Marketing z chmury
SAP zaprezentował nowe narzędzie dla dyrektorów marketingu – kokpit wydajności marketingowej oraz branżowe rozszerzenia CRM w chmurze do budowania zaangażowania klientów.
Chcąc zyskać przewagę na współczesnym, konkurencyjnym rynku o globalnym zasięgu, nowoczesne firmy muszą znać swoich klientów lepiej, niż kiedykolwiek przedtem oraz komunikować się z nimi w sposób dostosowany do charakteru branży. Aby w tym pomóc, SAP poszerza swoją ofertę rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami (CRM). Firma poinformowała o wprowadzeniu nowych, branżowych wersji rozwiązań do budowania zaangażowania klientów. Są one adresowane do przedsiębiorstw działających w takich sektorach, jak ubezpieczenia, handel detaliczny czy firmy użyteczności publicznej.
Innowacyjne, chmurowe rozwiązania SAP, zaprojektowane z myślą o usprawnieniu nowoczesnego marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, wykorzystują zaawansowaną platformę chmurową SAP HANA®. Pozwala to zaoferować skuteczniejszą analizę predykcyjną, efektywniejszą realizację procesów biznesowych oraz ściślejszą integrację z istniejącymi systemami CRM i oprogramowaniem finansowym, osiągając jeszcze lepsze efekty.
SAP wprowadza również inne rozwiązanie – dostępny w chmurze kokpit menedżerski do zarządzania działaniami marketingowymi. Kokpit będzie wkrótce dostępny po polsku. Zapewnia ona menedżerom wgląd w procesy sprzedaży i marketingu. W oparciu o bieżące dane operacyjne wyświetla w czasie rzeczywistym kluczowe wskaźniki marketingowo-sprzedażowe i w inteligentny sposób powiadamia o zdarzeniach wymagających podjęcia natychmiastowych działań, na przykład o przekroczeniu budżetu, nieefektywnej kampanii albo wręcz przeciwnie – o zaskakujących sukcesach, takich jak wyjątkowo trafiona oferta albo premiera produktu, które przekroczyły początkowe oczekiwania.
Z kokpitu można korzystać przy pomocy dowolnego urządzenia, jest on intuicyjny i można go dostosowywać do potrzeb użytkownika. Przede wszystkim pozwala szybko odkryć i zrozumieć przyczyny poszczególnych wyników analiz. Kokpit może prezentować dane z dowolnego systemu źródłowego, a więc dyrektorzy mogą wykorzystać istniejące systemy marketingowe. Jest też zintegrowany z innymi produktami SAP, m.in. z aplikacjami SAP® CRM i SAP ERP, rozwiązaniem SAP Customer Engagement Intelligence oraz platformą społecznościową SAP Jam, a także z produktami partnerów SAP, takich jak Marketo, NetBase, Avention i Fan Appz.
Rozwiązania SAP do budowania zaangażowania klientów stanowią część oferty chmurowych rozwiązań CRM, które zaprojektowano z myślą o zwiększaniu efektywności działów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Należą do nich rozwiązania z rodziny SAP Cloud for Customer: SAP Cloud for Sales, SAP Cloud for Service oraz SAP Cloud for Social Engagement. Ponadto ofertę tą wzbogacają rozwiązania należącej do SAP firmy hybris, która dostarcza najlepszy w swojej klasie pakiet wielokanałowego wsparcia działań sprzedażowych. Oprogramowania hybris pomaga firmom realizować wszystkie procesy sprzedaży bezpośredniej i budować spójne, jednolite doświadczenie dla konsumentów, niezależnie od tego, z jakiego kanału zakupowego korzystają.