Marcos BIS dołącza do Grupy Inelo

Marcos BIS dołącza do Grupy Inelo

Grupa Inelo podpisała umowę kupna większościowych udziałów spółki Marcos BIS. Z produktów i usług Inelo, korzysta ponad 10 tys. firm transportowych i 38 instytucji kontrolnych w 20 krajach w Europie. To jednak nie wyczerpuje apetytu Grupy, która poszukuje kolejnych obszarów wzrostu.

– Założyciele Marcos Bis, Jacek Mroziński i Maciej Wolny, będą nadal kierować spółką. Planujemy kontynuować strategię konsolidacji i przejęć ciekawych graczy technologicznych, wyspecjalizowanych w rozwiązaniach dla transportu i wspólnie z nowymi partnerami będziemy pracować nad rozwojem Grupy – mówi Magdalena Magnuszewska, CEO Grupy Inelo.

Ważna współpraca

Marcos BIS ma 27 lat doświadczenia w tworzeniu systemów informatycznych dla spedycji, logistyki i przewoźników. Flagowym produktem spółki jest TMS Nawigator, narzędzie do kompleksowego zarządzania procesami spedycyjno-transportowymi. 

– Partnerstwo z Inelo pozwoli stworzyć dla naszych klientów kompleksową ofertę, gdzie system dla zleceń typu FTL i LTL oraz aplikacje, będą uzupełniać produkty z zakresu telematyki oraz rozliczania czasu kierowców. Dobrze jest budować rozwiązania innowacyjne i kompletne. Jednocześnie ścisła współpraca i wymiana know how w ramach Grupy Inelo umożliwi dalsze rozwijanie portfela produktów, szczególnie profesjonalnego narzędzia TMS Nawigator. Współpraca daje możliwość kreowania nowych rozwiązań technologicznych – komentuje Jacek Mroziński, współzałożyciel Marcos BIS.

Dynamiczne zmiany

System transportu drogowego w Europie będzie się dynamicznie zmieniał. W kolejnych latach transportowcy zmierzą się m.in. z chaosem legislacyjnym, wzrostem kosztów prowadzenia działalności i ograniczeniem dostępu do rynku. Wspieranie polskich przedsiębiorców, by zachowali pozycję lidera na arenie międzynarodowej jest możliwe poprzez dostosowanie rozwiązań informatycznych do ich potrzeb i wymagań.

– Dlatego naszym strategicznym celem jest rozwój i doskonalenie technologii, która ułatwi przewoźnikom dostosowanie się do tych zmian. Posiadamy zaawansowane narzędzie telematyczne, oprogramowanie oraz aplikację do rozliczania czasu pracy kierowców, zespół ekspertów i całodobowe wsparcie dla przedsiębiorców. Do oferty dołączamy produkty do zarządzania operacjami transportowo-spedycyjnymi. Planujemy również wdrożenie nowych funkcjonalności jak wyliczenia ETA oraz ecodriving – mówi Bartosz Najman, wiceprezes Inelo i OCRK.

Polska jest liderem Europy w międzynarodowym transporcie drogowym. W 2018 roku zrealizowała blisko 30 proc. przewozów transgranicznych. Branża dostarcza blisko 7 proc. PKB. Jednak w nadchodzących latach na przewoźników czekają wyzwania. To między innymi pakietu mobilności, który nakłada na przedsiębiorców nowe obowiązki i zwiększa potrzebę zarządzania rozliczeniami czasu pracy oraz planowaniem tras, załadunków i rozładunków z uwzględnieniem nowych ograniczeń. Czynnikami, zwiększającymi niepokój, są także rosnące koszty opłat drogowych, paliwa oraz konkurencja firm z innych krajów. Niepewność może rodzić także wpływ Brexitu na wymianę handlową z Wielką Brytanią. W tym otoczeniu gospodarczym i biznesowym optymalizacja kosztów oraz wsparcie nowoczesnych technologii zarządzania procesami logistycznymi i transportowymi może pomóc obronić pozycję rodzimych przewoźników oraz zapewnić dalszy wzrost obrotów polskich firm.

Poleć ten artykuł:

Polecamy