Jakie nowości czekają na Taropaku 2019?
Targi Taropak wydarzenie z ponad 40 letnią tradycją. Poznańskie targi dla sektora producentów i dostawców technologii pakowania, etykietowania oraz rozwiązań logistycznych, od samego początku są wysoko cenione zarówno przez uczestników, jak i wiele instytucji i organizacji branżowych.
Każda edycja targów Taropak przyciąga kilkuset wystawców i tysiące zwiedzających z całego świata. Uczestnictwo w Taropaku to punkt obowiązkowy w biznesowym kalendarzu branży. Na poznańskich Targach swoją najnowszą ofertę prezentują producenci i dystrybutorzy opakowań do wszystkich gałęzi przemysłu. Znaleźć tu można rozwiązania dedykowane zarówno branży spożywczej, chemicznej, motoryzacyjnej czy farmaceutycznej i kosmetycznej. Szeroko prezentowane są maszyny zarówno do produkcji opakowań jak i samego procesu pakowania.
Mając na uwadze zmieniające się realia biznesowe, oraz nowe wyzwania stające przed przemysłem opakowaniowym organizatorzy wyodrębnili strefę poświęconą w pełni zagadnieniom opakowań w e-commerce. Rynek e-handlu w Polsce rośnie w tempie 18 procent rocznie. Wg niektórych szacunków, zajmuje on 13 miejsce na świecie, a do 2022 r. jego wartość ma się zwiększyć o kolejne 6 mld dol.
– Handel internetowy to dla branży opakowań kolejna przestrzeń rozwoju, dlatego też zdecydowaliśmy się stworzyć Salon E-commerce. Opakowania w tej dziedzinie mają bardzo istotne znaczenie zarówno w aspekcie marketingowym, jak i bezpieczeństwa produktu, optymalizacji opakowania w stosunku do zawartości itp. W tej specjalnej przestrzeni znajdą się więc firmy oferujące opakowania dla e-handlu, e-retail, transportowe, ochronne, przekładki, linie pakujące czy software. Chcemy zbudować również przestrzeń warsztatową i panelową gdzie zostaną poruszone najważniejsze zagadnienia związane z szeroko pojętym tematem opakowań w e-handlu – mówi Hanna Zdrojewska, dyrektor Targów Taropak.
Taropak daje możliwość poznania nowości i obserwowania trendów w branży opakowań, zarówno w zakresie produkcji, użytych materiałów jak i designu czy zastosowania. Organizatorzy dokładają starań by targi ewoluowały, tak by wydarzenie jak najlepiej odpowiadało na potrzeby rynku.
– Planujemy wyodrębnienie i wyeksponowanie zagadnień związanych z etykietowaniem. Mając świadomość jak wielkie znaczenie mają etykiety, zarówno w marketingu produktów, jak i w logistyce produkcji i magazynowania chcemy jeszcze bardziej podkreślić ich obecność na Taropaku tworząc Salon Etykiet. – podsumowuje Zdrojewska.
Opakowania, druk i etykiety to dziedziny ściśle ze sobą powiązane. Nikogo nie trzeba do tego faktu przekonywać. Odpowiadając na potrzeby branży wraz z Targami Taropak 2019 organizowane są Targi 4Print | Digital | Industrial | Flekso | 3D dające możliwość spotkania nowoczesnego druku. Podczas tych targów wystawcy prezentują innowacyjne technologie druku na różnych materiałach, m.in. cieszący się niesłabnącą popularnością Druk 3D czy techniki offset. Organizatorzy koncentrują się na rozwiązaniach dedykowanych różnym sektorom przemysłu. Niezliczone możliwości, jakie daje współczesny print, mogą znaleźć zastosowanie w wielu dziedzinach, od tradycyjnej poligrafii, poprzez rynek opakowań, meblarstwo aż po przemysł spożywczy. Targi to przede wszystkim spotkania biznesowe, ale też możliwość wymiany doświadczeń, poszerzenia wiedzy czy integracji branży. Tegoroczna edycja Taropaku jest ściśle związana z jubileuszem 25-lecia Polskiej Izby Opakowań. Wieloletnim partnerem i uczestnikiem targów opakowań i poligrafii. – Cieszymy się, że będziemy mieli okazję być gospodarzem obchodów jubileuszu Izby – mówi Hanna Zdrojewska. Polska Izba Opakowań, będzie również organizatorem konferencji: „Opakowania żywności zagrożeniem dla konsumentów. Fakty i mity”. Uczestnicy rozważą zagadnienia związane z pakowaniem żywności, normami prawnymi dotyczącymi opakowań i ich praktycznym wymiarem.
