Osiem pociągów dziennie na trasie Rotterdam – Poznań

Osiem pociągów dziennie na trasie Rotterdam – Poznań

Od środy, 12 listopada 2014 roku, ERS Railways uruchomił dwa dodatkowe pociągi pomiędzy portem Rotterdam a terminalem CLIP w Swarzędzu, zwiększając ilość połączeń do ośmiu tygodniowo.

To już drugie zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów w 2014 roku, po uruchomieniu szóstego połączenia w czerwcu. Zaowocowało to 30% wzrostem przewozów w ciągu zaledwie czterech miesięcy. Dzięki temu klienci ERS Railways mogą korzystać z zalet konceptu dwóch połączeń dziennie w obie strony.

 

– Zauważamy duże zainteresowanie intermodalnym transportem naczep pomiędzy Polską a portem w Rotterdamie, dlatego podjęliśmy decyzję o poszerzeniu naszej oferty – powiedział Frank Schuhholz, dyrektor zarządzający ERS Railways. – Port w Rotterdamie ze swoją silną pozycją w europejskim transporcie morskim oraz RoRo jest idealną platformą dla naszego rozwoju i wzrostu intermodalnych połączeń w głąb lądu. Zwłaszcza kierunek Wielkiej Brytanii bardzo interesuje klientów zarówno holenderskich, jak i polskich. Oferujemy wygodne rozwiązania multimodalne dla naczep typu mega pomiędzy Polską i Wielką Brytanią, łącząc terminal CLIP w Swarzędzu bezpośrednio z terminalami RSC i P&O Ferries/Stena z wieloma dziennymi promami RoRo do różnych destynacji. Uruchamiając tygodniowo osiem połączeń, podnosimy naszą zdolność transportową do 600 naczep, które mogą być przewożone w obu kierunkach, co wpływa na zmniejszenie ilości ciężarówek na drogach oraz na obniżenie poziomu emisji CO2. Opierając się na tym rozwiązaniu, tylko na tym korytarzu ERS Railways oraz jego klienci mogą oszczędzić rocznie 30 000 ton CO2.

 

Zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów jest również atrakcyjne dla klientów, którzy dotychczas korzystali tylko z połączeń krótko- i dalekomorskich. Korzystanie w zwiększonym stopniu z kolei może być nie tylko konkurencyjne w stosunku do transportu drogowego, lecz także do transportu morskiego na Morzu Bałtyckim. Związane jest to ze stale rosnącymi kosztami frachtów morskich spowodowane wprowadzeniem od 1 stycznia 2015 roku obszarów kontroli emisji siarki (SECA). Armatorzy zmuszeni będą używać bardziej ekologicznych, ale znacznie kosztowniejszych rodzajów paliwa. Powodować to może zamykanie niektórych nierentownych połączeń lub znaczące wydłużenie całkowitego czasu transportu.

 

W związku z faktem, iż poziom wydzielanego hałasu zaczyna mieć coraz większe znaczenie na rynku kolejowym, ERS Railways wprowadził do swojej floty na trasie Rotterdam – Poznań nowoczesne podwójne wagony kieszeniowe TWIN II, których leasingodawcą jest firma AAE. Wagony te mogą nie tylko przewozić wszelkiego rodzaju naczepy zwykłe oraz typu MEGA, ale również pozwalają znacząco zredukować poziom hałasu. Zastosowanie tej technologii pozwoliło zmniejszyć hałas z 92 dBA do 82 dBA, co dla ludzkiego ucha oznacza 50% redukcję słyszalnego dźwięku. Obecnie 75% wagonów na trasie pomiędzy Polską a Holandią wyposażonych jest w tzw. „ciche hamulce”, co stawia ERS w pozycji lidera na tej trasie.

Poleć ten artykuł:

Polecamy