Poczta Polska otwiera nowy magazyn w Łodzi

Poczta Polska otwiera nowy magazyn w Łodzi

Poczta Polska otworzyła magazyn ekspedycyjno-rozdzielczy przesyłek paletowych przy ul. Św. Teresy 105 w Łodzi. To kolejny element nowej sieci logistycznej, która ma zapewnić spółce dynamiczny rozwój na krajowym i międzynarodowym rynku logistyki.

Magazyn powstał w kompleksie logistycznym Sistema Poland. Z nowego magazynu, o powierzchni 2 tys. m2, będą dystrybuowane przesyłki paletowe.

 

– Budowa nowej architektury logistycznej Poczty Polskiej, w tym centralnego węzła logistycznego, będzie wiązała się z miliardowymi inwestycjami i to w ciągu kilku lat. Są to konieczne inwestycje, dzięki którym spółka może stać się kluczowym operatorem logistycznym w Europie Środkowo-Wschodniej, wyspecjalizowanym w obsługiwaniu rynku e-commerce i logistyki międzynarodowej – mówi Paweł Skoworotko, członek zarządu Poczty Polskiej.

 

Spółka chce do 2022 roku wybudować centralny węzeł, który ma obsługiwać międzynarodowy handel e-commerce m.in. w ramach współpracy z Chinami i rozwijającym się Nowym Jedwabnym Szlakiem. Wraz z rozbudową elementów infrastruktury logistycznej Poczty Polskiej pojawią się inwestycje w systemy informatyczne i flotę pojazdów. W tym roku spółka uruchomi także nowy sorter paczkowy w Zabrzu, który obsłuży ok. 2,5 mln paczek miesięcznie.

 

W ostatnich miesiącach Poczta otworzyła nową halę w Olsztynie oraz Koszalinie. Spółka konsekwentnie realizuje strategię rozwoju, rozbudowując infrastrukturę logistyczną oraz sieć placówek. To odpowiedź Poczty Polskiej na bardzo duże wzrosty zagranicznych przesyłek e-commerce, zwłaszcza z Poczty Chińskiej. Porównując pierwsze półrocze 2018 r. do analogicznego okres roku ubiegłego – wzrost ten wyniósł ok. 15% dla wszystkich rodzajów przesyłek. Szczególną dynamikę widać w obszarze nadchodzących do Polski przesyłek kurierskich „Expres PRIME”, których wolumen zwiększył się ponad 10-krotnie w ciągu roku. To efekt szybkiego rozwoju międzynarodowych portali aukcyjnych oraz zwiększającej się liczby ich klientów.

 

(Poczta Polska)

Poleć ten artykuł:

Polecamy