Polska Izba Odzysku i Recyklingu Opakowań również zaprosi na konferencje, której uczestnicy poruszą najistotniejsze zagadnienia dotyczące wykorzystania tworzyw sztucznych w branży spożywczej w tym biotworzyw i biokompozytów. Będą dyskutować na temat nowych dyrektyw Unii Europejskiej na temat ograniczenia produkcji i użycia plastikowych naczyń jednorazowych (SUP) i wpływu przepisów na zmiany na rynku opakowań. Podczas konferencji zostanie również poruszone zagadnienie opakowań napojów i wdrożenia na powrót systemu depozytowego.
Wydarzeniem, na które również warto zwrócić uwagę jest seminarium technologiczne, przygotowane przez firmę Heidelberg, w ramach cyklu: Akademia Heidelberga, dotyczące opakowań. Będzie ono okazją do zapoznania się z najnowszymi rozwiązaniami informatycznymi wspierającymi realizację procesów biznesowych i produkcyjnych, zarządzanie przedsiębiorstwem, specjalizowaną analitykę finansową i operacyjną oraz rozwojem technologii produkcyjnych pod kątem optymalizacji, wydajności i redukcji kosztów wytwarzania. Podczas seminarium zostaną zaprezentowane maszyny i rozwiązania poligraficzne dające szerokie spektrum możliwości w produkcji opakowań. Będzie można poznać specjalne konfiguracje maszyn offsetowych do produkcji opakowań oraz koncepcje wykorzystania modelu biznesowego Web2Print w produkcji opakowań – Web2Pack. Akademia to okazja do prezentacji innowacyjnego rastera offsetowego MultiDot, który pozwala na znaczącą redukcję kosztów zużycia farby, oferuje użytkownikom skuteczną metodę znakowania, identyfikacji i weryfikacji autentyczności produktów.
To tylko wybrane wydarzenia z bogatej targowej oferty. Organizatorzy są przekonani, że podobnie jak poprzednie, tak i tegoroczna edycja Taropak i 4Print przyniesie targowym gościom wiele satysfakcji, będzie obfitowała w skuteczne rozmowy biznesowe, da okazję do nawiązania trwałych kontaktów.
Wraz z Międzynarodowymi Targami Pakowania i Etykietowania Taropak i 4 Print, organizowane są Międzynarodowe Targi Wyrobów Spożywczych Polagra Food, Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych Polagra-Tech, Międzynarodowe Targi Gastronomii i Hoteli Polagra Gastro i Invest Hotel. Bliskość branży spożywczej, opakowań i druku pozwala na stwierdzenie, iż ten blok targów to biznes w skali makro – tak można określić możliwości, jakie czekają na profesjonalistów w dniach 30.09-3.10.2019 w Poznaniu. Cały teren poznańskich Targów zostanie zagospodarowany przez wystawców z różnych, lecz na jakże wielu płaszczyznach korespondujących, branż. Będzie to z pewnością czas owocnych kontaktów biznesowych, poszerzania wiedzy i poznawania najnowszych trendów w wielu dziedzinach.
Szczegóły na stronie organizatora www.taropak.pl
Polub nas na FB www.facebook.com/TargiTaropak