Przerwane łańcuchy. Optymalizacja łańcucha dostaw w dobie COVID-19

Przerwane łańcuchy. Optymalizacja łańcucha dostaw w dobie COVID-19

W opublikowanym na przełomie lutego-kwietnia miesięczniku “E-commerce & digital marketing” swój pogląd dotyczący kwestii COVID-19  i łańcucha dostaw przedstawił CEO GlobKurier.pl Mateusz Pycia. Zadeklarował on swoje stanowisko na temat optymalizacji łańcucha dostaw w dobie COVID-19. Zamieścił także istotne wskazówki wzmacniania jego skuteczności. Co więcej, zobrazował wpływ KPI (kluczowych wskaźników efektywności) na zautomatyzowanie łańcucha dostaw. Jeżeli chcesz efektywnie zarządzać łańcuchem dostaw i poznać metody jego usprawnienia zapraszamy do lektury!

Łańcuch dostaw w dobie COVID-19

Autor publikacji Mateusz Pycia wytycza szereg zmian odbywających się w  łańcuchu dostaw i wskazuje, że ich skutków należy dopatrywać się w zatrzymaniu gospodarki. Konsekwencje te obejmują – przerywanie wiele z łańcuchów, reorganizację, a następnie ponowne otwarcie. W związku z tym obecnie wymagają one wiele usprawnień, m.in. w zakresie skrócenia cyklu planowania i procesów decyzyjnych. Priorytetowe również jest ich wzmacnianie, wdrażając i optymalizując funkcjonowanie tzw. silników wysyłkowych.

Wskazówki wzmacniania łańcucha dostaw

Funkcjonujemy w trudnych czasach i znajdujemy się przed wieloma dylematami spowodowanymi utrzymującymi się restrykcjami. Z uwagi na to CEO GlobKurier.pl postanowił opublikować 8 wskazówek wpływających na odporność łańcucha dostaw, dzięki którym zminimalizuje się negatywne oddziaływanie obecnej sytuacji rynkowej. Nawiązuje one m.in.: do zastosowania szablonów wysyłek,  skrócenia „lead time supply chain”, czy dywersyfikacji opcji doręczeń.

Prognozy

Prognozy wskazują, że nasilać się będą zwiększone wymagania klientów. Przyczyną tego jest obecna sytuacja pandemiczna i przyzwyczajenia z niej wynikające. Oczekujemy, aby ciągle podnosić jakość obsługi klienta, realizując wygodne i szybkie dostawy. CEO GlobKurier.pl Mateusz Pycia przytacza wiele czynników ważnych dla e-klientów, jak wzrost alternatywnych metod doręczeń. Co więcej, informuje, że bardzo trudno przewidzieć nadchodzący scenariusz. Istotne jest jednak, aby o łańcuchu dostaw nie myśleć wyłącznie w kategorii kosztów, lecz również rozpatrywać go jako – generator wartości. Pamiętać trzeba, że jego dobra organizacja i elastyczność na zmiany zminimalizuje możliwe turbulencje. 

Do całości artykułu zapraszamy TUTAJ 

Poleć ten artykuł:

Polecamy