Przedstawiciele rządu i biznesu o przyszłości polskiego handlu – 2. edycja Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji

Przedstawiciele rządu i biznesu o przyszłości polskiego handlu – 2. edycja Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji

27-28 października 2020 roku odbyła się II edycja Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji, wydarzenia skupiającego kadrę zarządzającą sektorów handlu, przetwórstwa i dystrybucji. Podczas tegorocznej edycji Kongresu, realizowanej w formule transmisji online, uczestnicy wysłuchali wystąpień przedstawicieli rządu oraz prezentacji i debat z udziałem prezesów międzynarodowych koncernów handlowych i FMCG, firm technologicznych oraz ekspertów rynku.

Uroczystego otwarcia wydarzenia dokonała Renata Juszkiewicz, prezes zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, która podkreśliła wkład branży w walkę z pandemią: – Swoimi dotychczasowymi działaniami handel dowiódł, iż stoi na straży bezpieczeństwa Polaków. Branża handlowa dołożyła wszelkich starań, aby uchronić swoich pracowników i konsumentów przed zakażeniem Covid-19. Sieci handlowe wdrożyły maksymalne środki bezpieczeństwa i reżim sanitarny wykraczający ponad wytyczne Głównego Inspektoratu Sanitarnego i w tym celu poniosły w okresie marzec-wrzesień 2020 wydatki na poziomie 350 mln zł. W obecnym stanie prawnym i sanitarnym, placówki handlowe są bardzo dobrze przygotowane, a dzięki wdrożonym procedurom i rygorystycznemu przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa klienci i pracownicy sklepów mogą czuć się bezpiecznie. Handel jest również gwarantem zaopatrzenia polskich rodzin w żywność i niezbędne produkty. Branża koncentruje swoje wysiłki na utrzymaniu ciągłości dostaw.
Prezes Juszkiewicz odczytała również list Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego. „Jak wiele innych branż, branża handlowa mierzy się z wyzwaniami, jakie niesie za sobą Covid-19. Jako rząd robimy wszystko, by połączyć kwestie zdrowia publicznego i gospodarki. Dążymy do tego, by jak najmniejszy procent polskich przedsiębiorców i pracowników odczuł finansowe skutki pandemii. W obecnej sytuacji nie ma łatwych rozwiązań. Dzisiaj walka z pandemią, ale jednocześnie obrona gospodarki i miejsc pracy to polska racja stanu. Polski sektor handlowy od początku transformacji gospodarki ulega ciągłym przekształceniom. Ostatnie miesiące przekształciły ten proces, co widoczne jest w zmieniających się zachowaniach konsumentów” – napisał premier Morawiecki. Następnie uczestnicy wysłuchali wystąpień Jarosława Gowina, wiceprezesa Rady Ministrów, Tomasza Chróstnego, Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, oraz Władysława Kosiniaka-Kamysza, prezesa Polskiego Stronnictwa Ludowego.

Key note speech o wyzwaniach dla europejskiego handlu po Covid-19 wygłosił Christian Verschueren, dyrektor generalny EuroCommerce.

Część merytoryczną rozpoczęła dyskusja poświęcona pandemii Covid i jej wpływowi na transformację branży. Następnie eksperci przeanalizowali zagadnienia związane z zachowaniem konsumentów po Covid-19, głównymi trendami ekologicznymi i rozwiązaniami przyjaznymi środowisku w ramach bloku tematycznego Nowy Zielony Ład, a także aktualnymi standardami w zarządzaniu promocjami.

Drugiego dnia Kongresu debaty koncentrowały się wokół kwestii takich, jak trendy w obszarze płatności bezgotówkowych, gwałtowny rozwój e-commerce i m-commerce, przyspieszona digitalizacja handlu oraz łańcuch dostaw w obliczu nowych wyzwań.

W roli prelegentów II edycji Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji wystąpili m.in.:
● Sebastian Anioł, wiceprezes, Inpost
● Radosław Dac, dyrektor zakupów, Auchan Retail Polska
● Łukasz Dwulit, Head of Global Expansion, Central Europe and Israel, Alibaba Group
● Anna Grabowska, wiceprezes zarządu ds. komercyjnych, Żabka Polska
● Mieczysław Groszek, prezes, Fundacja Polska Bezgotówkowa
● Beata Jankowiak, dyrektor Działu Marketingu, członek zarządu, Jeronimo Martins Polska
● Renata Juszkiewicz, prezes zarządu, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji
● Jakub Kiwior, dyrektor zarządzający Visa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
● Barbara Kowalska, dyrektor Działu Jakości i Rozwoju Trwałego, Carrefour Polska
● Paweł Krawczyk, lider rozwoju, Decathlon
● Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce, Visa
● Marek Lipka, członek zarządu, Carrefour Polska
● Marcin Łojewski, członek zarządu, Kaufland Polska Markety
● Jean-Philippe Magre, prezes zarządu, E.Leclerc
● Michał Nowaczyk, członek zarządu ds. administracji / CFO, Lidl Polska
● Małgorzata Piekarska, dyrektor Marki, Klienta i Digital, Auchan Polska
● Bartłomiej Pucek, Country Digital Manager, IKEA Retail Polska
● Robert Rękas, prezes zarządu, Lewiatan Holding
● Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR, Lidl Polska
● Michał Sacha, dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych, Carrefour Polska
● Michał Sadecki, prezes zarządu, Polska Grupa Supermarketów
● Tomasz Suchański, prezes zarządu, Żabka Polska
● Paweł Świętochowski, kierownik ds. relacji biznesowych i projektów społecznych, prezes Fundacji Castorama, Castorama Polska
● Christian Verschueren, Director-General, EuroCommerce
● Piotr Wrzeszcz, Supply Chain Director, MediaMarktSaturn Polska
● Przemysław Żbikowski, Commercial Manager, Merlin Group S.A.

Partnerzy strategiczni: Accenture, Cloudity, Enefit, Limitless Technologies, SAS Insitute, Vis
Partnerzy: Good Valley, Fanuc, BNP Paribas, dLK Legal, Polska Bezgotówkowa, Prologis, Rekopol
Partnerzy: Nielsen, Deloitte, Polityka Insight
Partner wspierający: JTI
Sponsorzy: Worldline/SIX Payments, Kross Rental
Główny Patron Honorowy: UOKiK


Organizatorem Kongresu jest Fundacja Nowoczesnej Dystrybucji, współorganizatorami – Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji oraz MMC Polska.

Poleć ten artykuł:

Galeria zdjęć do artykułu

Polecamy