Nestlé otwiera pierwszą w Polsce fabrykę Purina PetCare

Nestlé otwiera pierwszą w Polsce fabrykę Purina PetCare

Nestlé otworzyło swoją fabrykę w w Nowej Wsi Wrocławskiej. Nowa fabryka jest pierwszym zakładem Nestlé w Polsce produkującym karmę dla zwierząt domowych oraz trzecią tego typu inwestycją Nestlé Purina PetCare w Europie Centralnej.

Inwestycja w Nowej Wsi Wrocławskiej oferuje łącznie 135,000 m2 nowoczesnej powierzchni produkcyjnej, z czego 4,000 m2 przeznaczone zostały na biura.

 

W początkowym etapie działania w polskiej fabryce powstawać będzie głównie karma dla kotów pod marką Felix, w większości przeznaczona na rynek lokalny, niemiecki oraz do krajów Europy Centralnej.

 

Nestlé zainwestowało w fabrykę karmy dla zwierząt Purina PetCare w Nowej Wsi Wrocławskiej już 300 mln zł. W 2015 roku firma planuje zainwestować kolejne 153 mln zł i dwukrotnie zwiększyć wyjściową wydajność produkcyjną obiektu. Łączna kwota planowanych inwestycji do końca 2015 roku to ponad 450 mln PLN.

 

W nowym zakładzie produkcyjnym zatrudnienie znalazło już ponad 250 osób, a to dopiero początek – rozwój inwestycji planowany jest na najbliższe lata. Jeszcze w tym roku zatrudnionych zostanie dodatkowe 150 osób. Oprócz fabryki powstało także centrum dystrybucyjne karmy dla zwierząt Nestlé Purina PetCare.

 

– Inwestycja w Polsce i Europie Centralnej ma strategiczne znaczenie dla naszego biznesu ze względu na ogromny potencjał wzrostu. Budowa nowej fabryki jest dowodem na to, że chcemy pogłębiać relacje z naszymi lokalnymi klientami, a także docierać do milionów czworonogów i ich właścicieli w regionie. – mówi Bernard Meunier, Szef Nestlé Purina PetCare na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Północną.

 

– Poprzez nasze inwestycje stajemy się częścią lokalnej społeczności i tak też postrzegamy naszą rolę. Tworzymy nowe miejsca pracy. Kupujemy surowce od lokalnych dostawców, a także budujemy trwałe, wieloletnie relacje. Istotą naszej filozofii prowadzenia odpowiedzialnego biznesu jest „Tworzenie Wspólnej Wartości” (ang. Creating Shared Value, CSV), a więc przynoszenie korzyści równocześnie inwestorom i społecznościom, w których działamy – powiedział Simon Smith, prezes Nestlé Polska S.A.

Poleć ten artykuł:

Polecamy