Kolejny etap rozbudowy zakładu Pilkington

Kolejny etap rozbudowy zakładu Pilkington

Rozbudowa fabryki szyb samochodowych Pilkington Automotive Poland w Chmielowie to drugi etap inwestycji japońskiego koncernu NSG Group. Rozpoczęte działania zwiększą moce produkcyjne zakładu o 50 procent i utworzą 300 nowych miejsc pracy.

NSG Group rozpoczął kolejny etap inwestycji w fabryce Pilkington Automotive Poland w Chmielowie, k. Tarnobrzega, gdzie powstają szyby samochodowe dla branży motoryzacyjnej. Kontynuacja działań zakłada rozbudowę zakładu produkcyjnego o dodatkowe ok. 30 tys. m2, a także zakup nowej linii do hartowania szyb samochodowych w nowoczesnej technologii, wraz z linią do instalowania dodatkowych elementów na szybach bocznych laminowanych i z powłoką hydrofobową.

 

Dodatkowo działania przewidują zakup infrastruktury technicznej, wyposażenia technicznego, socjalnego i biurowego, niezbędnego do funkcjonowania linii. Na potrzeby nowej linii zostanie rozbudowany także budynek magazynowy, będący obecnie przedmiotem najmu. Łączne wydatki na kontynuację inwestycji wyniosą blisko 24 mln euro.

 

„Program działań na lata 2011-2015 podzielony był na dwa etapy, z których pierwszy został ukończony, a obecnie rusza druga część inwestycji” – mówi Ryszard Jania, Prezes Pilkington Automotive Poland. „Oprócz rozbudowy zakładu planujemy instalację nowych linii do produkcji szyb bocznych i szyb bocznych laminowanych oraz stanowiska montażu dodatkowych elementów. Ten etap powinien zostać ukończony do końca 2015 roku, a jego efektem będzie 300 kolejnych miejsc pracy i wzrost produkcji szyb samochodowych marki Pilkington o 50 procent”.

 

Fabryka w Chmielowie jest drugim, obok Sandomierza, zakładem produkcyjnym Pilkington Automotive Poland w Polsce. Powstają w niej innowacyjne szyby samochodowe dla czołowych światowych marek, takich jak General Motors, Ford, Volkswagen, Fiat, a także szyby do pojazdów ciężarowych MAN, DAF, Mercedes i Volvo. Docelowo na powierzchni 90 tys. m2 będą działały linie do produkcji szyb przednich bocznych i tylnych, montażu elementów dodatkowych oraz magazynowanie wyrobów gotowych.

Poleć ten artykuł:

Polecamy