Pierwszy transport samochodów koleją pod Bosforem

Pierwszy transport samochodów koleją pod Bosforem

Omsan Lojistik, pierwsza w Turcji prywatna firma posiadająca uprawnienia do prowadzenia działalności w transporcie kolejowym, jako pierwsza zrealizowała transport samochodów z Europy do Azji przy wykorzystaniu Marmaray. Marmaray to najgłębszy na świecie tunel rurowy pod morzem (zbudowany na głębokości ok. 60 m), wykorzystujący system szynowy. Łączy dwa odrębne systemy kolejowe: europejskiej i azjatyckiej części Turcji w jedną całość.


Omsan Lojistik zrealizowała międzykontynentalny transport samochodów przy użyciu Marmaray pod Bosforem pociągiem służącym do przewozu samochodów o długości przekraczającej 550 m. Przetransportowano ponad 200 pojazdów marki Dacia Duster ciągłą linią kolejową z Rumunii i Bułgarii do İzmit Köseköy.
Dyrektor generalny Omsan Lojistik – Cömert Varlık poinformował, że jego firma wraz z uruchomieniem przewozów towarowych tunelem Marmaray zapoczątkowała działalność w zakresie międzykontynentalnego transportu bez konieczności dokonywania przeładunku i wymiany pojazdów. Varlık, podkreślając jak jaką szansą dla tureckiego sektora logistycznego jest Marmaray, stanowiący krótką i zarazem ekonomiczną i wygodną część międzynarodowego korytarza kolejowego ciągnącego się z Pekinu do Londynu, stwierdził, że: – Przewozy kolejowe, które dzięki bezpiecznemu a jednocześnie ciągłemu transportowi nabrały jeszcze większego znaczenia w dobie pandemii, wobec wprowadzanych w naszym kraju w ostatnim okresie innowacji technologicznych staną się w niedalekiej przyszłości jednymi z najbardziej preferowanych alternatyw transportowych. I dodał: – Jestem przekonany, że w chwili kiedy Marmaray mający dla naszego kraju i sektora znaczenie strategiczne, zacznie działać z pełną wydajnością, przyczyni się w dużej mierze do rozwoju tureckiego eksportu i importu, a co za tym idzie, wniesie poważny wkład do naszej gospodarki. Jako OMSAN Lojistik, po zrealizowaniu z powodzeniem tego projektu, kontynuujemy przygotowania do organizacji nowych międzynarodowych przewozów kolejowych.

(Business Wire)

Poleć ten artykuł:

Polecamy