Kierunek – Wschód

Kierunek – Wschód

Prowadzenie biznesu na Wschodzie dla wielu przedsiębiorców jest zadaniem trudnym. Potencjalnych eksporterów i importerów odstrasza specyfika wschodnich rynków – trudny klimat, olbrzymie odległości, różnorodność kulturowa, odmienne od UE przepisy celne.Jednak jak pokazują dane...

Jednak jak pokazują dane Głównego Urzędu Statystycznego, przedsiębiorcy coraz chętniej i odważniej wykorzystują potencjał drzemiący w rynkach wschodnich.

– Federacja Rosyjska jest dla Polski drugim po Unii Europejskiej rynkiem eksportowym. Według danych GUS w ciągu ostatnich trzech lat udział Rosji w obrotach handlowych Polski z zagranicą wzrósł z 6,2% do 8,5% – mówi Tomasz Cegielski, dyrektor Biznesu Lądowego spółki Schenker. Rynek rosyjski ma istotne znaczenie dla polskich producentów i eksporterów, czego wyrazem jest prawie dziesięciokrotny wzrost wartości dostaw z Polski do Rosji w latach 2000–2011 (z 0,86 mld USD w 2000 r. do 8,5 mld USD w 2011 r.).

Na rynki wschodnie najczęściej eksportowane są: wyroby przemysłu elektromaszynowego, chemicznego, artykuły rolno-spożywcze, wyroby metalurgiczne i przemysłu drzewno-papierniczego. Zróżnicowane i specyficzne wymagania każdej z tych branż to również konkretne wyzwania dla obsługi logistycznej.

Kompleksowa logistyka od A do Z

Szybkie i niezawodne dostarczanie towarów na rynki wschodnie wymaga nie tylko precyzyjnego zarządzania łańcuchem dostaw. Kluczowymi elementami są również: znajomość obowiązujących przepisów prawnych i silna sieć logistyczna, w której wykorzystywane są różne rodzaje transportu.

– Nie da się ukryć, że polscy producenci, którzy chcą eksportować swoje towary na rynki wschodnie, obawiają się przede wszystkim barier związanych z odprawami celnymi i pozwoleniami transportowymi – mówi Jacek Pradel, Product Manager Land International East & South Schenker. – Dlatego niezwykle ważna jest współpraca z takim partnerem logistycznym, który ma doświadczony zespół ekspertów, znający specyfikę tych rynków, rozumiejący regulacje prawne i celne oraz zapewniający bezpieczeństwo i sieć połączeń, która gwarantuje dostawy zgodne z harmonogramami.

Warto zweryfikować również, czy operator oferuje kompleksowe rozwiązania logistyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta oraz czy możliwa jest dokładna kontrola przepływu towarów i śledzenie przesyłek on-line.

Wschód – wiele krajów i jeszcze więcej szans

– Naszym klientom, eksporterom i importerom, zainteresowanym rynkiem rosyjskim, oferujemy szeroki zakres rozwiązań logistycznych – od transportu lądowego, kolejowego, po fracht morski i lotniczy oraz logistykę kontraktową – mówi Tomasz Ślęzak, dyrektor Sprzedaży Schenker. DB Schenker Logistics Rosja posiada sprawną krajową sieć dystrybucji oraz wiedzę na temat lokalnych uwarunkowań, pozyskaną przez lata rozwoju firmy w tym kraju.

Warto wiedzieć, że DB Schenker Logistics Polska jest jednym z istotnych ogniw europejskiej sieci hubów konsolidacyjnych, sieci drobnicowej na kierunku Europa – Rosja oraz Europa – Białoruś i Europa – Ukraina.

DB Schenker Logistics w Rosji

Sieć DB Schenker Logistics Rosja to obecnie 21 lokalizacji. Najdalsze połączenie między Moskwą a Krasnojarskiem liczy 4,5 tys. km, z czasem dostawy transportem samochodowym w ciągu 7 dni! Cechą charakterystyczną dla rosyjskiego rynku jest to, że importowane dobra trafiają głównie do Moskwy i Petersburga, a dopiero później dystrybuowane są po terenie całego kraju. Dlatego największe centra logistyczne usytuowane są w tych dwóch miastach. DB Schenker Logistics Rosja posiada w Moskwie: terminal cross-dockowy krajowy, terminal międzynarodowy ze składem celnym i magazynem celnym oraz magazyny logistyczne o łącznej powierzchni ok. 40 tys. m2. Natomiast w Sankt Petersburgu dysponuje terminalem międzynarodowym ze składem celnym i magazynem celnym oraz magazynem logistycznym o łącznej powierzchni 7 tys. m2.

DB Schenker Logistics Rosja w zakresie dystrybucji wykorzystuje sieć krajową budowaną od 2005 roku. Operator bazuje na terminalu cross-dockowym Lvovsky o powierzchni całkowitej 36 tys.m2, zlokalizowanym na drugim ringu Moskwy. Wydajność terminala pozwala na obsłużenie dziennie ponad 5 000 palet. Towary są codziennie odbierane od klientów i wysyłane do pozostałych 20 terminali cross-dockowych rozlokowanych na terenie kraju. Regularny codzienny serwis obejmuje obecnie ponad 60 głównych miast Rosji. Sieć DB Schenker Logistics obsługuje także inne rynki Wschodu, w tym m.in.: Litwę, Łotwę, Estonię, Białoruś i Ukrainę.

 

Poleć ten artykuł:

Polecamy