Podsumowanie roku w BCT

Podsumowanie roku w BCT

Bałtycki Terminal Kontenerowy przeładował w 2012 r. 408 722 TEU, czyli o 13 proc. więcej niż w 2011 r. Miniony rok odznaczył się też zanotowaniem rekordowego udziału kolei w przeładunkach, sięgającego 42 proc.

Tak wysoki wynik terminalu kolejowego w BCT to efekt nawiązywania współpracy z kolejnymi operatorami i otwierania kolejnych połączeń. W maju 2012 BCT podpisał umowę z międzynarodowym operatorem, firmą Baltic Rail, którego połączenie z Gdyni do Sławkowa obsługuje dwa razy w tygodniu. Połączenie jest elementem realizacji koncepcji europejskiego korytarza transportowego Bałtyk – Adriatyk. Do grona klientów Spółki dołączyła w 2012 r. również firma Polzug, która uruchomiła regularną linię z Poznania do Gdyni.

Bałtycki Terminal Kontenerowy obsługuje ponad 40 pociągów tygodniowo. W kolejnych latach, dzięki realizacji największego w historii BCT planu inwestycyjnego, zwiększeniu ulegnie intermodalny potencjał terminala. Warte ponad 153 mln PLN inwestycje obejmą m.in. zakup nowych suwnic nabrzeżowych, placowych i kolejowych, wymianę nawierzchni oraz przygotowanie nowych stanowisk dla kontenerów chłodniczych. Aż 35% tej kwoty pochodzić będzie z funduszy unijnych.

W październiku do eksploatacji został włączony pierwszy sprzęt przeładunkowy kupiony w ramach tego projektu. W minionym roku w pracy terminalu nastąpił też znaczący krok naprzód: wydajność pracy suwnic nabrzeżowych osiągnęła poziom nawet 32 kontenerów na godzinę. W ostatnich miesiącach BCT rozszerzył zakres usług o przeładunki naczep samochodowych na wagony kolejowe. We wrześniu rozpoczęto także przeładunki elementów farm wiatrowych, które przypływają do Polski z Chin.

Poleć ten artykuł:

Polecamy