MHLC Europe 2020 motywuje do szukania nowych dróg w intralogistyce

MHLC Europe 2020 motywuje do szukania nowych dróg w intralogistyce

Średnio co pięć dni w branży logistyki powstaje nowy start-up. To, jaki wkład mogą mieć start-upy w badanie oraz optymalizację własnych procesów, będzie jednym z tematów europejskiej konferencji dotyczącej obsługi materiałów i logistyki Material Handling & Logistics Conference Europe (MHLC Europe).

Średnio co pięć dni w branży logistyki powstaje nowy start-up. Jak wskazują wyniki analizy przeprowadzonej przez międzynarodową firmę doradczą Oliver Wyman kluczowy obszar zainteresowania nowych start-upów skupia się wokół cyfrowej transformacji branży. Mimo iż zjawisko cyfryzacji stanowi bardzo ważną kwestię dla wielu przedsiębiorstw, niewiele spośród nich wykorzystuje jej pełny potencjał.

Material Handling & Logistics Conference Europe (MHLC Europe) to wydarzenie zainicjowane przez firmę Dematic, które będzie miało swoją premierę w Europie już za kilka tygodni. Odbędzie się 8 i 9 marca 2020 roku w Stuttgarcie, stanowiąc zapowiedź do następujących niedługo póżniej targów LogiMAT 2020. Do stosowania nowych oraz cyfrowych metod w zarządzaniu łańcuchem dostaw inspirować będą założyciele start-upów, przedsiębiorcy oraz znane osobistości. Wśród tych ostatnich znajdą się doświadczony manager Formuły 1 Mark Gallagher oraz David Coulthard, 13-krotny zdobywca Grand Prix Formuły 1, dwukrotny zdobywca Grand Prix Monako, który zajął drugie miejsce (zaraz po Michaelu Schumacherze) w 2001 World Championship, a także pięć razy uplasował się w pierwszej trójce mistrzostw świata. Zdaniem tego drugiego nieodzownym elementem następujących zmian jest utrzymanie predykcyjne (ang. predictive maintenance). Już w czasach, kiedy brał aktywny udział w rajdach samochodowych, aby zapobiegać przestojom, przed każdymi zawodami przeprowadzał szeroko zakrojone analizy danych.

– Formuła 1 koncentruje się na szybkości, wydajności i skupieniu potrzebnym do osiągania pomyślnych wyników w skali globalnej – mówi David Coulthard. – Dotyczy to zarówno prowadzonych przez nas operacji logistycznych, jak i samych wyścigów; jako szybko zmieniający się biznes, w którym obserwujemy zwiększoną złożoność operacji, szukamy najlepszych systemów, korzyści płynących z pracy zespołowej i partnerstwa, które pomogą nam osiągnąć nasze cele. Tegoroczne Mistrzostwa Świata są największe w historii Formuły 1, obejmują 22 wydarzenia, rozszerzając się o nowe miejsca, w tym Wietnam, dlatego z niecierpliwością czekam na możliwość podzielenia się spostrzeżeniami na temat tego, jak udaje nam się dotrzymać nienegocjacjowalne terminy i zapewniać płynne rozwiązanie dla fanów sportu na całym świecie.

To właśnie jest cel konferencji MHLC Europe. Szczególnie w obszarze intralogistyki, ze względu na ogólne światowe trendy oraz rosnące wymagania rynku i klientów, gdy procesy muszą być coraz szybsze i bardziej efektywne, innowacyjne rozwiązania są w cenie. Przykład Formuły 1 może tu służyć za ciekawą inspirację: miejsca wydarzeń przenoszą się niekiedy z kontynetu na kontynent w mgnieniu oka. Do tego potrzebne są kompaktowe, elastyczne i modułowe rozwiązania do magazynowania sprzętu, które są typowym przykładem oferty przemysłu intralogistycznego.

Podczas konferencji MHLC Europe również założyciele start-upów podzielą się nowymi pomysłami na efektywne strategie dotyczące zarządzania łańcuchem dostaw. Jednym z nich będzie Philip Siefer, który powołał do życia spółki Stickvogel GmbH oraz einhorn products GmbH. W ramach działalności pierwszej spółki wprowadził on na rynek rozwiązanie SaaS (ang. software as a service) do personalizacji produktów w e-handlu. Tym samym zapewnił sobie miejsce w najlepszym możliwym towarzystwie – w Europie bowiem rozwiązania dotyczące doskonalenia infrastruktury cyfrowej oraz oprogramowania stanowią główne dziedziny powstawiania start-upów. Ze względu na coraz większą automatyzację w intralogistyce, w której wszystkie procesy opierają się na wykorzystaniu wiedzy IT, w wielu przedsiębiorstwach w branży istnieje nadal ogromne zapotrzebowanie na działanie i optymalizację. Przykłady najlepszych praktyk zostaną pokazane podczas konferencji MHLC Europe.

W 2015 roku Siefer założył drugi start-up. Jest on znany nie tylko ze zrównoważonego i przyjaznego dla środowiska łańcucha dostaw, ale również z nietypowych koncepcji marketingowych. Podczas konferencji MHLC Europe 2020 jego twórca będzie przemawiał obok innych licznych przedstawicieli młodego pokolenia zmieniającego świat na temat zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu. Siefer komentuje: – Niezależnie od branży zawsze istnieje sposób, by pogodzić kwestie zrównoważonego rozwoju i opłacalności. Żadna z nich nie może jednak istnieć kosztem postępu cyfrowego.

Jak wygląda w praktyce jego realizacja w dużym koncernie, na MHLC Europe 2020 pokaże Helmuth Ludwig, główny specjalista ds. technologii informacyjnej w Siemens AG. W swoim wystąpieniu wytłumaczy szczegółowo, na co muszą uważać przedsiębiorstwa w obliczu cyfrowej transformacji oraz jakie wynikają z tego możliwości optymalizacji.

Konferencja stanowić będzie okazję do wymiany wiedzy, dzięki sąsiadującej wystawie czy towarzyszącemu MHLC Europe 2020 laboratorium przyszłości (ang. Future Lab) pozwoli również przekonać się na żywo, na miejscu o nowych cyfrowych koncepcjach w biznesie. W ramach ekspozycji laboratorium sześć wybranych start-upów zaprezentuje innowacyjne technologie dotyczące magazynowania i wykonawstwa. Nacisk położony zostanie na pokazanie takich rozwiązań jak Internet rzeczy, automatyzacja za pomocą robotyki, sztuczna inteligencja, wirtualna rzeczywistość czy zaawansowane rozwiązania dotyczące oprogramowania.

Cały program konferencji oraz możliwość zarezerwowania jednego z limitowanych miejsc dostępne są pod adresem: www.mhlc-europe.com/de

(Dematic)

Poleć ten artykuł:

Polecamy