Jak raporty podsumowujące ułatwiają pracę spedytorów

Jak raporty podsumowujące ułatwiają pracę spedytorów

Problemem wielu załadowców i spedytorów jest konieczność częstej weryfikacji lokalizacji pojazdu realizującego zlecenie transportowe w celu określenia czy ładunek dojechał do celu. Pogląd w czasie rzeczywistym a także dostęp do raportów na platformie CO3 pozwalaj go rozwiązać.

Doraźny kontakt telefoniczny to rozwiązanie „lokalizacyjne”, która sprawdza się jedynie przy stosunkowo niewielkim wolumenie zleceń. W przypadku dużej liczby obsługiwanych transportów nieodzowne w wydajnej pracy stają się narzędzia visibility takie jak platforma CO3. Dzięki niej wszystkie zlecenia transportowe mogą być zestawione w jednym miejscu wraz z ich aktualną lokalizacją. Znacząco zwiększa to komfort pracy i łatwość weryfikacji statusu poszczególnych zleceń.

Platforma visibility pomaga rozstrzygać spory o opóźnienia

Często jednak – na przykład w przypadku potrzeby rozstrzygnięcia, kto jest odpowiedzialny za opóźnienie – potrzebne są dodatkowe, w tym także archiwalne dane. Przydatne w ich uzyskaniu są dostępne w standardzie usługi CO3 raporty zestawiające historię trasy wraz z tabelarycznym wykazem pozycji GPS w zestawieniu z konkretną datą i godziną. Ze względu na wysoką dokładność tego typu dokumentów i dużą ilość zawartych w nich informacji, ich analiza może być czasochłonna. Z tego względu CO3 wprowadziło zupełną nowość: cykliczny raport zbiorczy z monitoringów zleceń.

Cykliczny raport z monitoringu transportów – sposób na szybszą analizę danych

Raport w formie przystępnej tabeli zawiera informacje o monitorowanych na platformie zleceniach, które zostały zrealizowane w danym okresie. Dzięki temu bez konieczności przeprowadzania wnikliwej analizy można stwierdzić, które zlecenia zostały zrealizowane prawidłowo. Raport zestawia kluczowe informacje o każdym postoju w zleceniu – planowanym (czyli o miejscach załadunku i rozładunku) i nieplanowanym. Dla każdego z nich podany jest:

  • stop address – adres postoju
  • stop planned / actual time of arrival – planowany i faktyczny czas rozpoczęcia postoju
  • stop planned / actual time of departure – planowany i faktyczny czas zakończenia postoju
  • stop duration – faktyczny łączny czas trwania postoju
  • stop status – status postoju

Specjalny algorytm wylicza status postoju, dzięki któremu łatwiej zweryfikować stronę odpowiedzialną za ewentualne nieprawidłowości lub opóźnienie. Wyróżniamy 4 statusy postoju:

  • early – przed czasem
  • on time – na czas
  • delayed (plant) – opóźnienie (odbiorca)
  • delayed (carrier) – opóźnienie (przewoźnik)

Jeżeli status zostanie oznaczony jako opóźniony, dodatkowo sprawdzamy, czy opóźnienie wynika z winy przewoźnika, czy z winy zleceniodawcy (miejsca załadunku lub rozładunku). W takiej formie, raport zostanie dostarczony na pocztę email zleceniodawcy bez konieczności dodatkowego logowania do platformy!

Okresowy raport z platformy visibility CO3 – możliwość indywidualizacji

Opracowując formułę raportu cyklicznego CO3 zależało na dostarczeniu użytkownikom narzędzia analitycznego pozwalającego na łatwe określenie problematycznych ogniw łańcucha dostaw. Wiemy, że każda firma jest inna, parametry raportu można więc dostosować indywidualnie do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa i specyfiki jego zleceń transportowych. Konfiguracji podlegają:

  • cykliczność/częstotliwość wysyłki raportu;
  • okres, z jakiego mają być zebrane dane w raporcie;
  • użytkowników, którzy mają otrzymywać raport;
  • poziom dostępu do danych (każdy użytkownik może mieć dostęp do danych z wybranych oddziałów firmy lub z całej organizacji).
Poleć ten artykuł:

Galeria zdjęć do artykułu

Polecamy