folii strech stosowanej do owijania towaru, skraca się też czas zabezpieczenia ładunku, oraz oczywiście zmniejsza się ilość powstałego plastiku, który będzie trzeba zagospodarować po zakończeniu operacji logistycznej.
Po sukcesie, jaki odniósł ten innowacyjny produkt i dowodach uznania odbiorców oraz otrzymaniu dwóch z rzędu nagród w konkursie Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu i Produkcji, przyszedł czas na nowe, nie mniej interesujące rozwiązania. Jednym z nich niewątpliwie jest użycie w gotowym produkcie surowca z recyklingu w ilości od 41 do ponad 70%, co jest bardzo innowatorskim rozwiązaniem na rynku opakowaniowym. Pozwala to na redukcję poziomu generowanych przez firmy odpadów plastikowych o wspomniany powyżej procent surowców, funkcjonujących w ramach procesu recyklingu.
Idąc za ciosem, spółka Glopack wprowadziła i skomercjalizowała swój najnowszy wynalazek, czyli folię z kolorowymi paskami wzmacniającymi. Co bardzo interesujące, folia ta może mieć nawet dwa różne kolory występujące na jednej powierzchni.
Produkt ten łączy w sobie wszelkie cechy swoich poprzedników: jest lekki, mocny, ekologiczny i nie zwiększa kosztów dla finalnego odbiorcy, a co więcej daje mu wiele możliwości o których dotychczas można było tylko pomarzyć. Po pierwsze, kolorowy pasek lub paski może być idealnym identyfikatorem: wyrobu, odbiorcy, dostawcy, miejsca załadunku lub rozładunku, firmy produkującej lub dostarczającej towar itp. Po drugie, kolorowy pasek jest idealnym, naturalnym zabezpieczeniem przed ingerencją w przesyłkę osób niepożądanych. Każde naruszenie folii jest natychmiast zauważalne, a odtworzenie pierwotnego wzoru jest niemożliwe. Po trzecie, zabezpieczenie palety kolorowym paskiem lub paskami staje się jej naturalnym wyróżnikiem w wielkopowierzchniowym sklepie, magazynie produkcyjnym, na placu czy też rampie załadunkowej.
Najnowsze osiągnięcie patentowe Glopack to kolejny krok w stronę redukcji kosztów i emisji opakowań plastikowych. Rozwiązanie łączy w sobie oczekiwania sprzedawców i kupujących, ale także – a może w głównej mierze – spełnia pragnienia przyszłych pokoleń, które chcą żyć w czystym i zdrowym świecie.
Materiał promocyjny firmy Glopack