Luksusowa logistyka: DB Schenker, Prada i Chiny

Luksusowa logistyka: DB Schenker, Prada i Chiny


Prada jest na dobrej drodze do sukcesu w Chinach, ponieważ coraz więcej spośród 1,4 miliarda obywateli tego kraju stać na coraz wyższy poziom luksusu. Wsparcie słynnemu domowi mody zapewnia DB Schenker, który jest jedynym operatorem logistycznym Prady w Chinach.

Podobnie jak w innych częściach świata, nazwa Prada w Chinach jest synonimem ekskluzywności. Mimo to sprzedaż rośnie w stałym tempie. –Wschodząca klasa średnia w Chinach odgrywa coraz ważniejszą rolę, jeśli chodzi o popyt na towary luksusowe – mówi Annie Zhou, Deputy General Manager eCommerce/Vertical Market & Key Accounts w DB Schenker.

Annie Zhou wyjaśnia, że najpopularniejszymi towarami w kolekcji Prada są torebki, buty, perfumy i dodatki odzieżowe. – Przez długi czas rynek dóbr luksusowych w Chinach był zdominowany przez segment produktów dla mężczyzn – tłumaczy. – Teraz bardziej widoczny jest element kobiecy, głównie ze względu na rosnącą siłę nabywczą kobiet.

Ogromne odległości, które trzeba pokonać w tym olbrzymim kraju, są codziennością dla zespołu DB Schenker. Eksperci ds. logistyki gwarantują, że pożądane produkty zostaną przetransportowane do butików szybko, niezawodnie i w odpowiednich ilościach. Punktem wyjścia dla dostaw jest węzeł przeładunkowy w międzynarodowym porcie lotniczym Pudong w Szanghaju. Przesyłki przeznaczone na krótkie dystanse, np. do flagowego sklepu Prady w centrum metropolii, są wysyłane ciężarówkami. Przede wszystkim jednak dystrybucja w Chinach odbywa się za pośrednictwem transportu lotniczego. W przeciwnym razie czas realizacji zamówienia oczekiwany przez klienta (od 24 do 48 godzin) byłby w wielu przypadkach trudny do zrealizowania.

Z kolei DB Schenker we Włoszech jest odpowiedzialny za dostawy towarów luksusowych. Odległość od tego miejsca do Szanghaju wynosi około 9000 km, co czyni fracht lotniczy dominującym czynnikiem w transporcie. – Większość przesyłek jest importowana drogą powietrzną – mówi Annie Zhou. – Tylko około dziesięciu procent ładunków jest przewożonych do Chin drogą morską i w większości przypadków są to materiały promocyjne, takie jak artykuły dekoracyjne, manekiny i wyposażenie butików.

(DB Schenker)

Poleć ten artykuł:

Polecamy